4ο Γυμνάσιο: Βράβευση στην ποίηση!

image002

 Η φετινή σχολική χρονιά αποδείχτηκε αναπάντεχα καλή για τα σχολειά της πόλης μας, καθώς πολλές διακρίσεις τόσο πανελλήνιες, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο έδωσαν μία άλλη τροπή στην εκπαίδευση. Ένα από αυτά τα σχολεία είναι και το 4ο Γυμνάσιο, το οποίο απέσπασε το Α΄ Βραβείο στο Διεθνή Διαγωνισμό Ποίησης και Θεάτρου: «Castellodiduino». Η απονομή έγινε στην Ιταλία και συγκεκριμένα στην Τεργέστη στις 20/03/2014. Εκεί παραβρέθηκε μία ομάδα 8 παιδιών από τα 42 που συμμετείχαν για να παραλάβουν το βραβείο με τη συνοδεία των καθηγητών- υπεύθυνων του προγράμματος. Η κα. Θεοφυλάκτου Αλεξάνδρα, η κα. Τύπου Καίτη και ο κος. Πασσαλίδης Αλέξανδρος ήταν αυτοί οι οποίοι αποφάσισαν να δοκιμάσουν και να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό. Έτσι με την καθοδήγηση τους, τα παιδιά δημιούργησαν και ανταμείφθηκαν με το παραπάνω.

Στην αρχή δήλωσαν συμμετοχή σαν σχολείο στον διαγωνισμό, συμπεριλαμβάνοντας 42 παιδιά από όλες τις τάξεις του Γυμνασίου. Τα ποιήματα που οι μαθητές έγραψαν έγιναν και πολιτιστικό πρόγραμμα  με τον τίτλο «Η ποίηση είναι μια πόρτα ανοιχτή».Τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά, αλλά και ατομικά, γράφοντας έτσι 26 ποιήματα, 10 ομαδικά και 16 ατομικά, τα οποία στάλθηκαν στον διαγωνισμό και απέσπασαν τις καλύτερες κριτικές τόσο για τη δημιουργική γραφή όσο και για τη μύηση των παιδιών στην ποίηση. Μαζί με το 4ο Γυμνάσιο το βραβείο μοιράστηκαν ένα Γυμνάσιο από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και ένα Δημοτικό από την Ιταλία.  Το σχολείο της πόλης μας, το υποδέχτηκε θερμά η κα. Αλίκη Κεφαλογιάννη , πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Πολιτισμού της Τεργέστης και η κα. GabriellaGruber, μια εξαίρετη ακαδημαϊκός και ποιήτρια, η οποία τους έδωσε το πλεονέκτημα να διαβάσουν πέντε ποιήματα (που σημειωτέον μετέφραζε η ίδια) σε σχέση με άλλα σχολεία που διάβασαν μόνο ένα.

Ευχαριστούν και δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στους ανθρώπους που βοήθησαν να υλοποιηθεί αυτό το ταξίδι, τους γονείς των παιδιών για την ενθάρρυνση τους αλλά και τα ίδια τα παιδιά για τη σοβαρότητα που έδειξαν όσον αφορά το διαγωνισμό.

Από τα 8 παιδιά που κληρώθηκαν και αντιπροσώπευσαν το σχολείο τους και τους υπόλοιπους 34 «συνεργάτες» τους στην Ιταλία, δύο αγόρια μας έδωσαν από μία μίνι συνέντευξη για την εμπειρία τους. Γιατί η συμμετοχή δεν ήταν μόνο γυναικεία υπόθεση, η αντρική παρουσία, αν και μικρή, ήταν εμφανήςimage003

Στράτος Μοσκοφίδης (Γ΄ Γυμνασίου): «Ήταν μια ωραία, αναπάντεχη, καταπληκτική εμπειρία. Δεν περίμενα να νικήσουμε, να φτάσουμε τόσο ψηλά. Όλο αυτό ήταν μια ευκαιρία για εμένα να ασχοληθώ με την ποίηση, η οποία είναι τέχνη και η τέχνη δεν έχει φύλο, δεν την περιορίζει κανείς. Γενικότερα ασχολούμαι με τον λόγο, διαβάζω βιβλία, μυθιστορήματα… Όσον αφορά το ταξίδι, ήταν πολύ ωραία το να επισκεφθείς μία ξένη χώρα, το τοπίο ήταν μαγευτικό και θα μπορούσε άνετα να σε εμπνεύσει για να γράψεις. Το να γνωρίζεις νέους ανθρώπους, νέες κουλτούρες ήταν πολύ ωραίο. Για τη διάκρισή μας αισθάνθηκα περήφανος, ήταν από τις μεγαλύτερες στιγμές που μπορεί να έχει κάποιος. Το μήνυμα που θα ήθελα να δώσω είναι πως τα παιδιά πρέπει να ασχολούνται με την τέχνη και να μην φοβούνται πως αυτό που θα κάνουν δεν θα είναι καλό, γιατί πώς θα ξέρεις ότι θα πετύχεις εάν δεν δοκιμάσεις;»( Αξιοσημείωτο είναι πως ο Στράτος έγραψε το ποίημα του απευθείας στα αγγλικά.)

Μιχάλης Καλαβρινός (Γ΄ Γυμνασίου): Το πρώτο που μας ήρθε στο μυαλό ήταν ο μάγειρας του MasterChef, ο οποίος όπως μας είπε ο ίδιος είναι ξαδερφός του. Μπορεί ο ένας να μαγειρεύει στην κουζίνα, ο άλλος όμως όπως μας είπε χαρακτηριστικά «μαγειρεύει» με άλλα υλικά,  τις λέξεις και τη διανόηση. Όσον αφορά την εμπειρία του αυτή είπε: « Ήταν πολύ ωραία, καταπληκτικά, μας φέρθηκαν με πολύ ωραίο τρόπο. Ο διαγωνισμός για μένα ήταν μια αφορμή για να γράψω ποιήματα, βέβαια έγραφα κι από πριν, μου αρέσει να γράφω. Προσωπικά δεν πήγαινα για τη νίκη, πήγαινα για να γίνω πιο πλούσιος διανοητικά και μέσα από όλο αυτό ήρθε και η νίκη, την οποία δεν περιμέναμε. Ήθελα να δοκιμάσω κάτι καινούριο το οποίο με γέμισε νέες εμπειρίες».

Κι επειδή νομίζω ότι είστε περίεργοι και αναρωτιέστε, αν όντως ήταν τόσο ωραία τα ποιήματα, θεωρώ πως πρέπει να πάρετε μία «μικρή γεύση» και τα συμπεράσματα δικά σας:

H αναζήτηση του εγώ μέσω του εσύ

Εγώ αγναντεύω εσένα,                     

εσύ αγναντεύεις εμένα                     

δύο σκέψεις                                     

άτομο ένα.

 

Μονοπάτια τρελά,                             

μονοπάτια γνωστικά                          

όλα δήθεν σωστά…                           

                                                           

Ανακάλυψε το δρόμο του εγώ           

για να βρεις το δρόμο του εσύ            

Πάρε μια δύσκολη στροφή                 

και βρες με εκεί.                                  

 

Δες με εκεί ακριβώς                                    

στην γωνία του φωτός

συνάντησε με ,αναγνώρισε με!

 

Λύτρωσε το εγώ

απ΄ τις σκέψεις του εσύ.

Σύνθεσε τις ζωές

σε μια κοινή ζωή.

 

Πρόσεχε εσύ!

Μη φεύγεις μακριά

λέω εγώ, ενδόμυχα.

 

Καίγομαι και χάνομαι

σ΄ ένα καλειδοσκόπιο να σε βρω.

Xρώματα, μπερδέματα υποσυνείδητα  

Σκέψεις, πράξεις, συνειδητά.                                     

Συναντιούνται σ ένα μυαλό όλα αυτά

 

                              Εσύ ,εγώ, εγώ, εσύ

                         Είμαστε ένα ,μαζί.

..                           Ένα πρόσωπο ,ένα σώμα,

                                                           δύο σκέψεις κι άλλο ακόμα….;

           

           Ένας καθρέφτης ψυχής,

                μία κατάθεση ζωής.

                                 Εσύ είσαι εγώ; ή εγώ είμαι εσύ;

 

                                                                                                                    BιβήΚαραμπουγιούκη

 

Black and white

 

There’s a difference between us

But, who cares!

 

I am from Africa you are from Greece

But, who cares!

 

I have a fair complexion you have a dark one

But, who cares!

 

We are not different and we are not same.

 

We are both people of this world

so why should you hate me!

 

I am poor you are reach

But, who cares!

 

I am short you are tall

But, who cares!

 

We are so different and so alike at the same time.

 

When I first met you,

I felt you like a stranger.

Then I realized

that it was only the color of our skin

that was preventing us

from getting to know each other.

 

And if you hit me

I won’t speak!

 

And if you make fun of me

I won’t speak!

 

And if make me feel uncomfortable

I won’t speak!

 

But one day

I will break the silence

I will react

cause don’t forget

that I am a person too

I have feelings

You turned me down.

 

I first learn

how to fight against it

now

I have learned how to spell it

 

RACISM!

 

Vasiliou Eftihia, Marilena Sisiou, Xenia Stavrianidou (age 13)

 

Το μήνυμα που παίρνουμε από όλο αυτό είναι ότι τα παιδιά αυτής της γενιά δεν είναι μόνο του Facebookκαι του Internet, είναι μία γενιά η οποία «ανθίσταται», είναι χαρισματική, δημιουργική. Τα παιδιά μπορούν να ασχοληθούν με την τέχνη και αυτό αποδείχτηκε περίτρανα από τα παιδιά του 4ου Γυμνασίου. Το μόνο που χρειάζονται είναι μία ώθηση και καθοδήγηση και μπορούν να φτάσουν ψηλά πολύ ψηλά!!!

                                                                        Αγγελοπούλου Αρίστη Γ’1

                                                                     

 

Σχολιάστε

Top