Πρόλογος

Κοζάνη 31/5/2025

Πρόλογος

Από το σχολικό έτος 2024-2025 εφαρμόζεται σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) «Δράσεις Ενεργού Πολίτη».

Το ΠΣ ενσωματώνει τους 17 Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) όπως θεσπίστηκαν από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) το 2015, καλλιεργεί στους μαθητές και τις μαθήτριες τις δεξιότητες και παρέχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν ζητήματα σχετικά με: την εξάλειψη της φτώχειας και της πείνας, την ενίσχυση της καλής υγείας και της ευημερίας, την προσφορά ποιοτικής εκπαίδευσης, την ισότητα των φύλων, την πρόσβαση σε καθαρό νερό και αποχέτευση, τη φτηνή και καθαρή ενέργεια, την αξιοπρεπή εργασία και την οικονομική ανάπτυξη, τη βιομηχανία, την καινοτομία και τις υποδομές, τις λιγότερες ανισότητες, τις βιώσιμες πόλεις και κοινότητες, την υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή, τη δράση για το κλίμα, τη ζωή στο νερό, τη ζωή στη στεριά, την ειρήνη, τη δικαιοσύνη και τους ισχυρούς θεσμούς, και τη συνεργασία για την επίτευξη των στόχων αυτών.

Οι άξονές με τους οποίους ασχολήθηκαν τα παιδιά ήταν οι

  • Ισότητα των Φύλων,
  • Δράση  για το Κλίμα,
  • Λιγότερες Ανισότητες,
  • Αξιοπρεπής Εργασία και Οικονομική Ανάπτυξη,
  • Ποιοτική Εκπαίδευση, Ειρήνη Δικαιοσύνη και Ισχυροί Θεσμοί.

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής της Β Λυκείου για την τεχνητή νοημοσύνη, οι μαθητές του Β5 ρώτησαν το ChatGpt και τους δημιούργησε τα άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό.

Στο μάθημα της Πολιτικής παιδείας Α΄Λυκείου η μαθήτρια Αρνίδη Κυριακή παραθέτει τις απόψεις της για την ‘’Σπατάλη Τροφίμων – Ανακύκλωση και Επαναχρησιμοποίηση’’.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Κοζάνης, η μαθήτρια της Β’ Λυκείου του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου με Λ.Τ.  Κοζάνης Ευφροσύνη Σακαλή έγραψε μια σύνοψη της παρουσίασης των Παθητικά σπίτια από τον πολιτικό μηχανικό κ. Γιώργο Λιάκο στους μαθητές του Καλλιτεχνικού.

 

Άρθρα

Μαθητές

Ανισότητα Ανάμεσα στα Φύλα
  • ΜΠΑΝΤΗ                            ΔΗΜΗΤΡΑ
  • ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ                 ΜΑΡΙΑ
  • ΜΠΙΚΟΥ                              ΕΥΔΟΚΙΑ
  • ΣΚΟΡΔΑΡΗ                         ΕΛΕΝΗ
  • ΣΙΑΚΑΒΑΡΑ                        ΒΑΪΑ

 

Δημοκρατία και Κοινωνία
  • ΤΣΑΚΙΡΙΔΟΥ                       ΡΑΦΑΗΛΙΑ
  • ΤΣΟΥΚΝΙΔΑ                        ΑΝΤΩΝΙΑ
  • ΦΙΣΚΑ                                 ΜΕΛΙΝΑ-ΔΗΜΗΤΡΑ
  • ΧΟΝΔΡΟΚΩΣΤΑ                  ΧΡΥΣΑΝΘΗ

 

Εκπαίδευση και Ευαισθητοποίηση Δράσεις για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων
  • ΧΑΡΙΣΟΠΟΥΛΟΣ                 ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ
  • ΧΑΝΤΖΙΔΗΣ                        ΙΩΑΝΝΗΣ
  • ΧΑΣΙΩΤΗΣ                          ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
  • ΧΑΤΖΗΣ                              ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ

 

Ισότητα των Φύλων μια Αναγκαία Πραγματικότητα
  • ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ              ΜΑΡΙΑ
  • ΜΥΛΩΝΑ                             ΝΕΦΕΛΗ
Ιστορική Εξέλιξη των Ανισοτήτων.
  • ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ     ΒΑΣΙΛΙΚΗ
  • ΧΑΤΖΗΑΘΑΝΑΣΙΟΥ           ΣΟΦΙΑ
  • ΨΩΜΙΑΔΟΥ                        ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Κλιματική Αλλαγή
  • ΠΛΙΑΧΑΣ                             ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
  • ΝΕΒΕΣΚΙΩΤΗΣ                   ΦΙΛΙΠΠΟΣ
  • ΤΣΑΜΠΟΥΡΗΣ                   ΛΑΖΑΡΟΣ-ΙΩΑΝΝΗΣ

 

Νέες Μορφές Εργασίας και Βιώσιμη Ανάπτυξη
  • ΣΑΡΑΦΙΔΗΣ                       ΙΩΑΝΝΗΣ
Η Ισότητα των Φύλων
  • ΧΑΤΖΗΚΑΡΑ                       ΔΗΜΗΤΡΑ
  • ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΟΥ               ΜΑΡΙΑ-ΣΤΥΛΙΑΝΗ

 

Σπατάλη Τροφίμων – Ανακύκλωση και Επαναχρησιμοποίηση
  • ΑΡΝΙΔΗ ΚΥΡΙΑΚΗ
Παθητικά σπίτια
  • ΕΥΡΟΣΥΝΗ ΣΑΚΑΛΗ

 

Οι Καθηγητές

Απόστολος Γαζής

Δάφνη Ζαμπουνίδου

Δημήτρης Δαλαγιώργος

Ελένη Κοταρίδου

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης