Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ
Η έννοια της μετάβασης ορίζεται ως το «πέρασμα» από μια δομημένη σε μια σχετικά «ανοιχτή» ως προς τη δομή της φάση ζωής, όπου συνδέεται η αλλαγή της εκπαιδευτικής βαθμίδας με την αναπτυξιακή αλλαγή του ατόμου.
Οι μεταβάσεις μπορεί να αφορούν στην προσωπική, εκπαιδευτική, κοινωνική ή επαγγελματική μας ζωή.
π.χ. η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
- από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο,
- Από το Γυμνάσιο στο Λύκειο,
- η επιλογή τύπου Λυκείου: ΓΕΛ- ΕΠΑΛ
- Από το Λύκειο στην αγορά εργασίας
- εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές
- πρόσβασηστην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε ΤΕΙ/ΑΕΙ/ σε ανώτερες εκπαιδευτικές βαθμίδες,
- η μετάβαση από την παιδική στην εφηβική ηλικία ΕΔΩ
- η μετάβαση από το σχολείο στην αγορά εργασίας ,
- η μετεγκατάσταση σε άλλη πόλη ή χώρα κτλ
Ειδικά στο σχολείο η μετάβαση συνοδεύεται από τις αυξημένες απαιτήσεις ενός νέου ρόλου, νέους φίλους και γνωριμίες κλπ.
Συνοδεύεται από συναισθήματα λύπης για αυτό που χάνεται καθώς αποχαιρετάμε το παλιό και γνωστό.
Παράλληλα έχουμε περιέργεια για το αύριο και ελπίδα για το καινούριο.
Παλαιότερα σε άλλες εποχές συνοδευόταν από ειδικές διαδικασίες με συγκεκριμένο τυπικό.Eίναι σημαντική ή έκφραση των συναισθημάτων, η επικοινωνία και ο διάλογος.
ΟΔΗΓΙΕΣ
Πατάτε στις υπογραμμισμένες λέξεις για πρόσθετες πληροφορίες ή οπτικοακουστικά δεδομένα.
Πατώντας στη λέξη: ήχος μπορώ να μετατρέψω το κείμενο σε ήχο για να το ακούσω.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑMε αφορμή την ιστορία του μικρού Ρεμί από το διήγημα του E. MΑΛΟ «Χωρίς οικογένεια» οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν για τη διαδικασία της μετάβασης και τα συναισθήματα που προκύπτουν, τα πιθανά εμπόδια καθώς και τους τρόπους /ικανότητες υπέρβασης.Ο μικρός Ρεμί μένει ορφανός κι αναγκάζεται να ταξιδέψει σε όλη τη Γαλλία.Στόχος της ενότητας αυτής είναι oι μαθητές να εξοικειωθούν με τη διαδικασία της μετάβασης με βάση την εξελικτική διάσταση της εφηβικής ηλικίας τους σε ένα μεταβαλλόμενο κόσμο. |
ΕΝΟΤΗΤΑ 1Η![]() |
ΕΝΟΤΗΤΑ 2Η![]() Ήξερα το δρόμο: μόλις φτάναμε στην τελευταία στροφή, θα αντίκριζα το σπίτι για τελευταία φορά και μετά θα το έχανα για πάντα..Εμπρός το άγνωστο και πίσω το σπίτι όπου μεγάλωσα ευτυχισμένα.Φτάσαμε στην κορυφή. Ο Βιτάλι δε με είχε αφήσει από το χέρι του. «Να ξεκουραστώ λίγο;» τον ρώτησα. «Βεβαίως , παιδί μου». Μου άφησε το χέρι και τον είδα να γνέφει στο Καπί. Το σκυλί ήλθε πίσω μου για να με φυλάει. Αν προσπαθούσα να φύγω θα με ….. άρπαζε |
ΕΝΟΤΗΤΑ 3Η![]() Πήγα στην άκρη του δρόμου και ο Καπί με ακολούθησε. Η καρδιά μου… Κάθισα με μάτια βουρκωμένα κι έψαχνα να δω το σπίτι της κυρα Μπαρμπερίν. Από κάτω απλωνόταν η κοιλάδα που αφήσαμε, με τα λιβάδια και τά δάση και πέρα στεκόταν μόνο το σπίτι της μητέρας. ΉΧΟΣ Το ξεχώρισα εύκολα ανάμεσα στα δέντρα, γιατί από την καμινάδα έβγαινε καπνός που ανέβαινε ψηλά.ΕΝΟΤΗΤΑ 4Η Νόμισα ότι έφερνε ως εμένα τη μυρωδιά της βελανιδιάς και ότι ήμουν ακόμη καθισμένος πλάι στο τζάκι , στο μικρό σκαμνί, με τα πόδια κοντά στη φωτιά, ενώ ο άνεμος έφερνε τον καπνό στο πρόσωπό μου. …. |
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
|
Μπορείτε να υποβάλλετε τις απαντήσεις σας στη φόρμα αυτή
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ Η περίπτωση της Δήμητρας- τα συναισθήματα στη διαχείριση της σταδιοδρομίας ΕΔΩ |
Φτιάξτε το παζλ των συναισθημάτων ΤΕΣΤ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ![]() |
Μπορείς να ζωγραφίσεις και εσύ εδώ |
Η περίπτωση του Παναγιώτη: εδώ |
Η περίπτωση του Μάρκου: σχετικό video |
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΤΟ ΜΟΙΡΟΛΟΓΙ ΤΗΣ ΦΩΚΙΑΣ |
Ο ΠΑΤΟΥΧΑΣ Ο Πατούχας και η άρνηση του σχολείου |
ΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΘΑ ΤΟ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ
ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ-ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ Εισήγηση κ. Μπιλανάκη στο σεμινάριο για εκπαιδευτικούς ως υπεύθυνη ΚΕΣΥΠ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ, αναρτημένου και στη διεύθυνση e yliko του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. Εισήγηση κ. Μπιλανάκη στο σεμινάριο σχολικών συμβούλων ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΠΕ02, ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ, MSc Παιδαγωγικής Ψυχολογίας, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας |