Προτεινόμενες Δραστηριότητες μετά την προβολή

Προτεινόμενες Δραστηριότητες μετά την προβολή

 ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ:

Γίνεται συζήτηση στην οποία εκφράζονται εντυπώσεις, συναισθήματα των μαθητών, αλλά και απόψεις σχετικά με τη συνέχεια της ιστορίας. Ελέγχεται το δελτίο παρακολούθησης και ο καθένας διαπιστώνει κατά πόσον επαληθεύτηκαν οι αρχικές του προβλέψεις και γιατί. Καλό θα ήταν στο σημείο αυτό να γίνει ανάγνωση –ατομική, ομαδική ή στο σύνολο της τάξης- ολόκληρου του βιβλίου, σύμφωνα και προς το βασικό στόχο της σειράς. Ακολουθούν ασκήσεις δημιουργικής έκφρασης και γραφής, όπως οι παρακάτω: 

  • Φτιάχνουν το «προφίλ» του ήρωα, χρησιμοποιώντας χαρακτηριστικά αποσπάσματα του βιβλίου, παροιμίες που θα του ταίριαζαν, δικούς τους χαρακτηρισμούς.
  • Αλλάζουν το «προφίλ» του ήρωα, παίζοντας λεκτικά παιχνίδια του τύπου «πώς θα αντιδρούσε ο Χ… αν», μεταφέρουν τον ήρωα σε άλλη εποχή, ή σε άλλο βιβλίο.
  • Κάνουν έρευνα σχετικά με το/τη συγγραφέα και εικονογράφο, ψάχνοντας για έργα τους στα Ανθολόγια και βιβλία Γλώσσας όλων των τάξεων, σε Βιβλιοθήκες, στο Διαδίκτυο. Η έρευνα μπορεί να επεκταθεί και σε έργα άλλων δημιουργών με το ίδιο θέμα.
  • Ετοιμάζουν ερωτήσεις προς το/τη συγγραφέα, εικονογράφο με τους οποίους θα μπορούσαν να επιδιώξουν μια συνάντηση για συνέντευξη, ή αν αυτό δε γίνεται, να τους απευθύνουν τις ερωτήσεις τους γραπτά ή ηλεκτρονικά μέσω της γραμμής επικοινωνίας τους.
  • Αλλάζουν το τέλος της ιστορίας, δημιουργώντας μια ανατροπή , προσθέτοντας ένα πρόσωπο, μεταφέροντας τη δράση σε άλλο τόπο.
  • Φτιάχνουν «Γλωσσάρι», ανάλογο με το θέμα ανατρέχοντας σε άλλα βιβλία ίδιας θεματικής, σε λεξικά.
  • Εικαστικές δημιουργίες με αφορμή το βιβλίο, το θέμα του, τους ήρωες του: αφίσα, κόμικ, κατασκευές, ζωγραφική, σκίτσο.
  • Αξιοποίηση διαλόγων και τμημάτων του βιβλίου για τη δημιουργία θεατρικού δρώμενου.

Είναι προφανές πως ο/η εκπαιδευτικός της τάξης θα πρέπει να έχει προμηθευτεί το βιβλίο και να έχει να προτείνει για ανάγνωση ορισμένα βιβλία του συγγραφέα καθώς και βιβλία του ίδιου θέματος που ανήκουν σε άλλους δημιουργούς ή και σε άλλα κειμενικά είδη. Επίσης καλό θα ήταν να διαμορφωθεί μια γωνιά της τάξης κατάλληλα και να «φιλοξενηθεί» σε αυτήν ο ήρωας, το βιβλίο, η ταινία, οι εργασίες των μαθητών.

Αν ο/η εκπαιδευτικός το θελήσει μπορεί να χρησιμοποιήσει τις παραπάνω δραστηριότητες ως έναυσμα για την εφαρμογή ενός ευρύτερου project, οπότε να εντάξει και γενικότερες δράσεις, όπως: λέσχες ανάγνωσης με αφιερώματα σε συγγραφείς και θέματα-ένταξη και των υπόλοιπων ταινιών της σειράς «ιστορίες χωρίς τέλος»-, παρουσιάσεις σε άλλες τάξεις, «παραμυθοσαλάτες» με ανάμειξη στοιχείων από διάφορα βιβλία, προβολή της ταινίας χωρίς ήχο όπου οι μαθητές προτείνουν ήχους για την επένδυσή της και φτιάχνουν αστείους και παράλογους διαλόγους σε κάποια σημεία της, και πολλές άλλες.

Σχολιάστε

Top