Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα από την καθιέρωση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας και συναλλαγής των πολιτών με τις Δημόσιες Υπηρεσίες

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα από την καθιέρωση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας και συναλλαγής των πολιτών με τις Δημόσιες Υπηρεσίες
.   Η συνεχόμενη εξέλιξη της τεχνολογίας και της πληροφορικής τα τελευταία χρόνια, οδηγησε  σε ένα διαφορετικό  κοινωνικό «γίγνεσθαι» που περιγράφεται ως «Κοινωνία της πληροφορίας».Η Ελλάδα, όπως και πολλές άλλες χώρες, κλήθηκε να ανταποκριθεί στις νέες αυτές συνθήκες εκσυγχρονίζοντας  τη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών, την επικοινωνία των υπηρεσιών μεταξύ τους και φυσικά την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Πλεονεκτήματα

 

Η καθιέρωση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας και συναλλαγής των πολιτών με τις Δημόσιες Υπηρεσίες θεωρείται αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες καθώς καταπολεμάται σε μεγάλο βαθμό η γραφειοκρατία, ενισχύεται η διαφάνεια και μειώνεται πιθανότητα διαφθοράς.

Η επικοινωνία μεταξύ των υπηρεσιών γίνεται πιο αποτελεσματική και πιο γρήγορη, καθώς τα στοιχεία των πολιτών είναι ήδη αναρτημένα  στα συστήματα Δημόσιας  Διοίκησης.

Μειώνεται το κόστος της Δημόσιας Διοίκησης καθώς τα πιο πολλά έγγραφα δεν τυπώνονται αλλά καταχωρούνται σε αρχεία ηλεκτρονικής μορφής. Η ύπαρξη ψηφιακού αρχείου συμβάλλει στην ταχύτερη αναζήτηση και επεξεργασία τους.

Αν  σκεφτούμε ότι η παρουσία πολιτών δεν είναι υποχρεωτική πλέον, αντιλαμβανόμαστε  ότι και εμείς  ως πολίτες κερδίζουμε χρόνο και χρήματα.

Βέβαια είναι πολύ σημαντικό ότι οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετηθούν με φυσική παρουσία, αν και με τις δυνατότητες που τους δίνουν οι ηλεκτρονικές συσκευές και η πρόσβαση στο διαδίκτυο, δεν το επιλέγουν.

Μειονεκτήματα

 

Η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών με τις Δημόσιες Υπηρεσίες απαιτεί τον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης με τη χρήση και την αξιοποίηση την Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η υλικοτεχνική υποδομή των υπηρεσιών και η επιμόρφωση των υπαλλήλων.

Υπάρχει μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού, το οποίο δεν γνωρίζει τη χρήση τεχνολογιών, δεν έχει στην κατοχή του ηλεκτρονικές συσκευές, δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο και δεν εμπιστεύεται αυτό τον τρόπο επικοινωνίας.

Σχολιάστε

Top