Χρήσιμο υλικό για επαγγελματικό προσανατολισμό

ΑΠΟ: ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - Σεπ• 16•15

 

Αρχικός πίνακας

ΣΠΟΥΔΕΣ

ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ

Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας

Φιλοσοφία Φιλοσοφία
ΣκοπόςΣκοπός ΣτόχοιΣτόχοι
Θεματολογία Θεματολογία Μεθοδολογία Μεθοδολογία
ΦάσειςΦάσεις υλοποίησης Αναστοχασμός Αναστοχασμός
Εκπαιδευτικό υλικόΕκπαιδευτικό υλικό
Πρακτική άσκησηΠρακτική άσκηση


Με μια ματιά…

Προγράμματα Αγωγής σταδιοδρομίας

Εκπαιδευτικό υλικό

1.Προσωπική ανάπτυξη

2. Εργασιακές σχέσεις

 

3.Εκπαίδευση- κατάρτιση

5.ΕυρώπηΕυρώπη

  • 5.1.Ευρώπη: σπουδές και εργασία Ευρώπη

6.Eπιχειρηματικότητα

7.Mεθοδολογία ΣΕΠ


 

Να συμβουλευτώ…

    • 10.1.Βιβλιοθήκες
    • 10.2.Αξιοποίηση της τέχνης στο ΣΕΠ
    • 10.3.Αξιοποίηση της επιστήμης στο ΣΕΠ
    • 10.4.Aξιοποίηση της τεχνολογίας στο ΣΕΠ: Ερωτηματολόγια στην ηλεκτρονική τάξη
    • 11.Παλιότερα προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας

    • Παλιότερα προγράμματα Α. Σ.


 

Να δοκιμάσω…

12.Πρακτική άσκησηΆσκηση

«ΕΙΜΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ!…ΝΑΙ ΤΟ ΕΧΩ!»

 



 

Φιλοσοφία της αγωγής σταδιοδρομίας

Η αγωγή σταδιοδρομίας οργανώνεται μέσα στο επίσημο εκπαιδευτικό σύστημα στα πλαίσια προγραμμάτων ΣΕΠ και έχει σκοπό την ευαισθητοποίηση του μαθητή στο θέμα της αυτογνωσίας και της πληροφόρησης.

με μια ματιά


 

Σκοπός του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ)


  • Αυτογνωσία
  • Διευκόλυνση των μαθητών στην προσωπική τους ανάπτυξη και αυτογνωσία
  • Διευκόλυνση μαθητή στη λήψη αποφάσεων
  • να αντιληφθεί ο μαθητής τα στάδια και τους διαφορετικούς τρόπους στη λήψη απόφασης
  • Μετάβαση από το ένα εξελικτικό στάδιο στο άλλο
  • να διευκολύνει το στόχο της μετάβασης των νέων ανθρώπων προς τον κόσμο της εργασίας διευρύνοντας τις εμπειρίες των μαθητών με ποικίλες δραστηριότητες μέσα και έξω από το σχολείο
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων για την ενεργό αναζήτηση της πληροφόρησης
  • Να βοηθήσει τους μαθητές στην πληροφόρηση ως επικοινωνιακή διαδικασία με έμφαση στη σημασία της ανάπτυξης δεξιοτήτων ενεργού αναζήτησης, κριτικής επεξεργασίας και αξιοποίησης της πληροφορίας
  • Διαχείριση σχέσων συνεργασίας
  • να αντιληφθεί την αξία και τους τρόπους της συνεργασίας σε όλα τα στάδια της ζωής

με μια ματιά


 

Στόχοι του προγράμματος ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ / ΣΕΠ


    • Οι μαθητές επιδιώκεται:
    • ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ: Να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους, τα ενδιαφέροντα και τις αξίες, τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους. Να αντιμετωπίζουν με θετική στάση τις αλλαγές που συμβαίνουν στη ζωή τους. Να σχεδιάζουν το μέλλον τους και να ιεραρχούν τα σχέδιά τους. Να γνωρίσουν τη διαδικασία που ακολουθείται στη λήψη απόφασης. Να αξιοποιούν το δυναμικό τους στη διαδικασία των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών επιλογών
    • ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ: Να έλθουν σε επαφή με επαγγελματικούς χώρους και επαγγελματικές δραστηριότητες. Να χρησιμοποιούν διαφορετικές πηγές πληροφόρησης. Να σχηματίσουν σφαιρική εικόνα για τον κόσμο της εργασίας, τις εξελίξεις του και το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον. Να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα της διά βίου εκπαίδευσης και κατάρτισης Να αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες, όσον αφορά την πληροφόρησή τους.
    • ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ- ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ: Να διερευνούν τις δυνατότητες εκπαίδευσης-κατάρτισης στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Να πληροφορηθούν σχετικά με τις δυνατότητες σπουδών και εργασίας στην τοπική και την παγκόσμια κοινότητα. Να αντιληφθούν τη σχέση που υπάρχει μεταξύ του σχολείου και της ευρύτερης κοινωνίας. Να προβληματιστούν για το ρόλο των στερεοτυπικών αντιλήψεων στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές. Να καλλιεργήσουν επαγγελματική συνείδηση. Να επεξεργάζονται εκπαιδευτικές και επαγγελματικές πληροφορίες. Να παρακολουθούν την πραγματοποίηση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στο διαδίκτυο Να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που απαιτούν συνεργασία και επικοινωνία με άλλα άτομα.
  • κορυφή

με μια ματιά


 

Θεματολογία των προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας


Θέματα ανά ενότητα
Προσωπική ανάπτυξηΠροσωπική ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής Εργασιακές σχέσειςΕργασιακές σχέσεις /τομείς επαγγελμάτων ΕκπαίδευσηΕκπαίδευση/ κατάρτιση Σπουδές και εργασίαΣπουδές και εργασία στην Ευρώπη ΕπιχειρηματικότηταΕπιχειρηματικότητα
θετική αυτοεκτίμησηΚαλλιέργεια θετικής αυτοεκτίμησης Περιγραφές επαγγελμάτωνΠεριγραφές επαγγελμάτων Εκπαιδευτικά συστήματαΕκπαιδευτικά συστήματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό Επαγγελματικά δικαιώματαΕπαγγελματικά δικαιώματα εργαζομένων στην Ελλάδα και στην Ευρώπη Ευκαιρίες για νέουςΕυκαιρίες για νέους επιχειρηματίες
Απόκτηση δεξιοτήτωνΑπόκτηση δεξιοτήτων για τη διαχείριση του άγχους Επαγγέλματα που ..Επαγγέλματα που χάνονται / που αναπτύσσονται Εκπαιδευτικές επιλογέςΕκπαιδευτικές επιλογές- επαγγελματικές προοπτικές
Διαχείριση χρόνουΔιαχείριση χρόνου Πράσινη επιχειρηματικότηταΠράσινη επιχειρηματικότητα Δρόμοι μετά το ΓυμνάσιΔρόμοι μετά το Γυμνάσιο ΙδέαAπό τη σύλληψη μιας ιδέας μέχρι το στήσιμο μιας επιχείρησης
δεξιότητες Βελτίωση δεξιοτήτων επικοινωνίας Αγροτουριστικές μονάδες Αγροτουριστικές μονάδες Δια βίουΔια βίου μάθηση και κατάρτιση επιχείρησηΑνάλυση των χαρακτηριστικών μιας επιχείρησης στην πόλη μου
Βιολογικές μονάδεςΒιολογικές μονάδες καλλιέργειας Εξ αποστάσεωςΕξ αποστάσεως εκπαίδευση Επιχειρήσεις πουΕπιχειρήσεις που χάνονται
ΠροκαταλήψειςΠροκαταλήψεις και στερεότυπα ΙσότηταΙσότητα ευκαιριών απασχόλησης ΔιαπολιτισμικήΔιαπολιτισμική επικοινωνία / ρατσισμός
Ισότητα Ισότητα των δυο φύλων ΕκπαίδευσηΕκπαίδευση ενηλίκων ΒιωσιμότηταΒιωσιμότητα επιχειρήσεων στη σύγχρονη κοινωνία
Θετικά πρότυπαΘετικά πρότυπα στη σύγχρονη κοινωνία αναπηρίαΕργασία και άτομα με αναπηρία Οργάνωση επιχειρήσεωνΔομή και Οργάνωση επιχειρήσεων
αξιοποίηση πηγών πληροφόρησηςΕντοπισμός και αξιοποίηση πηγών πληροφόρησης Νέοι και ανεργίαΝέοι και ανεργία ΣχολείαΣχολεία β ευκαιρίας ΚινητικότηταΚινητικότητα μαθητών- φοιτητών στην Ε.Ε
Σύγχρονες μορφές πληροφορίαςΣύγχρονες μορφές πληροφορίας και επικοινωνίας τρόποι αναζήτησης τρόποι αναζήτησης της απασχόλησης Ο ΣΕΠ στην ΕυρώπηΟ ΣΕΠ στην Ευρώπη
Αναγνώριση τίτλων Αναγνώριση τίτλων εκπαιδευτικών και επαγγελματικών προσόντων


με μια ματιά



 

Μεθοδολογία του προγράμματος


      Η μεθοδολογία ενός προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας βασίζεται:
Προσωπική ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής
  • στη διεπιστημονική θεώρηση
  • στην ενθάρρυνση της μαθητικής πρωτοβουλίας
  • στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία
  • στην ανάπτυξη δημοκρατικού διαλόγου
  • στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης
  • στις αρχές της εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη
  • στη βιωματική, ερευνητική και ανακαλυπτική μέθοδο
  • στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία


με μια ματιά


 

Φάσεις σχεδιασμού του προγράμματος


1. Πριν την υλοποίηση: Σχεδιασμός, αναζήτηση υλικού και πηγών από το διδάσκοντα
H εύρεση θέματος περιλαμβάνει: τον τίτλο, τα υποθέματα, τους στόχους, το περιεχόμενο, τη μεθοδολογία, το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης, τις ενδεχόμενες συνεργασίες, τα πεδία σύνδεσης με τα αναλυτικά προγράμματα, το ημερολόγιο προγραμματισμού δραστηριοτήτων και τα ονοματεπώνυμα των εκπαιδευτικών και για τη δευτεροβάθμια τα ονοματεπώνυμα και των μαθητών που θα συμμετέχουν
Υλοποίηση 2.a. Κατά την υλοποίηση: Συγκρότηση ομάδων- εύρεση θέματος
Υλοποίηση 2.b.Ασκήσεις αυτογνωσίας- ασκήσεις επικοινωνίας- ασκήσεις συνεργασίας
Υλοποίηση 2.c.καθορισμός ατομικών και ομαδικών στόχων- πλάνο εργασιών
Υλοποίηση 2.d. Συντονισμός και εποπτεία ομάδας (Ανατροφοδότηση)
Υλοποίηση 3. Κριτική σκέψη-επεξεργασία πηγών/ πληροφοριών- ανασχεδιασμός(Ενεργός έρευνα)
συνεργασίες- επισκέψεις- συνεντεύξεις- ερωτηματολόγια
4.Υλοποίηση – παρουσίαση παραδοτέου
(Γ2/5088/1-10-01 Υ.Α.»οργάνωση εκδηλώσεων με θέμα: «Ημέρες σταδιοδρομίας»στις σχολικές μονάδες Δευτ/βάθμιας εκπαίδευσης)


με μια ματιά


Αναστοχασμός του προγράμματος- ενεργός έρευνα


1. Πριν την υλοποίηση
2. Κατά την υλοποίηση
3. Μετά την υλοποίηση – επανασχεδιασμός

με μια ματιά


 

Εκπαιδευτικό υλικό


1.1. Προσωπική ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής

πίσω στη θεματογραφία κορυφή
με μια ματιά


 

1.2.Ασφαλές διαδίκτυο

κορυφήμε μια ματιά


 

1.3.Ισότητα

με μια ματιά


 

1.4. Θέματα εφηβείας

με μια ματιά


 

    • 2. Εργασιακές σχέσεις- τομείς επαγγελμάτων


με μια ματιά


με μια ματιά


Eπαγγελματικά δικαιώματα
Eπαγγελματικά δικαιώματα ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΑΕΙ
Eπαγγελματικά δικαιώματα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών – Eπιστήμη Υλικών Eπαγγελματικά δικαιώματα Βιολογικών εφαρμογών Eπαγγελματικά δικαιώματαΒιοχημείας Eπαγγελματικά δικαιώματαμηχανικοί
Eπαγγελματικά δικαιώματαμηχανικοί σχεδίασης Eπαγγελματικά δικαιώματαAρχιτέκτονες μηχανικοί Eπαγγελματικά δικαιώματαμηχανικοί EETEM
Επαγγελματικά δικαιώματα ΕΕΤΕΜ Επαγγελματικά δικαιώματα μηχανικώνΕπαγγελματικά δικαιώματα μηχανικών
Επαγγελματικά δικαιώματα Επαγγελματικά δικαιώματα ΕΟΠΠΕΠ Επαγγελματικά επιμελητήριαΕπαγγελματικά επιμελητήρια
Eπαγγελματικά δικαιώματα ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ TΕΙ
Επαγγελματικά δικαιώματα ΤΕΙ πληροφορικής Επαγγελματικά δικαιώματα ΤΕΙ πληροφορικής- ΜΜΕΕπαγγελματικά δικαιώματα ΤΕΙ πληροφορικής- ΜΜΕ Επαγγελματικά δικαιώματα ΤΕΙ Πληροφορικής Επαγγελματικά δικαιώματα ΤΕΙ πληροφορικήςσχετική νομοθεσία
Επαγγελματικά δικαιώματα ΤΕΙ πληροφορικήςσχετική νομοθεσία για εσωτερική αρχιτεκτονική
Επαγγελματικά δικαιώματα ηλεκτρολόγωνΕπαγγελματικά δικαιώματα ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ Επαγγελματικά δικαιώματα σχετική νομοθεσία
Επαγγελματικά δικαιώματα ΛΟΓΙΣΤΩΝΕπαγγελματικά δικαιώματα ΛΟΓΙΣΤΩΝ Επαγγελματικά δικαιώματα ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝΕπαγγελματικά δικαιώματα ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Επαγγελματικά δικαιώματασχετική νομοθεσία τεχνολόγοι γεωπόνοι κλπ
Επαγγελματικά δικαιώματασχετική νομοθεσία γεωπονία- ραδιολογία
Επαγγελματικά δικαιώματασχετική νομοθεσία για λογοθεραπεία Επαγγελματικά δικαιώματασχετική νομοθεσία για ιατρικά εργαστήρια Επαγγελματικά δικαιώματασχετική νομοθεσία για αισθητική
Επαγγελματικά δικαιώματα ΤΕΙΕπαγγελματικά δικαιώματα ΤΕΙ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Επαγγελματικά Δικαιώματα όσο και την Επαγγελματική Τουριστικών Επιχειρήσεων των Τ Ε.ΙΤο Προεδρικό Διάταγμα υπ’αριθμ 356 (ΦΕΚ 160/16-6-1989 τεύχος Α’)
Επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων ΕΠΑΛΕπαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων ΕΠΑΛ

με μια ματιά


2.4.Επαγγελματικές μονογραφίες
Δικηγόρος Δικηγόρος (ιστοσελίδα και video) ΦιλόλογοςΦιλόλογος(ιστοσελίδα και video) Δημοσιογράφος Δημοσιογράφος
ΜαθηματικόςΜαθηματικός(ιστοσελίδα και video) Φυσικός Φυσικός (ιστοσελίδα και video) ΧημικόςΧημικός (ιστοσελίδα και video)
ΒιολόγοςΒιολόγος ΟικονομολόγοςΟικονομολόγος (ιστοσελίδα και video)
ΙατρόςΙατρός (ιστοσελίδα και video) ΜουσικόςΜουσικός (ιστοσελίδα)

πίσω στηεργασιακές σχέσεις – τομείς επαγγελμάτων
κορυφή
με μια ματιά


2.5.Επαγγελματικές κατηγορίες συνολικά
Eπαγγέλματα πολιτισμούεπαγγέλματα πολιτισμού Eπαγγέλματα τεχνολογίαςεπαγγέλματα τεχνολογίας
Επαγγέλματα οικονομικάΕπαγγέλματα οικονομικά Επαγγέλματα στρατιωτικάΕπαγγέλματα στρατιωτικά
Επαγγέλματα αστυνομικάΕπαγγέλματα αστυνομικά Επαγγέλματα από ΕΠΑΛΕπαγγέλματα από ΕΠΑΛ
Επαγγέλματα εκπαιδευτικάΕπαγγέλματα εκπαιδευτικά Επαγγέλματα ιατρικάΕπαγγέλματα ιατρικά
Επαγγέλματα καλλιτεχνικάΕπαγγέλματα καλλιτεχνικά Επαγγέλματα διοικητικάεπαγγέλματα διοικητικά

πίσω στη πίσω εργασιακές σχέσεις- τομείς επαγγελμάτων κορυφή
με μια ματιά


 

3.Εκπαίδευση και κατάρτιση

  • 3.1.Δρόμοι μετά το Γυμνάσιο
  • 3.2.Εκπαιδευτικό σύστημα

πίσω στην Εκπαίδευση / κατάρτιση
πίσωκορυφή
με μια ματιά


3.3.Σπουδές- μαθήματα

με μια ματιά


4.Σχολές και Πανεπιστήμια

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
Πηγή: ,

πίσω στη θεματολογία Εκπαίδευση / κατάρτιση
πίσω στηκορυφή
με μια ματιά


 

5. Σπουδές και εργασία στην Ευρώπη

πίσω στη θεματολογία
πίσωκορυφή
με μια ματιά


 

6. Επιχειρηματικότητα -περιβάλλον- βιολογικά- τουρισμός

με μια ματιά


 

7.Μεθοδολογία ΣΕΠ


Βιβλίο ΣΕΠΒιβλίο ΣΕΠ
ΔΕΠΠΣ ΣΕΠ ΔΕΠΠΣΔΕΠΠΣ ΣΕΠ
περιεχόμενο προγραμμάτων Αγωγής σταδιοδρομίας ΣΕΠπεριεχόμενο προγραμμάτων Αγωγής σταδιοδρομίας ΣΕΠ
Σχολικές δραστηριότητεςΣχολικές δραστηριότητες
Oργάνωση εκδηλώσεων ημέρας σταδιοδρομίαςοργάνωση εκδηλώσεων ημέρας σταδιοδρομίας
λοιπές νομοθετικές ρυθμίσεις λοιπές νομοθετικές ρυθμίσεις για ΣΕΠ
με μια ματιά


 

8. Ομαδοσυνεργατική/ project

πίσω στηθεματολογία

πίσωκορυφή
με μια ματιά


9.Συνεντεύξεις

πίσω στη θεματολογία: Εργασιακές σχέσεις- τομείς επαγγελμάτων
Φάσεις σχεδιασμού Φάσεις
κορυφή
με μια ματιά


10. Καλές πρακτικές

πίσω στη θεματογραφία: προσωπική ανάπτυξη, καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής
κορυφή
με μια ματιά

10.1.Βιβλιοθήκες

πίσω στη θεματογραφία:προσωπική ανάπτυξη, καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής
κορυφή
με μια ματιά

10.2.Αξιοποίηση της τέχνης στο ΣΕΠ

με μια ματιά

10.3.Αξιοποίηση της επιστήμης στο ΣΕΠ

10.3.Αξιοποίηση της τεχνολογίας στο ΣΕΠ

Aναζητώ στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση τα Επαγγέλματα στα ΜΜΕ Επαγγέλματα στα ΜΜΕ
με μια ματιά


 

11.1.Παλιότερα προγράμματα αγωγής σταδιοδρομίας

Ισότητα των δυο φύλωνεδώ Βιβλιοθηκονόμοςεδώ Διατροφή
Παραδοσιακά επαγγέλματα Επαγγέλματα που χάνονται,επαγγέλματα που αναδύονταιεδώ

11.2.Άλλα εκπαιδευτικά προγράμματα

H τρύπα του όζοντος
O κόσμος των ιών
Kαρτούν
πίσω στη θεματογραφία: θετικά πρότυπα
κορυφή

με μια ματιά

12.1.ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ









πίσω για να επιλέξετε θέμα

Πίσω στις φάσεις 

Πίσω στηνκορυφή

Σχολιάστε

Top