ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 1821

ΤΑΣΟΣ ΕΙΚΟΝΑ

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 1821 «Όταν αποφασίσαμε να κάμουμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε, ούτε πόσοι είμεθα, ούτε πως δεν έχουμε άρματα, ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις, ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε; «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με τα σιταροκάραβα βατσέλια». Αλλά, ως μια βροχή, έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της Ελευθερίας μας και όλοι και οι κληρικοί και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτόν το σκοπό και εκάμαμε την επανάσταση».   Θεόδωρος Κολοκοτρώνης Η ελληνική επανάσταση του 1821,ο επικός απελευθερωτικός Συνεχίστε την ανάγνωση →

Διακόσια χρόνια μετά την Ελληνική επανάσταση του 1821

Από το 1837, κάθε 25η Μαρτίου, γιορτάζουμε και την έναρξη του αγώνα των προγόνων μας εναντίον των Τούρκων για την ανεξαρτησία τους. Η ιστορική πορεία του έθνους μας, θαύμα μοναδικό,  μοιάζει με τις πηγές ενός μεγάλου ποταμού οι οποίες  χάνονται χιλιόμετρα μακριά από τις εκβολές του, το σήμερα. Στη νέα  Ελληνική Ιστορία δεσπόζουν τα μεγάλα  χρόνια .Αρχίζουν με το εγερτήριο σάλπισμα του Υψηλάντη: «Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος» και συνεχίζονται στη στεριά –Αλαμάνα, Βαλτέτσι ,Γραβιά , Τρίπολη , Νάουσα, Μανιάκι , Δερβενάκια- αλλά και στη θάλασσα – Χίος, Κρήτη, Ύδρα, Σπέτσες, Ψαρά- με την κραυγή της νίκης: «Ελευθερία ή  θάνατος». Συνεχίστε την ανάγνωση →

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – Η κ. Ρέντζιου Μαρία,καθηγήτρια του σχολείου μας,απαντά σε σχετικές ερωτήσεις μας.

goyempej

«ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Καθηγητές  του 1ου Γυμνασίου Φιλιππιάδας  απαντούν σε ερωτήματα των μαθητών –δημοσιογράφων της εφημερίδας μας για τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης. Ευχαριστούμε θερμά τους καθηγητές μας  για την ευγενική παραχώρηση των συνεντεύξεων και για τον  χρόνο που διέθεσαν για την εφημερίδα μας. Ακολουθεί η τοποθέτηση της αξιότιμης καθηγήτριάς μας κας  Ρέντζιου Μαρίας.   1)      Ποια είναι η γνώμη σας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Ποια θεωρείτε πως είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα της διαδικασίας;   Η γνώμη μου για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ότι σε συνθήκες κρίσης (όπως είναι η πανδημία ή η διακοπή της σχολικής καθημερινότητας για Συνεχίστε την ανάγνωση →

Η ζωγραφική της Επανάστασης του 1821

Η ζωγραφική της Επανάστασης του 1821 Ο Λεόν Μπατίστα Αλμπέρτι, στην πραγματεία του Περί ζωγραφικής που γράφτηκε το 1435, θεωρεί την «ιστορία» – δηλαδή τη ζωγραφική με αφηγηματικό θέμα – ως την ύψιστη μορφή τέχνης. […] Τα θέματα της ζωγραφικής της «ιστορίας» (μυθολογικά, θρησκευτικά, ιστορικά, αλληγορικά) περιέκλειαν αισθητοποιημένη όλη την κλίμακα των ιδανικών του Δυτικού Πολιτισμού. Η τέχνη ήταν η κιβωτός, όπου ο δυτικός κόσμος είχε καταθέσει κωδικοποιημένες σε εικόνες όλες τις αξίες του.” Η ιστορική ζωγραφική και η προσωπογραφία της Επανάστασης δεσπόζουν κατά την πρώτη περίοδο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, περίοδο κατά την οποία αγωνιωδώς αναζητούνται ταυτοτικά χαρακτηριστικά σε όλες τις Συνεχίστε την ανάγνωση →

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – Η κ. Πετσούκη Άννα,καθηγήτρια του σχολείου μας,απαντά σε σχετικές ερωτήσεις μας.

goyempej

                                                     «ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»  Καθηγητές  του 1ου Γυμνασίου Φιλιππιάδας  απαντούν σε ερωτήματα των μαθητών –δημοσιογράφων της εφημερίδας μας για τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.  Ευχαριστούμε θερμά τους καθηγητές μας  για την ευγενική παραχώρηση των συνεντεύξεων και για τον χρόνο που διέθεσαν για την εφημερίδα μας. Ακολουθεί η τοποθέτηση της αξιότιμης καθηγήτριάς μας κας Πετσούκη Άννας. Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές- δημοσιογράφους της εφημερίδας μας Λάμπρου Λεωνίδα και Νάστου  Μαρία .   1)      Ποια είναι η γνώμη σας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Ποια θεωρείτε πως είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα της διαδικασίας; Είναι μια αναγκαία  εναλλακτική λύση για να μη Συνεχίστε την ανάγνωση →

«Γνωρίζοντας τ ‘ άστρα.» Γκόκα Ευαγγελία, Γ1

«Γνωρίζοντας τ ΄ άστρα» Από αρχαιοτάτων χρόνων, αλλά ιδιαίτερα τις τελευταίες δεκαετίες φαίνεται ότι ο άνθρωπος όλο και περισσότερο κοιτάζει προς τα πάνω. Όλο και περισσότερο διαλογίζεται κάτω από τον έναστρο ουρανό και όλο και περισσότερο αναζητά την απέραντη ομορφιά του σύμπαντος. Κάθε φορά που κοιτάζουμε τον ουρανό, ρίχνουμε μια φευγαλέα ματιά σε ένα σύμπαν που υφίσταται την αδυσώπητη διαδικασία της αλλαγής. Οι πλανήτες κυλάνε στις τροχιές τους, οι αστέρες γεννιούνται, ζουν και πεθαίνουν και οι γαλαξίες περιφέρονται στο σύμπαν. Ότι αντικρίζουμε στον νυχτερινό ουρανό εκτός από τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και τη σελήνη, όλα τα υπόλοιπα είναι Συνεχίστε την ανάγνωση →

«Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ», ΚΟΛΟΒΑΤΣΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Γ3

«Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ» Το αεροπλάνο χρησιμοποιήθηκε μόνο στον 20ο αιώνα, αλλά η ιδέα να πετάξει στον αέρα ο άνθρωπος είναι πολύ παλιά. Σ” όλους τους αρχαίους πολιτισμούς (Κίνας, Ινδίας, Αιγύπτου) υπάρχουν εικόνες φτερωτών ανθρώπων. Είναι επίσης γνωστός ο μύθος της ελληνικής μυθολογίας για τον αρχιτέκτονα Δαίδαλο και τον γιο του Ίκαρο που πέταξαν στον αέρα με φτερά φτιαγμένα από το Δαίδαλο, και στη συνέχεια ακολουθεί ο θάνατος του γιου του, επειδή έλιωσαν τα κέρινα φτερά (πηγή: www.kiosterakis.gr ). Περίπου το 400 π.Χ. στην Αρχαία Ελλάδα, ο Αρχύτας ο Ταραντίνος θεωρείται πως σχεδίασε και κατασκεύασε την πρώτη τεχνητή αυτοκινούμενη Συνεχίστε την ανάγνωση →

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – Η μαθήτρια Γαλάνη Κέλλυ, δημοσιογράφος της εφημερίδας μας,απαντά σε σχετικές ερωτήσεις.

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ». Μαθητές- δημοσιογράφοι του σχολείου μας εκφράζουν τη δική του άποψη για τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.  Ακολουθούν οι απόψεις της μαθήτριας του Β1 του σχολείου μας, Γαλάνη Κέλλυς.   1.Πώς σας φαίνεται η διδασκαλία μέσω μιας οθόνης Η/Υ ή κινητού; Η διδασκαλία μέσω μιας οθόνης Η/Υ ή κινητού μου φαίνεται πολύ περίεργη. Αρχικά ,είναι αρκετά δύσκολο ένα παιδί να είναι τόσες ώρες μπροστά σε μια οθόνη. Εκτός από το ότι δεν μπορεί να είναι κάποιος τόσες ώρες συγκεντρωμένος, υπάρχει αρκετά μεγάλη επίπτωση στην όραση, αλλά και στην ψυχολογία του ατόμου, διότι, όπως και να το κάνουμε, στη δια ζώσης εκπαίδευση Συνεχίστε την ανάγνωση →

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – Ο κ. Πριόβολος Θεοφάνης, καθηγητής του σχολείου μας,απαντά σε σχετικές ερωτήσεις μας.

goyempej

« ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Καθηγητές του 1ου Γυμνασίου Φιλιππιάδας απαντούν σε ερωτήματα των μαθητών –δημοσιογράφων της εφημερίδας μας για τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης. Ευχαριστούμε θερμά τους καθηγητές μας για την ευγενική παραχώρηση των συνεντεύξεων και για τον χρόνο που διέθεσαν για την εφημερίδα μας. Ακολουθεί η τοποθέτηση του αξιότιμου  καθηγητή  μας κ. Πριόβολου Θεοφάνη. 1.Ποια είναι η γνώμη σας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Ποια θεωρείτε ως πλεονεκτήματα και ποια ως μειονεκτήματα της διαδικασίας; Η τηλεκπαίδευση θεωρείται αναγκαία σε περιόδους έκτακτων περιστάσεων ,όπως στην περίπτωση της υγειονομικής κρίσης , οπότε κρίνεται απαραίτητος ο εγκλεισμός στο σπίτι και η απαγόρευση συγχρωτισμού. Στα πλεονεκτήματα Συνεχίστε την ανάγνωση →

ΔΡΑΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

6Η ΜΑΡΤΙΟΥ - ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας ,με αφορμή την 6η Μαρτίου , ημέρα ενάντια στην ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό και στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στο 1ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας , έλαβαν μέρος σε πανελλήνια δράση του οργανισμού « Το Χαμόγελο του παιδιού» και παρουσιάζουν το βίντεο με τίτλο « Μίλα τώρα». Το τραγούδι που ακούγεται είναι του Πάνου Κουράμπα (μουσική) και της Αμαλίας Μάλαμα (στίχοι). Ο μαθητής της Γ΄ τάξης Ευαγγέλου Γεώργιος, επιμελήθηκε την παρουσίαση που περιλαμβάνεται στο τελευταίο μέρος του βίντεο.   «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ»   ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ( με αλφαβητική σειρά): ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΗΣΗ Συνεχίστε την ανάγνωση →