Συμβουλευτική γονέων «Υποστήριξη επικοινωνίας-υποστήριξη σταδιοδρομίας».
ΑΠΟ: ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
-
Νοε•
27•16
Η συμβουλευτική γονέων μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο για την υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές ή συναισθηματικές δυσκολίες, γιατί ενδυναμώνει το οικογενειακό περιβάλλον ώστε να λειτουργήσει υποστηρικτικά. Συγκεκριμένα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τους εξής τρόπους:
- Ενημέρωση και κατανόηση: Οι γονείς μαθαίνουν για τη φύση των δυσκολιών του παιδιού (μαθησιακές, συναισθηματικές, συμπεριφορικές) και πώς αυτές επηρεάζουν την επίδοση και την αυτοεκτίμηση.
- Ανάπτυξη στρατηγικών υποστήριξης στο σπίτι: Ο σύμβουλος καθοδηγεί τους γονείς να δημιουργήσουν κατάλληλο περιβάλλον μελέτης, να χρησιμοποιούν τεχνικές ενίσχυσης και να εφαρμόζουν ρουτίνες που βοηθούν το παιδί να οργανώνεται.
- Ενίσχυση επικοινωνίας γονέα-παιδιού: Μέσα από τη συμβουλευτική, οι γονείς μαθαίνουν να ακούν το παιδί, να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά του και να μειώνουν τις συγκρούσεις.
- Συνεργασία με το σχολείο: Ο σύμβουλος βοηθά τους γονείς να επικοινωνούν πιο αποτελεσματικά με τους εκπαιδευτικούς, ώστε να υπάρχει συνέπεια μεταξύ σπιτιού και σχολείου.
- Ενδυνάμωση γονέων: Οι γονείς αποκτούν αυτοπεποίθηση στον ρόλο τους και μειώνεται το άγχος ή η ενοχή που μπορεί να νιώθουν για τις δυσκολίες του παιδιού.
- Υποστήριξη συναισθηματικών αναγκών: Οι γονείς ενθαρρύνονται να ενισχύουν την αυτοεκτίμηση του παιδιού και να αναγνωρίζουν τις επιτυχίες του, ακόμη και μικρές.
- Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της πρώιμης, και μέσης εφηβείας
- Πώς εξηγείται η ριψοκίνδυνη συμπεριφορά των εφήβων;
- Πότε πρέπει να ανησυχήσει ο γονέας;
- ποια είναι η σημασία του καλού ιστορικού;
- Ποιες είναι οι θέσεις της ψυχολογίας για το ρόλο των γονέων στην υποστήριξη του παιδιού τους
- Πώς μπορώ να ενθαρρύνω το παιδί μου στη μάθηση;
- Πώς καλλιεργούμε οι γονείς την αυτοεκτίμηση του παιδιού;
- Ποιο ρόλο παίζει η σειρά γέννησης;
- Ποιες φράσεις κλειδιά μπορούμε να αξιοποιήσουμε στην επικοινωνία μας με τους εφήβους;
- Πώς αντιμετωπίζουμε δύσκολες μορφές συμπεριφοράς;
- Πώς διαχειριζόμαστε διαφωνίες και συγκρούσεις στην οικογένεια;
- Τι σημαίνει συμμετρικός και τι ασύμμετρος γάμος;
- Τί κάνουμε με τα παιδιά σε περίπτωση διαζυγίου;
. |
 |
|
| Οικογένεια, νέοι, επικοινωνία και προσανατολισμός |
| 09/11/20 |
| Δημοτικό Ελεύθερο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Περιστερίου |
| Ομιλήτρια είναι η κα. Ελευθερία Μπιλανάκη, Εκπαιδευτικός ΠΕ02, Ψυχολόγος, MSc |
| Μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ την ">εισήγηση |
|
|
|
| ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
- Δρ Ντινκμέγιερ Ντον, Δρ Μακ-Κέι Γκάρυ (2009), «Σχολείο για Γονείς ( Βιβλίο Πρώτο) – Για παιδιά Νηπιακής και Προσχολικής Ηλικίας, Θυμάρι
- Δρ Ντινκμέγιερ Ντον, Δρ Μακ-Κέι Γκάρυ (2009), «Γονείς και έφηβοι : από τις συγκρούσεις στη συνεργασίας( Σχολείο Για γονείς, Βιβλίο Δεύτερο), Θυμάρι
- Ζαφείρης Α., Ζαφείρη Ε., Μουζακίτης Χ. (2008), «Οικογενειακή Θεραπεία : Θεωρία και Πρακτικές Εφαρμογές», Ελληνικά Γράμματα
- Napier A.,ΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ, ο Εύθραυστος Δεσμός,
- Κέντρα Δια βίου Εκπαίδευση;: Σχολές γονέων
- ΥΠΕΠΘ, 2000. Γονείς, Όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά
- Συμβουλευτική Επιτροπή: Ιστοριούλες για γονείς
|