Αφηγηματική συμβουλευτική

ΑΠΟ: ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - Μάι• 07•15

 

 

Αφηγηματική συμβουλευτική.
Η αφήγηση περιλαμβάνει τον πομπό , τον δέκτη και το μήνυμα και χρησιμοποιείται ευρέως στην εκπαίδευση με σκοπό την αλλαγή στάσεων και αντιλήψεων. «οι καριέρες δεν ξεδιπλώνονται, αλλά χτίζονται καθώς τα άτομα κάνουν επιλογές που εκφράζουν τις αυτοαντιλήψεις τους και δηλώνουν τους στόχους τουςΣύμφωνα με την αφηγηματική οπτική ο εαυτός μας δεν είναι αλλά κατασκευάζεται συνεχώς (όχι μόνο κατά την παιδική ηλικία, αλλά ως το τέλος της ζωής) με μέλημα του «κατασκευαστή» του την διατήρηση μιας αίσθησης συνέχειας, νοήματος και σκοπού. Ακόμα και παλιά «κεφάλαια» ή «επεισόδια» (γεγονότα και εμπειρίες του παρελθόντος) βρίσκονται σε συνεχή αναθεώρηση και τροποποίηση έτσι ώστε να ταιριάζουν κάθε φορά με τον τρόπο που η αυτοβιογραφία εξελίσσεται ..
Άλλωστε, χωρίς αυτή τη δυνατότητα ίσως η διαδικασία της θεραπείας να ήταν αδύνατη και μάταιη..
Ο σύμβουλος έχει το ρόλο του βοηθού αυτοβιογράφου. Έχει όμως στο νου του κάτι που ο συμβουλευόμενος αρχικά συνήθως δε συνειδητοποιεί, ότι δηλαδή η μορφή που ο συμβουλευόμενος δίνει τις ιστορίες του καθώς και το τι επιλέγει να αφηγηθεί (το περιεχόμενο) είναι καθοριστικά γιατί σημαίνουν τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζει τον εαυτό του στα μάτια τα δικά του και των άλλων. “Η κατασκευή της αυτοβιογραφίας μας είναι ο εαυτός μας”.
Aσκήσεις ενσυνειδητότηταςΑσκήσεις ενσυνειδητότητας προκειμένου ο συμβουλευόμενος να αναπτύξει το αίσθημα προσωπικής ευθύνης και την επίγνωση των επιλογών του.
Βιβλιογραφία
Η αφηγηματική συμβουλευτική και το δέντρο ζωής
Randle-Phillips, C, Farquhar, S & Thomas, S 2016, “Adapting and evaluating a tree of life group for women withlearning disabilities’, British Journal Of Learning Disabilities, vol. 44, no. 4, pp. 301-308. https://doi.org/10.1111/bld.12166Narrative Therapy: Potential uses for People with Intellectual Disability
19 Narrative Therapy Techniques, Interventions + Worksheets [PDF]School Counselor Use of Narrative Therapy to Support Students of Color Transitioning from an Alternative School Setting of Color Transitioning from an Alternative School Setting
White, M. (1988). “The process of questioning: A therapy of literary merit?”Dulwich Centre Newsletter Winter: 8-14.White, M. (1992). Family therapy training and supervision in a world of experience and narrative. Experience, contradiction, narrative & imagination. D. Epston and M. White. Adelaide, S. Australia, Dulwich Centre Publications: 75-96.White, M. (1995). Reflecting teamwork as definitional ceremony. Adelaide: S.Australia, Dulwich Centre Pub.White, M. (1997). Narratives of therapists’ lives. Adelaide, S. Australia, Dulwich Centre Publications.White, M. (2001). “Folk psychology and narrative practice.” Dulwich Centre Newsletter 2.
ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΕΔΩ
Μια σειρά βιωματικών ασκήσεων για τη συμβουλευτική σταδιοδρομίας και τoν επαγγελματικό προσανατολισμό με τη συνδρομή της τεχνολογίας και των ψηφιακών εργαλείων
Πληροφορίες: Μπιλανάκη Ελευθερία,Ψυχολόγος, MSc Παιδαγωγική Ψυχολογία και Ειδίκευση στη Συμβουλευτική και Προσανατολισμό, elmpilanaki@gmail.com
 ΣΧΕΤΙΚΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ -E BOOK
Στο κατωτέρω επισυναπτόμενο αρχείο θα βρείτε υλικό βιωματικών ασκήσεων, που χρησιμοποιήθηκε σε ομαδικές συμβουλευτικές συναντήσεις με μαθητές κατά τις επισκέψεις στα σχολεία περιοχής ευθύνης και στα πλαίσια ατομικής συμβουλευτικής στο ΚΕ.ΣΥ.Π Περιστερίου από την πρώην Υπεύθυνη ΣΕΠ του ΚΕΣΥΠ Περιστερίου Ε. Μπιλανάκη.

Σχολιάστε

Top