Ανακαλύπτοντας το παρελθόν – Σχεδιάζοντας το μέλλον

Φιλοσοφία – Σκοπιμότητα προγράμματος

Το πρόγραμμα «Ανακαλύπτοντας το παρελθόν, σχεδιάζοντας το μέλλον» αναπτύχθηκε για μαθητές/τριες της Γ΄ Γυμνασίου, παίρνοντας υπόψη βασικά χαρακτηριστικά των μαθητών/τριών αυτής της ηλικίας. Πρόκειται για μία περίοδο κατά την οποία οι έφηβοι μαθητές αναζητούν τη θέση τους στον κόσμο και τη δική τους ταυτότητα, ενώ συχνά αμφισβητούν τα έθιμα, τις παραδόσεις, τις συνήθειες, τις πεποιθήσεις και τις στάσεις, οι οποίες μεταλαμπαδεύτηκαν σε αυτούς κατά την παιδική ηλικία.

Παράλληλα είναι εξοικειωμένοι με κείμενα σε οθόνη, πολυτροπικά και πολυμεσικά, και έχουν αναπτύξει και αντίστοιχο ψηφιακό γραμματισμό.

Επίσης, πρόκειται για μια περίοδο κατά την οποία διαμορφώνονται οι αξίες τις οποίες επιλέγει να ενστερνιστεί, καθώς και αποφάσεις για το μέλλον του.

Για τους παραπάνω λόγους, επιλέγεται η προσέγγιση της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς μέσα από μαθησιακά περιβάλλοντα που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα των μαθητών. Για παράδειγμα, προτείνεται η αξιοποίηση του διαδικτύου ως ένα ανοικτό, πολυδιάστατο και αυθεντικό περιβάλλον μάθησης, το οποίο οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν για τη στοχευμένη άντληση και επεξεργασία πληροφοριών, καθώς και για τη συμπαραγωγή ενός πολυτροπικού κειμένου και παρουσίασή του με τη βοήθεια λογισμικού παρουσιάσεων και άλλων εφαρμογών που θα επιλέξουν οι ίδιοι.

Παράλληλα τα εργαστήρια στοχεύουν να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες χρήσιμες για το μέλλον τους, όπως ψηφιακές δεξιότητες και δεξιότητες επιχειρηματικότητας οι οποίες θα τους βοηθήσουν και στον επαγγελματικό προσανατολισμό.

 

Πληροφορίες υλοποίησης: προαπαιτούμενες γνώσεις, προετοιμασία υλικού

Ο/η υπεύθυνος εκπαιδευτικός πρέπει να κατέχει δεξιότητες που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο στο επίπεδο Β1 (Integrator) σύμφωνα με την ταξινομία των επιπέδων ψηφιακής ικανότητας των εκπαιδευτικών (Redecker and Punie, 2017).

Παράλληλα να είναι εξοικειωμένος/η με τη δημιουργία, χρήση και παιδαγωγική αξιοποίηση εργαλείων και εφαρμογών web 2.0, όπως Google Sites, Google Forms, Padlet και mentimeter, answer garden, WordArt, Canva, thinglink και τη δημιουργία ψηφιακών ερωτηματολογίων, κουίζ και δημοσκοπήσεων.

Για την υλοποίηση του εργαστηρίων κρίνεται απαραίτητη η αξιοποίηση του σχολικού εργαστηρίου, καθώς και η προηγούμενη εξοικείωση των μαθητών και του/ της εκπαιδευτικού με τον ομαδοσυνεργατικό τρόπο εργασίας.

mn

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης