Αποτίμηση εκπαιδευτικών επισκέψεων – Μέρος 2ο

Παράλληλα οι μαθητές/τριες αποκόμισαν μια εμπεριστατωμένη άποψη της Ρώμης ξεναγούμενοι στο Βατικανό, το Κολοσσαίο, τη Βίλλα Μποργκέζε, το Πάνθεον, περιδιαβαίνοντας τις γραφικές πλατείες της Ρώμης (piazza del populo, piazza di Spagna,  Φοντάνα ντι Τρέβι, , Piazza Navona) ή τις εμπορικές οδούς όπως τη  Βία Ντελ Κόρσο. Τέλος γνώρισαν το Tivoli, το παραθεριστικό θέρετρο των εύπορων Ρωμαίων, στο κέντρο του οποίου βρίσκεται το μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, η Villa d’ Este, αντιπροσωπευτικό δείγμα αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής με τους απαράμιλλους κήπους της.

Οι μαθητές/τριες αφενός οικειώθηκαν την κουλτούρα και τη φιλοσοφία του ρωμαϊκού πολιτισμού, αφετέρου κατέστησαν ικανοί να προβούν στην πολιτιστική συγκρισιμότητα των δύο χωρών: Ελλάδας – Ιταλίας, να αντιληφθούν βιωματικά την πολιτιστική τους αλληλεπίδραση, να οικειωθούν το una fatsa una ratsa  σε θέματα κουλτούρας, γλώσσας, διατροφής, συμπεριφοράς. Περαιτέρω να δουν με διαφορετική οπτική τα κατάλοιπα του ρωμαϊκού πολιτισμού στη χώρα μας, αλλά και να αξιολογήσουν τις δικές μας γραφικές γειτονιές. Εν κατακλείδι μπόρεσαν γνώσεις που κατείχαν σε θεωρητικό επίπεδο να τις βιώσουν εμπειρικά.

Οι μαθητές/τριες προσέγγισαν θετικά τη βιωματική μάθηση και διαχειρίστηκαν τη νέα γνώση συμμετέχοντας σε ατομικές ή ομαδικές εργασίες που αφορούν στο ζήτημα της πείνας και της πολιτισμικής συγκρισιμότητας, Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί το θετικό κλίμα συνεργασίας, συντροφικότητας, ομαδικότητας, υπευθυνότητας, κεφιού που διέκρινε την ομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης. Το ταξίδι αυτό αποτέλεσε ένα έμπρακτο μάθημα της ορθής διαχείρισης των προβλημάτων και, κυρίως, της προσπάθειας να μετατρέψουμε τον αρνητικό παράγοντα σε θετικό βίωμα.  Αισθανόμαστε μέγιστη ικανοποίηση για την εκπλήρωση των προσδοκιών της εκπαιδευτικής αυτής επισκέψεως, και ευελπιστούμε ότι θα αποτελέσει  το εφαλτήριο παρόμοιων δραστηριοτήτων στη σχολική μας κοινότητα. Απαιτείται να αναφερθεί ότι οι συνοδοί εκπαιδευτικοί συνέβαλαν με το μέγιστο των δυνατοτήτων τους στην επίτευξη των στόχων της εκπαιδευτικής αυτής επίσκεψης.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης