Mεθοδολογία προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας και υλικό

ΑΠΟ: ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - Οκτ• 18•17
Mεθοδολογία προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας και  υλικό

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ


    Η μεθοδολογία ενός προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας βασίζεται:
    • στη διεπιστημονική θεώρηση
    • στην ανάπτυξη δημοκρατικού διαλόγου
    • στις αρχές της εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη
    • στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
Προσωπική ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής
    • στην ενθάρρυνση της μαθητικής πρωτοβουλίας

 

 

    • στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία

 

 

    • στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης

 

 

    • στη βιωματική, ερευνητική και ανακαλυπτική μέθοδο

 

 

 

1. Πριν την υλοποίηση: Σχεδιασμός, αναζήτηση υλικού και πηγών από το διδάσκοντα
H εύρεση θέματος περιλαμβάνει: τον τίτλο, τα υποθέματα, τους στόχους, το περιεχόμενο, τη μεθοδολογία, το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης, τις ενδεχόμενες συνεργασίες, τα πεδία σύνδεσης με τα αναλυτικά προγράμματα, το ημερολόγιο προγραμματισμού δραστηριοτήτων και τα ονοματεπώνυμα των εκπαιδευτικών και για τη δευτεροβάθμια τα ονοματεπώνυμα και των μαθητών που θα συμμετέχουν
Υλοποίηση 2.a. Κατά την υλοποίηση: Συγκρότηση ομάδων- εύρεση θέματος Υλοποίηση 2.b.Ασκήσεις αυτογνωσίας- ασκήσεις επικοινωνίας- ασκήσεις συνεργασίας Υλοποίηση 2.c.καθορισμός ατομικών και ομαδικών στόχων- πλάνο εργασιών
Υλοποίηση 2.d. Συντονισμός και εποπτεία ομάδας (Ανατροφοδότηση) Υλοποίηση 3. Κριτική σκέψη-επεξεργασία πηγών/ πληροφοριών- ανασχεδιασμός(Ενεργός έρευνα) συνεργασίες- επισκέψεις- συνεντεύξεις- ερωτηματολόγια
4.Υλοποίηση – παρουσίαση παραδοτέου (Γ2/5088/1-10-01 Υ.Α.»οργάνωση εκδηλώσεων με θέμα: «Ημέρες σταδιοδρομίας»στις σχολικές μονάδες Δευτ/βάθμιας εκπαίδευσης)

 1ΟΣ ΜΗΝΑΣο
Συγκρότηση της ομάδας σχετική ενημέρωση για το θέμα, Κανονισμός λειτουργίας Επιλογή θέματος  Αυτό-οργάνωση των μαθητών σε υποομάδες Ανάλυση του θέματος σε επιμέρους θεματικούς άξονες. Παιχνίδι γνωριμίας
2ΟΣ ΜΗΝΑΣ      Επιμερισμός των θεματικών αξόνων στις μαθητικές ομάδες. Διερεύνηση του θέματος-Συγκέντρωση πληροφοριών – υλικού. Εργασίες πεδίου: Επίσκεψη σε την βιομηχανική ζώνη Περιστερίου. Συνεντεύξεις. Ανταλλαγή πληροφοριών, εντοπισμός προβλημάτων, αναπροσαρμογή του προγράμματος,  Ανάθεση εργασιών,  Μελέτες περιπτώσεων
3ος ΜΗΝΑΣ Δημιουργική δραστηριότητα Καταγραφή εργασιών – προβληματισμός , Διεξαγωγή ερευνών, Εργασιακές σχέσεις/τομείς επαγγελμάτων, Σπουδές και εργασία στην ΕυρώπηΠροβολή βίντεο για τα επαγγέλματα,  Περιοδική ανατροφοδοτική αξιολόγηση της πορείας του προγράμματος και αναπροσαρμογή.
4ος ΜΗΝΑΣ  Συμπλήρωση ερωτηματολογίων από τους μαθητές, Εμπλοκή του οικογενειακού περιβάλλοντος,  Επίσκεψη στο ΚΕΣΥΠ είτε στν ιστοσελίδα . Συγκέντρωση του υλικού. Ανάλυση, Επεξεργασία δεδομένων Εξαγωγή συμπερασμάτων
5ος ΜΗΝΑΣ   Ανατροφοδοτικός χαρακτήρας της αξιολόγησης αφορά όλα τα στάδια του προγράμματος, την αυτοαξιολόγηση (μαθητών – μαθητικών ομάδων – εκπαιδευτικού), την αξιολόγηση της διαδικασίας που περιλαμβάνει, Προετοιμασία για παρουσίαση Παρουσίαση εργασιών.

Αναζητήστε υλικό σε αυτή τη σελίδα

Σχολιάστε

Top