Τροχαία Ατυχήματα (Οδηγοί)

Τμήμα: Α2

Νικόλας Μήτσης & Ανδρέας Κουτελίδας

Στις μέρες μας, τα τροχαία ατυχήματα είναι ένα σύνηθες γεγονός, καθώς δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που παραβαίνουν τον νόμο. Μάλιστα, τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα είναι πλέον η κυριότερη αιτία θανάτου για άτομα έως 45 ετών. Γιατί όμως, ακόμα και με τόσες προειδοποιήσεις της τροχαίας, οι νέοι συνεχίζουν να ρισκάρουν τη ζωή τους;

Συνέντευξη

Ο Αναστάσιος Μαρκουΐζος, γνωστός με το ψευδώνυμο “Ιαβέρης”, έχει συνδέσει το όνομά του με τις νίκες του στο Διεθνές Rally Ακρόπολις, δεκαετία του ’70-’80. Ήταν ο πρώτος που διοργάνωσε Σεμινάρια Οδικής Συμπεριφοράς, με αποδέκτες περισσότερους από 40.000 μαθητές

«Η ΟΔΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ»

 ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΑΜΕ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΙΛΗΣΑΜΕ, ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

- Καλημέρα σας κ. Ιαβέρη!                                                                  

-Καλημέρα και σε εσάς.

-Είμαστε σήμερα εδώ για να μας απαντήσετε σε μερικές ερωτήσεις και να δώσετε μερικές συμβουλές σχετικά με την ασφαλή οδήγηση στους αναγνώστες.                      

-Φυσικά, η οδήγηση είναι πολύ ωραία, μα άμα κάποιος δεν τηρήσει πλήρως τους κανόνες, μπορεί να γίνει πολύ επικίνδυνος, για τον εαυτό του και τους γύρω του!

-Κ. Ιαβέρη, τι κάνει έναν οδηγό επικίνδυνο.                  

-Ααα, πολλά πράγματα: αρχικά, ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες είναι το περιβάλλον γύρω του και τα ερεθίσματα. Π.χ. η δυνατή μουσική στο αμάξι ή οι συνοδηγοί που μπορεί να τον παροτρύνουν να κάνει επικίνδυνα πράγματα. Δεύτερον, μπορεί ο ίδιος να είναι ριψοκίνδυνος: να μιλάει στο τηλέφωνο ενώ οδηγάει, να οδηγεί ενώ είναι πιωμένος ή πολύ κουρασμένος, να μην φορά ζώνη ασφαλείας, να ξεπερνά το όριο ταχύτητας κ.ά.

-Εσείς έχετε τρακάρει ποτέ και αν ναι ποια ήταν η αιτία;          

-Ναι, έχω τρακάρει, μα δεν ήταν δικό μου λάθος! Καθώς περνούσα από μια διασταύρωση, ένα αμάξι πετάχτηκε στον δρόμο από την αριστερή μου πλευρά, με ΣΤΟΠ στον δρόμο του, με αποτέλεσμα να τρακάρουμε. Ο οδηγός, απ’ ότι καταλαβαίνεται έκανε δύο σοβαρά λάθη που δεν θα έπρεπε να παραληφθούν. Το πρώτο, είναι ότι με είχε από δεξιά του, άρα είχα προτεραιότητα. Το δεύτερο και κυριότερο, είναι ότι παραβίασε την πινακίδα του ΣΤΟΠ. Και μιας και το ανέφερα, αυτός είναι άλλος ένας λόγος που ένας οδηγός μπορεί να γίνει επικίνδυνος, δηλαδή να μην προσέχει τις πινακίδες του δρόμου!

-Να σας ρωτήσω κάτι ακόμα, ένας οδηγός τι θα έπρεπε να έχει πάντα μαζί του στο ιατρικό κουτί του αυτοκινήτου του, ώστε σε περίπτωση που τρακάρει και τραυματιστεί, να μπορεί να το αντιμετωπίσει μέχρι να του παραχθεί ιατρική περίθαλψη;                  

-Κοιτάξτε, υπάρχουν πολλά πράγματα, μα μερικά είναι υποχρεωτικά, ενώ άλλα είναι προαιρετικά. Τα υποχρεωτικά είναι:

  • 4 κουτιά αποστειρωμένες γάζες
  • 1 καρούλι (πηνίο) λευκοπλάστη
  • Αιμοστατικούς επιδέσμους
  • Ατομικούς επιδέσμους
  • 1 πακέτο βαμβάκι υδρόφιλο
  • 1 φιαλίδιο οινόπνευμα
  • 1 φιαλίδιο mercuchrome (αντισηπτικό)

Υπάρχουν και πολλά προαιρετικά, όπως:

  • Θερμόμετρο
  • Χειρουργικά γάντια μιας χρήσης
  • Αλοιφές για τσιμπήματα ή εγκαύματα
  • Ψαλίδι
  • Οξυζενέ
  • Αμπούλες φυσιολογικού ορού
  • Παυσίπονα, αντιπυρετικά, αντιφλεγμονώδη
  • Αντιισταμινικά
  • Κορτιζονούχα αλοιφή για αλλεργίες
  • Τοπικό Αντισηπτικό για την απολύμανση τραυμάτων
  • Ψυκτικό σπρέι
  • Θερμαντική αλοιφή
  • Δραμαμίνες, Αντιεμετικά, αντιδιαρροϊκά
  • Τραυμαπλάστ
  • Αυτοκόλλητα ράμματα
  • Φακός
  • Λαβίδα ή τσιμπιδάκι για αφαίρεση ξένων σωμάτων
  • Κουβέρτα αλουμινίου

- Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.;                                                                                        

-Οι πιο συχνές είναι οι εξής: οδήγηση χωρίς ζώνη ή κράνος, υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, στάθμευση σε απαγορευμένο σημείο, χρήση κινητού τηλεφώνου την ώρα της οδήγησης, χρήση του αυτοκινήτου από κάποιον ανήλικο (κάτι που έχει εμφανιστεί πιο πολύ τον τελευταίο καιρό), κόντρες με αμάξια και πολλά άλλα.

-Τέλος, κ. Ιαβέρη, έχετε μερικές συμβουλές στους νέους και πιο άπειρους οδηγούς, σχετικά με την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων;

- Ναι, θα σας δώσω δέκα συμβουλές.

  • Να φοράτε ζώνη ασφαλείας και κράνος.
  • Να ελέγχετε και να προσέχετε την ταχύτητα.
  • Μην καταναλώνετε αλκοόλ.
  • Μην συνομιλείτε στο κινητό τηλέφωνο.
  • Προσπαθήστε να είστε συγκεντρωμένοι και να μην αποσπάται η προσοχή σας.
  • Να προσέχετε τους πεζούς.
  • Αν έχετε παιδιά, να τα βάζετε στο πίσω κάθισμα.
  • Να προσέχετε τα σήματα και τις οδηγίες των τροχονόμων.
  • Να έχετε πάντα μαζί του την άδεια οδήγησης.
  • Να ελέγχετε τακτικά την κατάσταση του αυτοκινήτου σας.

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ότι η «Αυτοκινούμενη ζωή», αφορά την ύπαρξη όλων των Ελλήνων που οδηγούν, συνοδηγούν, επιβαίνουν σε τροχοφόρα, περπατούν ή τρέχουν και γενικότερα συμμετέχουν σε δυστυχήματα ή ατυχήματα, που βέβαια προκαλούν οι ίδιοι. Επιβάλλεται λοιπόν η εκπαίδευση της συνείδησης τους, ώστε να συνειδητοποιήσουν πως τα πιο πολύτιμά τους αγαθά, η ζωή τους και η ακεραιότητα τους, κινδυνεύουν να χαθούν χωρίς λόγο και προειδοποίηση μέσα σε κάποια δέκατα του δευτερολέπτου! Η οδική παιδεία είναι μέρος της παιδείας μας

-Έχετε δίκιο κ. Ιαβέρη, είναι πολύ σημαντικό να το καταλάβουμε αυτό, όλοι μας. Ευχαριστούμε για τον χρόνο σας!                                       

-Εγώ ευχαριστώ.

 

*Τέλος συνέντευξης*

 Έρευνες με στατιστικά στοιχεία για το 2024

Θύματα τροχαίων ατυχημάτων

Θύματα τροχαίων ατυχημάτων

Τροχαία ατυχήματα

Τροχαία ατυχήματα

Είδη Θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων

Είδη Θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων

Αίτια θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων

Αίτια θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων

 

 

 

Ενδεικτικά Ευρήματα Έρευνας Σχετικά με τις Παραβάσεις Οχημάτων

Μεθοδολογία: Παρατήρηση

 Περιοχή: Λουτράκι

Διάρκεια έρευνας: 60’

Ευρήματα: 8 οχήματα που πέρασαν το φανάρι ενώ ήταν κόκκινο, 50+ οχήματα που έστριψαν χωρίς να βγάλουν flash, 3 οχήματα που πάρκαραν πάνω στο πεζοδρόμιο

Περιοχή: Πολύγωνο

Διάρκεια έρευνας: 60’

Ευρήματα: 25+ οχήματα που πέρασαν το φανάρι ενώ ήταν κόκκινο, 65+ οχήματα που έστριψαν χωρίς να βγάλουν flash, 13 οχήματα που ξεπέρασαν το όριο ταχύτητας, 5 οχήματα που έκαναν παράνομη αναστροφή, 2 οχήματα σταθμευμένα στη στάση λεωφορείου, 1 όχημα σταθμευμένο σε αναπηρική θέση, 2 οχήματα που διπλοπάρκαραν στη διέλευση νησίδας

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης