Επαγγελματικός προσανατολισμός και μαθητές με δυσλεξία

ΑΠΟ: ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - Απρ• 06•25

Οι μαθητές με δυσλεξία έχουν μοναδικά ταλέντα και δεξιότητες που μπορούν να αξιοποιηθούν σε διάφορους επαγγελματικούς τομείς. Ο επαγγελματικός προσανατολισμός τους πρέπει να επικεντρώνεται σε δυνατά τους σημεία, όπως η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η επίλυση προβλημάτων
FB_IMG_1707033607994.

Στόχοι επαγγελματικού προσανατολισμού σε μαθητές με δυσλεξία

  1. Ανάδειξη δυνατών σημείων
    • Αναγνώριση και ενίσχυση των ικανοτήτων τους (π.χ. προφορική επικοινωνία, οπτική σκέψη, πρακτική νοημοσύνη).
    • Καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης μέσα από επιτυχημένες εμπειρίες μάθησης.
  2. Εξερεύνηση κατάλληλων επαγγελματικών επιλογών
    • Προσανατολισμός προς επαγγέλματα που δεν απαιτούν έντονη ανάγνωση/γραφή ή που επιτρέπουν χρήση τεχνολογίας ως υποστήριξη.
    • Επαγγέλματα που αξιοποιούν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την καινοτομία (π.χ. σχεδιαστής, μηχανικός, καλλιτέχνης, επιχειρηματίας).
  3. Χρήση τεχνολογικών εργαλείων
    • Εκπαίδευση στη χρήση βοηθητικών τεχνολογιών (π.χ. λογισμικά ομιλίας-κειμένου, εφαρμογές ορθογραφικού ελέγχου).
    • Ενθάρρυνση της χρήσης εργαλείων που μειώνουν τα εμπόδια της δυσλεξίας.
  4. Ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων
    • Ενίσχυση της προφορικής επικοινωνίας και της κριτικής σκέψης.
    • Απόκτηση εργασιακής εμπειρίας μέσα από πρακτικές ασκήσεις ή προγράμματα μαθητείας.
  5. Ψυχολογική και επαγγελματική υποστήριξη
    • Παροχή συμβουλευτικής για τη διαχείριση άγχους και την ανάπτυξη στρατηγικών μάθησης.
    • Δικτύωση με επαγγελματίες που έχουν δυσλεξία και έχουν επιτύχει στον χώρο τους.
    Dyslexic Career Journeys: Έκδοση που περιλαμβάνει δραστηριότητες για την υποστήριξη μαθητών με δυσλεξία στον επαγγελματικό τους προσανατολισμό

Σχολιάστε