ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΜΑΣ

Το περιοδικό μας «2in1: Και Ιστορία Και Λογοτεχνία» αποτελεί μια πρόταση συνδιδασκαλίας και συνεξέτασης των μαθημάτων της Ιστορίας και της Λογοτεχνίας που αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς (2017-2018).

Σύμφωνα με το Υπουργείο στην Γ΄ Γυμνασίου η οργάνωση του σχολικού εγχειριδίου των Κειμένων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας γίνεται με βάση την ιστορική διάταξη της ύλης, η διδασκαλία της ιστορίας της λογοτεχνίας ταυτίζεται δηλαδή με την παρακολούθηση μίας σειράς αποσπασμάτων ή αυτοτελών κειμένων τα οποία παρατάσσονται στο εγχειρίδιο με χρονολογική σειρά. Τα προηγούμενα σχολικά έτη -κατά παράβαση και κατ” οικονομία για λόγους πρακτικούς- επιλέγαμε από το σχολικό εγχειρίδιο λογοτεχνικά κείμενα τα οποία διδάσκαμε συνδυάζοντάς τα κυρίως με σημείο αναφοράς διάφορους επίκαιρους εορτασμούς ή γεγονότα (π.χ. 28η Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας κτλ.). Παράλληλα γινόταν προσπάθεια να αποτυπωθεί η ιστορική διάταξη που υιοθετεί το σχολικό εγχειρίδιο σε άξονα του χρόνου σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή.

Σκεφτήκαμε λοιπόν φέτος αφενός να μείνουμε πιστοί στην ιστορική διάταξη του εγχειριδίου κι αφετέρου να επιλέξουμε κείμενα που φωτίζουν και εμπλουτίζουν τα διδασκόμενα στο μάθημα της Ιστορίας γεγονότα. Διαπιστώσαμε όμως στην πορεία της αναζήτησης σχετικών κειμένων ότι κάποιες ιστορικές περίοδοι / γεγονότα δεν αντιπροσωπεύονται με σχετικά λογοτεχνικά αποσπάσματα στο σχολικό εγχειρίδιο των Νεοελληνικών Κειμένων. Προκειμένου να καλυφθεί αυτό το κενό αξιοποιήσαμε -ύστερα από συνεννόηση και συμφωνία με τον υπεύθυνο σχολικό σύμβουλο των φιλολόγων του Νομού μας, κ. Αθανάσιο Κόκορη, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξή του- αποσπάσματα από σύγχρονα ιστορικά μυθιστορήματα εγνωσμένης λογοτεχνικής αξίας αναγνωρισμένων και βραβευμένων συγγραφέων.

Οι μαθητές – συντάκτες των άρθρων κατέβαλαν προσπάθεια να παρουσιάσουν πληροφορίες και εποπτικό υλικό για:

  • Το υπο μελέτη λογοτεχνικό κείμενο
  • Την ιστορική περίοδο στην οποία ανήκει
  • Τη λογοτεχνική περίοδο  (σχολή – ρεύμα) στην οποία εντάσσεται ο συγραφέας του
  • Τον ίδιο τον συγγραφέα του κειμένου

Το αποτέλεσμα της διδακτικής αυτής συμπόρευσης το αφήνουμε στην κρίση σας…

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες

Ζηνοβία Μασάλη (ΠΕ 02)

Βασιλική Μηταλάκη (ΠΕ 02)

Υ.Γ.: Θα πρέπει να αναφερθεί ότι κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς διδάχθηκαν κι άλλα κείμενα (Λόρδος Μπάυρον, «Το προσκύνημα του Τσάιλντ Χάρολντ», Αριστοτέλης Βαλαωρίτης, «Ο Δήμος και το καριοφίλι του», Άντον Τσέχωφ, «Ο Παχύς και ο Αδύνατος», Πηνελόπη Δέλτα, «Πρώτες ενθυμήσεις»), για τα οποία δεν δημιουργήθηκαν άρθρα αλλά εκπονήθηκαν διαφορετικής μορφής εργασίες .

Top