Σκέψεις πάνω στην κοινωνική Δικτύωση

- Δεκ• 17•12
Σκέψεις πάνω στην κοινωνική Δικτύωση

του Αγγελου Στεργιόπουλου, Μαθητή Α4

To Facebook είναι μια σελίδα που προέρχεται από την Αμερική και μέσα σε ένα σχετικά μικρό χρονικό διάστημα κατάφερε να γίνει ίσως η πιο δημοφιλής ιστοσελίδα που έχει γνωρίσει ποτέ το Διαδίκτυο.

 

Είναι ένα site με το οποίο μπορείς να επικοινωνήσεις, να μοιραστείς φωτογραφίες, σχόλια κ.τ.λ. Το Facebook τα τελευταία χρόνια, άρχισε να έχει τεράστια απήχηση στους νέους, οι οποίοι συνεχίζουν μέχρι και σήμερα να φτιάχνουν τους δικούς τους λογαριασμούς. Παρόλα αυτά μέσα σε αυτό το χρόνο το Facebook έγινε μανία στη νεολαία κάθε χώρας, αποκτώντας πρωταρχικό ρόλο στη ζωή κυρίως των εφήβων. Αυτό μπορούμε φυσικά να το παρατηρήσουμε παντού, από την τηλεόραση, στην οποία γίνονται ακόμα και ρεπορτάζ σχετικά με αυτή τη σελίδα, έως μία καθημερινή συζήτηση, στην οποία είναι σχεδόν σίγουρο πως θα ακούσεις φράσεις όπως «το είδα στο Facebook» ή «το ανέβασα στο Facebook» κ.τ.λ. Αυτό έχει ένα τρομερό αντίκτυπο στα παιδιά καθώς υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες νέοι άνθρωποι αναλώνονται καθημερινά, αφιερώνοντας το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή σερφάροντας στο Facebook.
Πέρα όμως από αυτή τη μανία, το Facebook  είναι μία ιστοσελίδα στην οποία μπορεί ο καθένας να φτιάξει το δικό του λογαριασμό δωρεάν. Παρόλα αυτά, από τη στιγμή που οι χρήστες δεν πληρώνουν για το λογαριασμό τους , τότε το Facebook πρέπει με κάποιο τρόπο να βγάλει κέρδος. Αυτός ο τρόπος είναι οι χορηγοί. Αυτοί οι χορηγοί είναι συνήθως μεγάλες εταιρείες οι οποίες επενδύουν στο Facebook με σκοπό να διαφημιστούν μέσω της σελίδας. Όμως δεν τελειώνει εκεί. Όταν κάποιος αποφασίζει να ανοίξει τη δικιά του σελίδα στο Facebook, τότε σε αυτή τη σελίδα θα αναφέρει σίγουρα κάποια προσωπικά του στοιχεία, μα και, πέρα από αυτό, θα αναγράψει χόμπι ή ασχολίες που του αρέσουν, τα οποία φυσικά θα εμφανίζονται στο προφίλ του. Μετά από αυτό, άνθρωποι οι οποίοι εργάζονται έτσι ώστε να λειτουργήσει το Facebook σωστά βλέπουν ποιος είναι, τι είδους άνθρωπος είναι και γενικά τι του αρέσει. Τότε έρχονται οι εταιρείς. Η κάθε εταιρεία διαλέγει να διαφημιστεί στο Facebook παρά στην τηλεόραση καθώς ανάλογα με το είδος της προϊόντων  της, δίνει ένα ποσό στο Facebook  και στη συνέχεια αναφέρει πως θέλει να διαφημιστεί σε έναν αριθμό Χ καταναλωτών και χρηστών , αλλά συγκεκριμένα σε ανθρώπους οι οποίοι σύμφωνα με ό,τι έχουν γράψει για τους εαυτούς τους δείχνουν ότι θα ενδιαφερθούν για τα συγκεκριμένα προϊόντα. Για παράδειγμα, μία πολυεθνική εταιρεία με αθλητικά ρούχα θα διαθέσει ένα σεβαστό χρηματικό ποσό στους «αρμόδιους» του Facebook  και στη συνέχεια θα τους αναθέσει να την διαφημίσουν σε 100.000 χρήστες, οι οποίοι όμως δείχνουν να ενδιαφέρονται για τον αθλητισμό από τις πληροφορίες που έχουν δώσει για τον εαυτό τους.
Αυτό δεν είναι το μόνο σημάδι εκμετάλλευσης στο Facebook καθώς πρόσφατα η Microsoft , πληρώνοντας αδρά (πάνω από 5 δις $), αγόρασε ένα μικρό μέρος του Facebook  (περίπου το 4,6%) έτσι ώστε να έχει πρόσβαση στα προσωπικά στοιχεία πολλών χιλιάδων ανθρώπων που χρησιμοποιούν αυτή τη σελίδα. Γενικότερα, το Facebook μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να παραβιαστούν τα προσωπικά δεδομένα του καθένα εύκολα και άμεσα, παραμορφώνοντας έτσι κάθε ισότιμη σχέση μεταξύ μιας ομάδας ανθρώπων. Και πίσω από αυτή τη τεράστια επιτυχία του Facebook κρύβεται μία ολόκληρη «επιχείρηση» που εκμεταλλεύεται τον κάθε χρήστη και πλουτίζει κάθε μέρα όλο και περισσότερο , χωρίς να το καταλαβαίνει κανείς.

Σχολιάστε

Top