Το ντροπαλό παιδί και η ανάπτυξη αυτοεκτίμησης

ΑΠΟ: ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - Απρ• 27•22
Το ντροπαλό παιδί και η ανάπτυξη αυτοεκτίμησης

Το ντροπαλό παιδί και η ανάπτυξη αυτοεκτίμησης

ΑΠΟ: ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ – Νοε• 29•15

Πολλές φορές συναντούμε μαθητές ως εκπαιδευτικοί που δείχνουν μια υπερβολική συστολή, στα όρια της δειλίας ή της ντροπής. Αποσύρονται στην τάξη, δεν συμμετέχουν, φοβούνται τις επικρίσεις και τις αντιδράσεις των συμμαθητών τους.

Ως ένα βαθμό τα ντροπαλά παιδιά θεωρούνται «καλά» παιδιά καθώς δεν ενοχλούν στην τάξη.

Είναι όμως έτσι;

Πώς μπορούν να βελτιώσουν την επίδοσή τους αν οποιοδήποτε ερέθισμα του περιβάλλοντος προκαλεί περισσότερη ντροπή;

Μπορούμε να αναζητήσουμε τα αίτια στην ιδιοσυγκρασία του παιδιού, σε γνωστικά και ακαδημαικά ελλείμματα, στην έλλειψη δυνατότητας ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων ή σε συναισθηματική ανασφάλεια κι έλλειψη εμπιστοσύνης στους γύρω του.

 

Σε περίπτωση λήψης απόφασης τα πράγματα δυσκολεύουν και ο ρόλος της συμβουλευτικής και του επαγγελματικού προσανατολισμού είναι αναντικατάστατος.

 

 

 

 

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΠΕ02, ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ, MSc Παιδαγωγικής Ψυχολογίας, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας

Μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων

Σχολιάστε

Top