Συμβουλευτική γονέων «Υποστήριξη επικοινωνίας-υποστήριξη σταδιοδρομίας».

ΑΠΟ: ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - Νοε• 27•16
Η συμβουλευτική γονέων μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο για την υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές ή συναισθηματικές δυσκολίες, γιατί ενδυναμώνει το οικογενειακό περιβάλλον ώστε να λειτουργήσει υποστηρικτικά. Συγκεκριμένα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τους εξής τρόπους:

  • Ενημέρωση και κατανόηση: Οι γονείς μαθαίνουν για τη φύση των δυσκολιών του παιδιού (μαθησιακές, συναισθηματικές, συμπεριφορικές) και πώς αυτές επηρεάζουν την επίδοση και την αυτοεκτίμηση.
  • Ανάπτυξη στρατηγικών υποστήριξης στο σπίτι: Ο σύμβουλος καθοδηγεί τους γονείς να δημιουργήσουν κατάλληλο περιβάλλον μελέτης, να χρησιμοποιούν τεχνικές ενίσχυσης και να εφαρμόζουν ρουτίνες που βοηθούν το παιδί να οργανώνεται.
  • Ενίσχυση επικοινωνίας γονέα-παιδιού: Μέσα από τη συμβουλευτική, οι γονείς μαθαίνουν να ακούν το παιδί, να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά του και να μειώνουν τις συγκρούσεις.
  • Συνεργασία με το σχολείο: Ο σύμβουλος βοηθά τους γονείς να επικοινωνούν πιο αποτελεσματικά με τους εκπαιδευτικούς, ώστε να υπάρχει συνέπεια μεταξύ σπιτιού και σχολείου.
  • Ενδυνάμωση γονέων: Οι γονείς αποκτούν αυτοπεποίθηση στον ρόλο τους και μειώνεται το άγχος ή η ενοχή που μπορεί να νιώθουν για τις δυσκολίες του παιδιού.
  • Υποστήριξη συναισθηματικών αναγκών: Οι γονείς ενθαρρύνονται να ενισχύουν την αυτοεκτίμηση του παιδιού και να αναγνωρίζουν τις επιτυχίες του, ακόμη και μικρές.

  • Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της πρώιμης, και μέσης εφηβείας
  • Πώς εξηγείται η ριψοκίνδυνη συμπεριφορά των εφήβων;
  • Πότε πρέπει να ανησυχήσει ο γονέας;
  • ποια είναι η σημασία του καλού ιστορικού;
  • Ποιες είναι οι θέσεις της ψυχολογίας για το ρόλο των γονέων στην υποστήριξη του παιδιού τους
  • Πώς μπορώ να ενθαρρύνω το παιδί μου στη μάθηση;
  • Πώς καλλιεργούμε οι γονείς την αυτοεκτίμηση του παιδιού;
  • Ποιο ρόλο παίζει η σειρά γέννησης;
  • Ποιες φράσεις κλειδιά μπορούμε να αξιοποιήσουμε στην επικοινωνία μας με τους εφήβους;
  • Πώς αντιμετωπίζουμε δύσκολες μορφές συμπεριφοράς;
  • Πώς διαχειριζόμαστε διαφωνίες και συγκρούσεις στην οικογένεια;
  • Τι σημαίνει συμμετρικός και τι ασύμμετρος γάμος;
  • Τί κάνουμε με τα παιδιά σε περίπτωση διαζυγίου;

.

e70f85bed5709667f6b8236919b22a47
Οικογένεια, νέοι, επικοινωνία και προσανατολισμός
09/11/20
Δημοτικό Ελεύθερο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Περιστερίου
Ομιλήτρια είναι η κα. Ελευθερία Μπιλανάκη, Εκπαιδευτικός ΠΕ02, Ψυχολόγος, MSc
 Μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ την ">εισήγηση
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
  1. Δρ Ντινκμέγιερ Ντον, Δρ Μακ-Κέι Γκάρυ (2009), «Σχολείο για Γονείς ( Βιβλίο Πρώτο) – Για παιδιά Νηπιακής και Προσχολικής Ηλικίας, Θυμάρι
  2. Δρ Ντινκμέγιερ Ντον, Δρ Μακ-Κέι Γκάρυ (2009), «Γονείς και έφηβοι : από τις συγκρούσεις στη συνεργασίας( Σχολείο Για γονείς, Βιβλίο Δεύτερο), Θυμάρι
  3. Ζαφείρης Α., Ζαφείρη Ε., Μουζακίτης Χ. (2008), «Οικογενειακή Θεραπεία : Θεωρία και Πρακτικές Εφαρμογές», Ελληνικά Γράμματα
  4. Napier A.,ΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ, ο Εύθραυστος Δεσμός,
  5. Κέντρα Δια βίου Εκπαίδευση;: Σχολές γονέων
  6. ΥΠΕΠΘ, 2000. Γονείς, Όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά
  7. Συμβουλευτική Επιτροπή: Ιστοριούλες για γονείς

Σχολιάστε

Όροι Χρήσης schoolpress.sch.gr | Δήλωση προσβασιμότητας
Top