Στον Νικόλα αρέσει μόνο ο αθλητισμός

ΑΠΟ: ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - Μάι• 07•15

Ο Νικόλας δεν τα καταφέρνει σε κανένα μάθημα, εκτός από τη Γυμναστική. Κάτι πρέπει να κάνει στη ζωή του, αλλά δεν ξέρει τι.

 

Διαβάζουν στην τάξη την ιστορία του σταθμάρχηΟ ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ

ΟΔΗΓΙΕΣ
Πατώντας στις υπογραμμισμένες λέξεις ακούτε το χαρακτηριστικό ήχο.

Τα τυπικά προσόντα

1η ΕΝΟΤΗΤΑ
Από παιδί είχε μανία με τα τρένα..Μεγάλη μανία.

Walking_to_school

Το έσκαγε από το σχολείο, με τα βιβλία παραμάσχαλα, και πού τον έχανες, πού τον έβρισκες, στο σταθμό. Έμεναν σε μια μικρή επαρχιακή πόλη.

ΤΡΕΝΟ-animated-train-image-0051

Τρύπωσε σε μια γωνιά κι εκεί καθότανε ώρες ολόκληρες και κοίταζε. Όχι μονάχα τα τρένα που ολοένα ερχόντουσαν και ολοένα φεύγανε, μα όλη η ατμόσφαιρα εκεί τον γοήτευε. Από το πολύ το σκασιαρχείο έμεινε στην ίδια τάξη. Η μάνα του του τις έβρεχε ταχτικά, αυτός το βιολί του.

2Η ΕΝΟΤΗΤΑ
Το όνειρο του, από τότε, δεν ήτανε να γίνει, όπως θέλανε άλλα παιδιά, αξιωματικός ή μηχανικός, μα σταθμάρχης. Ονειρευότανε τον εαυτό του σταθμάρχη στον κεντρικό σταθμό της πρωτεύουσας, με τη σκούρα μπλε στολή, με τα σιρίτια στα μανίκια, κι ένιωθε μεγάλη συγκίνηση.
car.jpg
3Η ΕΝΟΤΗΤΑ

Συχνάζοντας στο σταθμό

είχε μάθει από μικρός όλες τις μανούβρες που γίνονται εκεί σαν είναι να “ρθει ή σαν είναι να φύγει ένα τρένο.

Είχε μάθει ακόμα να παρατηρεί. Να μελετάει τα πρόσωπα των ταξιδιωτών. Άλλοι φτάνανε στο σταθμό με συνοδεία συγγενείς και φίλους κι αρχίζανε οι ατέλειωτοι αποχαιρετισμοί, οι συγκινήσεις και τα ρέστα. Άλλοι πάλι ερχόντουσαν και βρίσκανε ολόκληρη υποδοχή. Και ξανά οι συγκινήσεις και τα ρέστα.

ΜΟΝΕ-τρενα 3

Μα κείνοι που ήταν η συμπάθειά του από τότε, ήταν οι μοναχικοί ταξιδιώτες. Αυτοί που φεύγουν ή έρχονται ολομόναχοι. Σαν είναι να φύγουνε, πηδάνε στο βαγόνι τους και χάνονται εκεί μέσα. Δεν κοιτάνε από το παράθυρο, γιατί ξέρουν πως δεν είναι κανένας για να τους αποχαιρετήσει, να τους πει: «Καλό ταξίδι!».

Το ίδιο σαν έρχονται. Κατεβαίνουν από το βαγόνι τους, γρήγορα γρήγορα, και τραβάνε κατευθείαν στην έξοδο.

Ξέρουν πως δεν είναι κανένας για να τους πει: «Καλωσόρισες!».
καλωσ ορισεσjpg
4Η ΕΝΟΤΗΤΑ
Το είχε λοιπόν μεγάλο μεράκι* να γίνει σταθμάρχης. Και τίποτα, μα τίποτα, δεν μπόρεσε να τον κάνει ν” αλλάξει γνώμη. Ούτε το ξύλο που ταχτικά έτρωγε από τη μάνα του ούτε που έμεινε στην ίδια τάξη δυο φορές ούτε και μια φορά που τον τράβηξε πίσω από κάτι βαγόνια ένας σιδηροδρομικός και του έκανε χειρονομίες.
car.jpg
5Η ΕΝΟΤΗΤΑ
Και γίνηκε σιδηροδρομικός, μα όχι σταθμάρχης.

animated-police-and-cop-image-0016

Δεν είχε τα «τυπικά προσόντα». Δεν τα κατάφερε να τελειώσει το σχολείο. Όμως, μέρα και νύχτα, βρισκότανε στο αγαπημένο του περιβάλλον κι αυτό του έφτανε.

Τώρα που είναι συνταξιούχος, λέει να καθίσει να γράψει ένα βιβλίο με τις αναμνήσεις του. Τριάντα δύο χρόνια έκανε σιδηροδρομικός. Υπηρέτησε σε πολλούς σταθμούς, μικρούς και μεγάλους. Και είδε πολλά πράματα. Έχει ένα σωρό αναμνήσεις.
6Η ΕΝΟΤΗΤΑ
Το είπε το σχέδιο του για το βιβλίο σ” ένα φίλο του, συνταξιούχο δάσκαλο, που τα κουτσοπίνουν παρέα τα βραδάκια. Το βρήκε σπουδαίο το σχέδιο του ο φίλος του.

ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣ-animated-train-image-0001

Μάλιστα του βρήκε και τον τίτλο του βιβλίου: «Απομνημονεύματα μιας μακράς σιδηροδρομικής ζωής». Κι αυτός του είπε: «Δάσκαλε, τι “ναι τούτο; Μακρύ σα σιδερόδρομος είναι».

Γελάσανε κι οι δυο τους. Και τσουγκρίσανε τα ποτήρια τους.

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ

ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΣΑΚΝΗΣ : Ο ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ
ΣΚΑΡΙΜΠΑΣ VIDEO

ΜΟΥΣΙΚΗ : ΤΑ ΤΡΕΝΑ ΠΟΥ ΦΥΓΑΝ
ΤΑ ΤΡΕΝΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
ΣΙΟΥΛΑΣ Ο ΤΑΜΠΑΚΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ

 

ΕΛΕΝΗ Β ΓΕΛH περίπτωση της Ελένης 3Η περίπτωση της Δήμητρας
O ΠΕΤΡΟΣ στο σπίτι του
H περίπτωση του Μάρκου
MAGAZIΜαγαζάκι παιχνιδιών
ΓΡΑΜΜΑ΄Ένα γράμμα αλλάζει τη ζωή του..Εσείς τι θα λέγατε;
Επαγγελματικές αξίες και στόχοι ζωής

ΣΧΕΤΙΚΑ
Αφηγήσεις ιστοριών για ΣΕΠ
ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙΑ ΚΑΡΙΕΡΑΣ EOΠΠΕΠ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΣΕΠ ΚΥΠΡΟΣ

Σχολιάστε

Top