CoViD-19 και σχολεία

covid-19-infection-vaccineΗ περίπτωση της πανδημίας COVID-19

Η πανδημία COVID-19 έχει φέρει σημαντικές αλλαγές παγκοσμίως. Η καθημερινότητα όλων των ανθρώπων έχει επανατοποθετηθεί σε νέες συνιστάμενες. Ιδιαίτερες δυσκολίες αντιμετώπισαν τα παιδιά με τη νευροαναπτυξιακή διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος. Τα παιδιά με ΔΑΦ είναι ευάλωτα στις απρόβλεπτες και πολύπλοκες αλλαγές.

1. Σε ποιο βαθμό παρατηρείται ότι άλλαξε το ποσοστό των καθημερινών δραστηριοτήτων ρουτίνας που έχουν τα παιδιά με ΔΑΦ την περίοδο της πανδημίας; 2. Σε ποιο βαθμό παρατηρείται ότι άλλαξε το ποσοστό των ψυχοσυναισθηματικών καταστάσεων που βίωναν τα παιδιά με ΔΑΦ (π.χ. άγχος, θυμός, αναστατωμένη συμπεριφορά) την περίοδο της πανδημίας; 3. Σε ποιο βαθμό παρατηρείται ότι άλλαξε το ποσοστό της εκπαίδευσης/ σχολικής επίδοσης και της κοινωνικότητας των παιδιών με ΔΑΦ την περίοδο της πανδημίας; 4. Σε ποιο βαθμό το σχολείο βοηθά τα παιδιά με ΔΑΦ και τις οικογένειες τους ως προς τη διαχείριση της νέας πραγματικότητας; 5. Σε ποιο βαθμό επηρεάστηκε η λειτουργικότητα της οικογένειας τους την περίοδο της πανδημίας;

Η ρουτίνα και ο ψυχοσυναισθηματικός τομέας των παιδιών με ΔΑΦ μεταβλήθηκε αρνητικά. Ο βαθμός αλλαγής της εκπαίδευσης/σχολικής επίδοσης σημειώθηκε μετριασμένος ενώ της κοινωνικότητας ελάχιστος. Επιπρόσθετα, ο βαθμός βοήθειας του σχολείου προς τα παιδιά με ΔΑΦ και τις οικογένειες τους για τη διαχείριση των νέων συνθηκών, παρατηρήθηκε σχετικά υψηλός.

Ως συνδετικός κρίκος μεταξύ της σχολικής κοινότητας, της οικογένειας και των κοινωνικών υπηρεσιών, ο ρόλος του σημειώνεται πολυδιάστατος. Ειδικότερα, οι Κοινωνικοί Λειτουργοί στα ειδικά σχολεία, έχουν πλείστες αρμοδιότητες, ορισμένες από τις οποίες είναι : εκτίμηση συμπεριφοράς του μαθητή αλλά και της ψυχικής του υγείας, συμβολή στην αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς και συναισθημάτων των μαθητών (π.χ. θυμού, θλίψης κ.α.), παροχή εκπαίδευσης και υποστήριξης της οικογένειάς σχετικά με τη δυναμική της και τη διαχείριση πόρων, δημιουργία υποστηρικτικών ομάδων για τους γονείς, ώστε να αντιληφθούν τις μαθησιακές ανάγκες και τις δεξιότητες επικοινωνίας, που θα ήταν αποδοτικές για το παιδί τους, προσπάθεια μείωσης του οικονομικού βάρους που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες παιδιών με ΔΑΦ, μέσα από την εύρεση πόρων και υπηρεσιών αλλά και συνεργασία με τη 203 διεπιστημονική ομάδα του σχολείου και τις κοινωνικές υπηρεσίες ώστε η παρέμβαση τους να είναι κατάλληλη.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης