…ΧΑΡΑΣΣΩ ΤΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΜΟΥ….
H εμφάνιση των διαταραχών σώματος σήμερα ενισχύεται από τα παντοδύναμα και κυρίαρχα ΜΜΕ που ενισχύουν την ιδέα ότι η ευτυχία περνάει μέσα από ένα καλλίγραμμο top model. Οικογενειακές συγκρούσεις και προσωπικοί προβληματισμοί ενισχύουν την εξάρτηση του ατόμου από την γνώμη των άλλων για αυτόν.
Τα διαγνωστικά κριτήρια για την νευρική ανορεξία περιλαμβάνουν έντονο φόβο για την ανάκτηση βάρους, άρνηση του ατόμου να διατηρήσει το βάρος του σώματος του παραπάνω από το 85% του αναμενόμενου βάρους για τη δεδομένη ηλικία και το ύψος του και έλλειψη τριών συνεχόμενων περιόδων και είτε άρνηση να αποδεχτούν την σοβαρότητα της απώλειας βάρους ή την αδικαιολογητη επιρροή του σχήματος ή του βάρους τους στην εικόνα του σωματός τους ή μια διαστρεβλωμένη εμπειρία στο σχήμα ή το βάρος κάποιου.
Υπάρχουν δυο τύποι: ο ένας περιλαμβάνει υπερφαγία και αποβολή του φαγητού
ενώ ο δεύτερος αποτελεί περιοριστικό τύπο και δεν περιλαμβάνει τα προηγούμενα.
Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο των Πνευματικών Διαταραχών (DSM-IV-ΤR)
Ο όρος ψυχογενής ή νευρική ή νευρογενής βουλιμία (ΨΒ, ΝΒ, χαρακτηρίζεται από επεισοδιακή υπερφαγία (κατανάλωση πολύ μεγάλης ποσότητας φαγητού σε σύντομο χρονικό διάστημα ), η οποία ακολουθείται από την προσπάθεια απαλλαγής από τις περιττές θερμίδες συνήθως μέσω εμετού, καθαρτικών, διουρητικών και υπερβολικής άσκησης. Οι γυναίκες έχουν εννέα φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να παρουσιάσουν νευρική βουλιμία από τους άντρες.
Προφανώς η κατάσταση αυτή επηρεάζει ιδιαίτερα τον έφηβο που αναζητά την ταυτότητά του σε ένα ταραγμένο κόσμο.
Η συμβουλευτική επαγγελματικού προσανατολισμού βασίζεται στην επαναπλαισίωση λανθασμένων αντιλήψεων για τον εαυτό και στην συνολική του αποδοχή.
Πόσο καλά γνωρίζω τα θετικά μου στοιχεία;
Πόσο καλά γνωρίζω τις δεξιότητες και τις ικανότητές μου;
Ποια είναι τα προσωπικά μου χαρακτηριστικά που θέλω να βελτιώσω;
ΤΕΣΤ
Εκτίμησε το ενδιαφέρον σου για…
Θα σε ενδιέφερε να ασχοληθείς με τα παρακάτω;
Πόσο καλά μπορώ να …
- ΣΧΕΤΙΚΑ
Παρουσίαση της κ. Μπιλανάκη στο 3ο ΕΠΑΛ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ:«Μαθαίνω να συνεργάζομαι»
Παρέμβαση με σκοπό την αποτροπή του καπνίσματοςΠρόγραμμα αγωγής υγείας (1ο ΓΕΛ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ)
Πρόγραμμα αγωγής υγείας για αποτροπή των εξαρτήσεων
Αποτροπή εξαρτήσεων1ο ΓΕΛ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ
Φύλλα εργασίας Στερεότυπα
Φύλλα εργασίας
συναισθήματαΣυμμετοχές σε συνέδρια και εισηγήσεις- πληροφοριακό υλικό
ΕΔΩ