To know us better

Το περιοδικό που διαβάζετε γράφτηκε εξ’ ολοκλήρου από μαθητές και μαθήτριες του Σχολείου μας. Στόχος μας είναι η επικοινωνία, η διασκέδαση, η ανταλλαγή απόψεων και γενικότερα η ζωή μέσα από τη δική τους ματιά. Επειδή μέσα από αυτό το περιοδικό θέλουμε να εκφράζουν ελεύθερα όλοι οι μαθητές τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους η συμμετοχή είναι απαραίτητη. Έτσι λοιπόν είμαστε ανοικτοί σε όποιον θέλει να συμμετέχει σε αυτήν την προσπάθεια. Ευελπιστούμε όλοι οι μαθητές μας και οι εκπαιδευτικοί να είναι σύντομα συνεργάτες.

Το περιοδικό προσφέρει σε εκπαιδευτικούς και μαθητές μία ευκαιρία να αναλάβουν αρμοδιότητες και να συνεργαστούν ως αρχισυντάκτες, συντάκτες, εκδότες ή απλοί συνδρομητές ενός ηλεκτρονικού εντύπου. Μέσω αυτού δίνεται η δυνατότητα έκφρασης των μαθητικών ανησυχιών με μορφή δοκιμίων ή άρθρων

Στόχος μας είναι να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να καλλιεργήσουν ικανότητες συνεργασίας, να αναπτύξουν τις συντακτικές τους ικανότητες και τελικά να παράγουν ποιοτικό ψηφιακό περιεχομένου, το οποίο μπορεί να διαχυθεί εύκολα.

Η χρησιμότητα του βασίζεται κυρίως στη δυνατότητα συνεργασίας που προσφέρει σε μία ομάδα με κοινούς μαθησιακούς στόχους, αλλά και στη δημοσιοποίηση των δραστηριοτήτων του σχολείου μας. Οι μαθητές μπορούν να καλλιεργήσουν τις αξίες της υπευθυνότητας και της συνεργατικότητας. Επιπλέον, οι μαθητές συχνά επιθυμούν να δουν τις εργασίες τους δημοσιευμένες, καθώς με αυτό τον τρόπο ενθαρρύνονται να εκφραστούν, να αναπτύξουν και να εξελίξουν τις ικανότητες στον γραπτό λόγο.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία όχι μόνο για να προβάλλουν τις εργασίες των μαθητών τους αλλά και για να τους κινητοποιήσουν για περαιτέρω βελτίωση της απόδοσής τους. Για παράδειγμα, στα πλαίσια της εργασίας σε κάποιο μάθημα, ο εκπαιδευτικός θα μπορούσε να δώσει κίνητρο στους μαθητές του να δημοσιεύσουν τις εργασίες τους. Συνδέοντας τα θέματα των άρθρων με το πρόγραμμα της διδασκαλίας, το ηλεκτρονικό περιοδικό θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί σαν ένα κοινό συνεργατικό εργαλείο στα πλαίσια υλοποίησης των μαθησιακών υποχρεώσεων.

Τα θέματα του περιοδικού θα αφορούν την καθημερινότητα μας στο σχολείο, τις πολιτιστικές και αθλητικές μας δραστηριότητες, το περιβάλλον, τα κοινωνικά προβλήματα που μας απασχολούν και άλλα πολλά (περιοδικό ποικίλης ύλης)

Οι Παιδαγωγικοί Στόχοι είναι πολλοί περισσότεροι από αυτούς που ενδεικτικά αναφέρονται παρακάτω

  • Ανταλλαγή Ιδεών και κίνητρο για ανάπτυξη ικανοτήτων συγγραφής και ανάγνωσης.
  • Ανάπτυξη ικανοτήτων συνεργατικής συγγραφής και διόρθωσης κειμένου.
  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης κατά την αναζήτηση, επιλογή και οργάνωση πληροφοριών σχετικών με ένα συγκεκριμένο θέμα.
  • Συγγραφή διαφορετικών τύπων άρθρων (συνεντεύξεις, νέα, ρεπορτάζ, φωτογραφικό ρεπορτάζ, διαφήμιση, έρευνα, δοκίμιο, κριτική, ανακοίνωση κτλ).
  • Εξοικείωση με την δημοσιογραφική εμπειρία: δικαιώματα και αρμοδιότητες των δημοσιογράφων, σεβασμός πνευματικών δικαιωμάτων.
  • Εκμάθηση βασικών αρχών ηλεκτρονικής συγγραφής και κανόνων γραφικής σχεδίασης.
  • Χρήση και εξοικείωση με ψηφιακό υλικό και πολυμέσα.
  • Εξοικείωση με έννοιες όπως επεξεργασία κειμένου, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ψηφιακή κάμερα και Διαδίκτυο.
  • Χρήση συνεργατικών εργαλείων των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για δημοσίευση, διόρθωση, σχολιασμό και, εφόσον παρέχεται, αξιολόγηση άρθρων.
  • Καλλιέργεια των εννοιών της «συνεργασίας», της «ιεραρχίας», της «υπευθυνότητας» και της «κατανομής του έργου».
  • Οργάνωση για διαδικασία συλλογής πληροφοριών και της συνεργατικής συγγραφής.
  • Ενασχόληση σε βάθος με μία συγκεκριμένη θεματολογία ανάλογα με τα πεδία ενδιαφέροντος του κάθε μαθητή (π.χ. κοινωνικά, αθλητικά, οικονομία, πολιτική, πολιτισμός, τέχνη, ειδήσεις, κτλ).
  • Απόκτηση δημοσιογραφικής εμπειρίας διαβάζοντας αντίστοιχα άρθρα από επαγγελματίες δημοσιογράφους μελετώντας λεξιλόγιο σχετικό με συγκεκριμένη θεματολογία.
  • Εύρεση, συλλογή, οργάνωση και ταξινόμηση πληροφορίας υλικού επάνω σε ένα επιλεγμένο θέμα (βιβλιοθήκη, διαδίκτυο).
  • Εκμάθηση αποδοχής και αξιοποίησης αρνητικής κριτικής και αρνητικών σχολίων από συμμαθητές.
  • Καλλιέργεια ευγενούς άμιλλας και δημιουργικού ανταγωνισμού μεταξύ των μαθητών.
  • Παράθεση πηγών πληροφόρησης.
  • Εκμάθηση αξιολόγησης περιεχομένου γραπτού λόγου.

Οι Συνδρομητές – Αναγνώστες θα θέλαμε να αξιολογήσουν τα άρθρα και να τα σχολιάσουν αναλόγως, συντάσσοντας μία κριτική για το άρθρο αλλά και για το περιοδικό συνολικά. Θα χαρούμε πολύ να διαβάσουμε τις παρατηρήσεις σας, τις προτάσεις σας και την άποψή σας. Θα χαρούμε ακόμη περισσότερο αν θελήσετε να συνεργαστούμε.

Τα σχόλια και τις προτάσεις σας μπορείτε να τις εκφράζετε απευθείας στο περιοδικό (στη φόρμα «Σχόλια» που θα υπάρχει κάτω από τα άρθρα ή στο email του περιοδικού μας. Στο ίδιο email ή προφορικά στον κ. Δουληγέρη μπορείτε να δηλώσετε και την επιθυμία σας για συνεργασία.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης