Συμμετοχή και καθοδήγηση στον τοπικό διαγωνισμό European Science Olympiad (Euso) 2016, που περιελάμβανε διαγωνιστική εκτέλεση πειραμάτων λυκειακής φυσικής, χημείας και βιολογίας. Για την επιλογή της ομάδας, διενεργήθηκαν α) εσωτερική προετοιμασία εκτός ωρών εργασίας του σχολείου και β) αξιολόγηση από τους διδάσκοντες δώδεκα μαθητών και μαθητριών της Β΄ Λυκείου. Στον τοπικό διαγωνισμό το σχολείο μας κατέκτησε την πρώτη θέση και προκρίθηκε στον πανελλήνιο διαγωνισμό στην Αθήνα. Οι μαθητές μας ένιωσαν πολύ μεγάλη ικανοποίηση για τη διάκριση που πέτυχαν, και χάρηκαν τη συμμετοχή τους στον πανελλήνιο διαγωνισμό.
Παναγοπούλου Μαρία, καθηγήτρια Βιολογίας
Κάτσενος Ιωάννης, καθηγητής Φυσικής
Σχόλιο καθηγήτριας κας Παναγοπούλου Μαρίας:
«Είναι πολύ σημαντικό για το μάθημά μου να γίνονται πειράματα. Η δημιουργικότητα των παιδιών και η φαντασία είναι μεγάλη όταν δουλεύουν όμως σε μικρές ομάδες τριών ατόμων. Μακάρι να μπορούσαμε και στα πλαίσια του μαθήματος να εκπαιδεύαμε μικρότερο αριθμό μαθητών από 25-27 ανά τάξη.
Στην Αθήνα τις πρώτες θέσεις κατάταξης κατέλαβαν ιδιωτικά σχολεία. Προετοιμασία συγκεκριμένων μαθητών ειδικά για τους διαγωνισμούς είναι η πιθανή ερμηνεία.»
Σχόλιo μαθήτριας:
«Έλαβα μέρος στον διαγωνισμό πειραμάτων φυσικής, χημείας και βιολογίας EUSO. Η πρώτη φάση του διαγωνισμού ήταν στην Πάτρα και η δεύτερη –πανελλήνια– στην Αθήνα. Συμμετείχαν τριμελείς ομάδες, μία από κάθε σχολείο. Πιστεύω πως πήρα πολλά από τη συμμετοχή μου, και στους ίδιους τους διαγωνισμούς αλλά και κατά την προετοιμασία γι’ αυτούς, κατά την οποία η κυρία Παναγοπούλου, ο κύριος Κάτσενος και ο κύριος Αμπλάς μας μάθαιναν διάφορα πειράματα πάνω στο αντικείμενό του ο καθένας, ενώ μας βοήθησαν και εξωσχολικοί καθηγητές και επιστήμονες. Μου δόθηκε η ευκαιρία να δω μια λιγότερο θεωρητική πλευρά των τριών επιστημών, πολύ πιο ενδιαφέρουσα, που δεν θα έβλεπα στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος.
Όσον αφορά το πρόγραμμα, μου άρεσε πολύ η προετοιμασία για τους διαγωνισμούς. Γενικά, θα ήθελα να πω πως θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός πως το σχολείο μας υλοποιεί τόσο πολλές δράσεις και προγράμματα γιατί μέσα από αυτά οι μαθητές παίρνουν πολλές εμπειρίες, ενώ εμπλέκονται στο σχολείο πιο ενεργά και σε θέματα που τους ενδιαφέρουν όχι επειδή υποχρεώνονται αλλά από επιλογή τους. Π Π Παράλληλα τους δίνεται η δυνατότητα να ασχοληθούν σε μεγαλύτερο βάθος και ουσία με ανθρωπιστικές και θετικές επιστήμες κάτι το οποίο είναι σημαντικό προκειμένου να μπορέσουν να προσδιορίσουν το μέλλον που θέλουν να ακολουθήσουν όσον αφορά τις σπουδές και την εργασία τους.» Γκότση Πολυάννα, Β1