4.000 χρόνια, μία γλώσσα!

ΑΠΟ: ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΑΓΟΥΛΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ - Μάι• 19•13
4.000 χρόνια, μία γλώσσα!

Από  Μυλωνά Αθανασία, Φιλόλογο 

 

 Στις 27/4/13 πραγματοποιήθηκε  στο σχολείο μας η εκδήλωση που έφερε τον τίτλο «4000 χρόνια, μια γλώσσα». Επρόκειτο για ένα αφιέρωμα στην ιστορική διαδρομή και εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας. Αφορμή για την εκδήλωση αυτή στάθηκε η ίδια η σχολική τάξη. Ιδιαιτέρως οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουμε το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, διαπιστώνουμε κάθε χρόνο τις τραγικές συνέπειες της εισβολής  των greeklish στη  γλώσσα μας. Οι νέες γενιές μαθητών έχουν κάνει συνήθεια τους το άτονο σύστημα. Το λεξιλόγιο τους αυστηρά περιορισμένο στις 100 – 150 λέξεις υιοθετεί σχεδόν αβίαστα κωδικοποιημένους όρους και συντομεύσεις. Επίσης,  αγγλικοί όροι χρησιμοποιούνται σωρηδόν αντί των αντίστοιχων ελληνικών. Συντομία χρόνου, συντομία σκέψης… Όλα ξεκινούν ως μόδα, ως αντίδραση ίσως ή ακόμη κι ως μια έκφραση εναλλακτικής στάσης ζωής… Μπορούμε όμως, άραγε, να το αντιμετωπίζουμε κι εμείς οι δάσκαλοι με την ίδια απάθεια;

   Οι μαθητές μας αποτελούν τη μαγιά για τη μελλοντική κοινωνία. Αν από τώρα δε μάθουν ν’ αντιμετωπίζουν την ελληνική γλώσσα όχι  σαν ένα στοιχειώδες εργαλείο επικοινωνίας, αλλά  σαν ένα θησαυρό ανεκτίμητο που μας παραδόθηκε από στόμα σε στόμα, μέσα από μια ιστορική διαδρομή σαράντα και πλέον αιώνων, το μέλλον της γλώσσας μας μοιάζει αβέβαιο. Και η έννοια για τη γλώσσα μας υπάρχει στο βαθμό που γίνεται αντιληπτό ότι αυτή συνιστά την ταυτότητα μας, τον πολιτισμό μας και την ιδιοπροσωπία μας ως έθνος.

    Πώς, όμως, αυτό μπορεί να γίνει συνείδηση της νέας γενιάς; Η απάντηση είναι απλή. Μέσα από το βίωμα. Αν τα παιδιά εμπλακούν μέσα σε μια διαδικασία δημιουργίας με θέμα τη γλώσσα, ακόμη και ασυνείδητα μαθαίνουν να την αγαπούν και να τη σέβονται.

    Αυτή την ιδέα κι αυτή την πρόθεση αποφασίσαμε να κάνουμε πράξη μέσα από την εκδήλωση μας, στην οποία συμμετείχαν συνολικά 39 μαθητές από τη  Β’ τάξη του Γυμνασίου Μαγούλας.

    Το αφιέρωμα στην ελληνική γλώσσα εξελίχθηκε μέσα από πέντε ανεξάρτητες σκηνές, που αποτύπωναν πέντε διαφορετικές ιστορικές περιόδους.

    Στόχος  της εκδήλωσης μας ήταν πρώτα απ’ όλα να την απολαύσουν οι ίδιοι οι συμμετέχοντες μαθητές. Τα παιδιά ανέλαβαν να ερμηνεύσουν ρόλους, δημιούργησαν, ξεδίπλωσαν ταλέντα τους, κόπιασαν, αλλά και διασκέδασαν σε μια συλλογική προσπάθεια  με καθαρά εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Το αποτέλεσμα μας ικανοποίησε όλους  πλήρως και το τελικό σύνθημα « Όχι στα greeklish» ελπίζουμε να χαραχτεί για πάντα στη συνείδηση τους!

Υπεύθυνες καθηγήτριες:  Κορμάζογλου Κλεοπάτρα και Μυλωνά Αθανασία

Τη μελοποίηση των στίχων ανέλαβε ο συνάδελφος Μενέλαος Παλαιοδημόπουλος, μουσικός.

Σχολιάστε

Top