ΘΕΜΑ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ
ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΣΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η παρούσα εργασία αποτελεί την καταγραφή εμπειρίας από τη συμμετοχή μου στο Πρόγραμμα επιστημονικής ευθύνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου: «Η τέχνη ως βίωμα». Αποτελεί ταυτόχρονα ένα case study για την καλλιέργεια της ανθεκτικότητας σε άτομα ή ομάδες στην εποχή της πανδημίας του κορωνοιού με τη βοήθεια της τέχνης. Αξιοποιήθηκε η έννοια και οι θεωρίες της μάθησης ως όχημα καθώς και μορφές τέχνης όπως ζωγραφική και μουσική, προκειμένου οι συμμετέχοντες να νοηματοδοτήσουν με θετικό τρόπο τις δύσκολες στιγμές της απομόνωσης. Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και ειδικά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης βοήθησε στη δημιουργία ηλεκτρονικών κοινοτήτων μάθησης και συνετέλεσε στο «μοίρασμα» συναισθημάτων.
Η διδασκαλία στην ηλεκτρονική κοινότητα ήταν ανατροφοδοτική για τη διδάσκουσα και αποτέλεσε ένα νέο πεδίο γνώσης.
της Μπιλανάκη Ελευθερίας,
Εκπαιδευτικού- Ψυχολόγου, M.Sc. Παιδαγωγικής Ψυχολογίας, Συμβούλου Σταδιοδρομίας
e-mail: elmpilanaki@gmail.com