Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΡΑΠ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ

Η ραπ συχνά λειτουργεί ως ένα εκφραστικό μέσο για τους νέους. Οι στίχοι  εκφράζουν συναισθήματα, ανησυχίες  και εμπειρίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν στην καθημερινή τους ζωή. Ορισμένοι ράπερς επικεντρώνονται σε κοινωνικά ζητήματα όπως είναι η ανισότητα ,η φτώχεια, η ανεργία και η κοινωνική αδικία. Οι νέοι που ακούν αυτή τη μουσική  μπορεί να ευαισθητοποιηθούν σε  αυτά τα θέματα. Η ελληνική ραπ ,επίσης, επιτρέπει στους νέους να εξερευνήσουν την ταυτότητά τους. Μπορεί να προσφέρει έναν τρόπο να εκφράσουν την ελληνική κουλτούρα, τη γλώσσα, και τις εμπειρίες τους μέσα από τη μουσική. Μάλιστα, κάποιοι μεταδίδουν  μηνύματα μέσα από τους στίχους τους ,  προωθώντας την παιδεία και την ενημέρωση  σε θέματα που αφορούν τους νέους. Μέσα από τη ραπ , ορισμένοι καλλιτέχνες ασκούν κριτική σε διάφορες πτυχές της κοινωνίας, όπως την πολιτική, οικονομία, πολιτισμό. Όπως και με κάθε μουσικό είδος, η επίδρασή της είναι διαφορετική για κάθε άτομο . Ορισμένοι ίσως βρουν έμπνευση και συμπαράσταση στη μουσική αυτή, ενώ άλλοι να μην επηρεαστούν τόσο έντονα.

ΘΕΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ  

Wang -  ό,τι φεύγει δεν γυρίζει πίσω, πρέπει να το αποδεχτώ, όση αγάπη κι αν δώσεις στο νέο σκύλο δε θα είναι ποτέ ο ίδιος με τον παλιό- πρέπει να δείχνουμε ευγνωμοσύνη σε όλα όσα κάνουν την καθημερινότητα γλυκιά κι ευχάριστη και να αντιλαμβανόμαστε πως το παρόν δεν απέχει από το παρελθόν, αλλά είναι η άμεση συνέπειά του, η οποία ωστόσο δεν παραμένει ποτέ η ίδια.

Lex- το αγόρι φοβάται το θάνατο , φοβάται το τέλος, φοβάται την ανυπαρξία- οι νέοι μολονότι θεωρείται πως δεν στοχάζονται , καθώς βρίσκονται σε νεαρή ηλικία «απαλλαγμένοι από το άγχος»  ,είναι αυτοί που προβληματίζονται περισσότερο, μιας και τους πλημμυρίζει η αβεβαιότητα για το μέλλον και η απορία για τη ζωή. Μάλιστα αυτό το απόσπασμα δίνει έμφαση στο γεγονός ότι παρόλο που η κοινωνία θέλει να προωθεί το πρότυπο ανδρών που δε συγκινούνται, δεν κλαίνε, δεν ευαισθητοποιούνται και δεν επηρεάζονται σε καμία έκφανση της ζωής τους συναισθηματικά ,τα αγόρια δεν παύουν να είναι άνθρωποι, και κατά συνέπεια να νιώθουν ακριβώς όπως όλοι οι άνθρωποι. Συνεπώς , παρά τις νόρμες και τα στερεότυπα της κοινωνίας, τα δάκρυα δεν είναι προσποιητά όταν προέρχονται από έναν άνδρα , και δεν ξεχωρίζουν ούτε διαφοροποιούνται, παραμένουν τα ίδια δάκρυα με όλα τα υπόλοιπα, δάκρυα συγκίνησης, στεναχώριας, απελπισίας.

ΟΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ  ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ   ΤΡΑΠ 

Ορισμένα τραγούδια τραπ περιλαμβάνουν στίχους που  μπορεί να περιέχουν υβριστικό, βίαιο ή ακατάλληλο περιεχόμενο. Αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη νοοτροπία και τη συμπεριφορά των νέων. Κάποιοι τράπερς μπορεί να προβάλλουν αξίες που ενθαρρύνουν την αντικοινωνική συμπεριφορά, όπως η  υποστήριξη της βίας, της χρήσης ουσιών ή της αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Κατά καιρούς ,συναυλίες τραπ μπορεί να οδηγήσουν σε επεισόδια ,επειδή η ενέργεια και η ένταση που προκαλείται από την μουσική επηρεάζει τη συμπεριφορά του κοινού. Η τραπ μπορεί να επηρεάσει τις προτεραιότητες των νέων , οδηγώντας τους να δίνουν περισσότερη έμφαση σε στυλ ζωής που μπορεί να μην είναι υγιεινό και εποικοδομητικό. Κάποια τραγούδια τραπ ίσως παρουσιάζουν μια παραμορφωμένη ή  υπερβολική εικόνα της πραγματικότητας, που μπορεί να επηρεάσει την κρίση των νέων σχετικά με τον κόσμο. Είναι σημαντικό να πούμε ότι αυτά τα στοιχεία αφορούν ορισμένες πτυχές της ελληνικής τραπ και όχι όλους τους καλλιτέχνες και τα τραγούδια. Είναι εξίσου σημαντικό οι νέοι να έχουν την κριτική ικανότητα να αναγνωρίζουν τις θετικές και αρνητικές πλευρές της ελληνικής τραπ, χωρίς να επηρεάζονται από την πλασματική αίγλη που προωθεί.

ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

Bossikan :  « Ψάχνω μια γυναίκα χωρίς παρελθόν, να μην κοιτάει το συμφέρον  και να κάνει ό,τι της λέω εγώ» … Η απόλυτη εξύμνηση του γυναικείου φύλου ,τρεις στίχοι γεμάτοι νόημα και δυναμική που τονίζουν και μάλιστα με ιδιαίτερα εγκωμιαστικό τρόπο τους πολλαπλούς ρόλους της πολυσχιδούς προσωπικότητας της γυναίκας. Γιατί είναι άλλωστε φτιαγμένη και ποιο ρόλο εξυπηρετεί; Μα πρωτίστως γιατί είναι ποθητή; Η απάντηση …απλή!  Η γυναίκα είναι απαραίτητη μόνο όταν δεν προσπαθεί να αποσπάσει χρήματα από τον σύζυγό της ,μιας και την χαρακτηρίζει η απόλυτη ανικανότητα να τα αποκτήσει μόνη της. Σε καμία περίπτωση δεν πάλεψε η ίδια για να μπορεί να αναλαμβάνει πρωτοβουλία , ώστε να χτίσει μόνη της το μέλλον της. Όχι ,δηλαδή, ότι αυτό που ζητάει ο αξιολάτρευτος Bossikan , το να μην τον κυνηγάνε για το συμφέρον, είναι αντίληψη που οι ίδιοι οι άντρες δημιούργησαν όταν ήθελαν να νιώθουν ότι οι γυναίκες τους έχουν ανάγκη και ότι πρέπει να βασίζονται σε αυτούς για να επιβιώνουν. Όχι ότι αυτοί απέκλειαν τις γυναίκες από τη συμμετοχή τους στα κοινωνικά τεκταινόμενα , ώστε να παινεύονται πως οι ίδιοι μόνο μπορούν , μιας και δύνανται να τους προσφέρουν ικανοποίηση και ανέσεις, πως οι ίδιοι μόνο μπορούν , μιας και αυτή είναι μια άποψη που τους βοηθάει να καλύπτουν τις ανασφάλειές τους ,ή και όχι; Μάλιστα , η γυναίκα οφείλει να μην έχει παρελθόν, σύμφωνα με τον αγαπητό πάντα Bossikan ! Αν είναι δυνατόν , μη συμβεί αυτό ποτέ! Μια ακάθαρτη γυναίκα, μια γυναίκα «χρησιμοποιημένη» , τι σόι γυναίκα είναι; Πρέπει να είναι σεβαστική και να περιμένει τον άνδρα, αυτόν τον άνδρα, του οποίου το παρελθόν  είναι καμάρι και τιμή! Πώς γίνεται ωστόσο στις δύο αυτές περιπτώσεις να έχει διαφορετική σημασία και να προσδίδει , επίσης , και στον άνθρωπο που το κουβαλάει διαφορετική αξία; Ας το αφήσουμε καλύτερα να το απαντήσουν κι αυτό οι άνδρες, εμείς σφάλλουμε!!

Τέλος , σύμφωνα με τον, ας μην το επαναλάβουμε, η γυναίκα οφείλει να κάνει ό,τι της λέει ο άνδρας… Η γυναίκα πρέπει να είναι άβουλη. Οφείλει να υπακούει τον άνδρα, μιας και οι δικές της αποφάσεις μπορεί να αποβούν καταστροφικές. Πώς μπορεί να αποφασίζει άλλωστε η γυναίκα , όταν διαφέρει από τον άνδρα … ως προς τα επίπεδα οιστρογόνου που παράγει ;!;! Αν είναι δυνατόν!! Δεν κατέχει την προαπαιτούμενη  ορθοκρισία και λογική, για να λειτουργεί αυτόνομα.

Όχι ότι ο Α ινστάιν έκλεψε το μεγαλύτερο μέρος της θεωρίας της σχετικότητας από την Μιλέβα Μάριτς, τη σύζυγό του, όχι ότι ο Τζέιμς  Γουότσον και ο Φρανσις Κρικ παρουσίασαν τη θεωρία για τη δομή του DNA ως δικιά τους , τη στιγμή που αυτή η ανακάλυψη έγινε από την Φράνκλιν … Να  συνεχίσω ή προτιμάτε να ακούσετε το νέο μπιτάκι του Bossikan στο  spotify ;

                                                                                       από τις    ΚΟΥΣΙΟΥΡΗ   ΣΤΕΛΛΑ

                                                                                                         ΜΑΜΑ ΛΥΔΙΑ

                                                                                                         ΜΠΕΛΕΣΙΩΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ    

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης