Με τα δυο χεράκια μου μετρώ

Συχνά οι γονείς αναρωτιούνται αν πρέπει τα παιδιά τους να διδάσκονται από μικρή ηλικία ή εάν είναι ικανά να διδαχτούν μαθηματικές έννοιες. Η αλήθεια είναι ότι τα παιδιά μπορούν να κάνουν πολλά περισσότερα από όσα φανταζόμαστε, αρκεί να έχουν την κατάλληλη καθοδήγηση. Έτσι, γιατί να μην μάθουν Μαθηματικά στο Νηπιαγωγείο;

Τι Μαθηματικά μπορεί να διδαχτεί ένα παιδί στο Νηπιαγωγείο;

Καλό θα ήταν οι μικροί μας μαθητές να μάθουν να κατηγοριοποιούν, ταξινομούν και συγκρίνουν πριν τη διδασκαλία της ποσότητας και μετά των αριθμών. Είναι γεγονός ότι πολλά μικρά παιδιά-από 3 ετών και άνω-γνωρίζουν να μετρούν από το ένα έως το δέκα, αλλά δεν γνωρίζουν ότι ο αριθμός 1 αντιστοιχεί σε ένα κύβο, σε ένα αρκουδάκι, σε μία καρέκλα. Αυτός είναι και ο επιθυμητός στόχος ! Στην αρχή οι μικροί μας μαθητές μαθαίνουν να ομαδοποιούν τα ίδια και τα διαφορετικά αντικείμενα, τα όμοια και τα ανόμοια αντικείμενα, μαθαίνουν ποικίλα γεωμετρικά σχήματα, μαθαίνουν να συγκρίνουν το μέγεθος, το μήκος, το ύψος, το βάρος, τις αποστάσεις και την ταχύτητα. Αφού εμπεδώσουν και κατακτήσουν αυτές τις θεμελιώδεις μαθηματικές έννοιες, διδάσκονται διεξοδικά την έννοια της ποσότητας, δηλαδή μαθαίνουν να μετρούν αντικείμενα (για παράδειγμα αυτοκίνητα, ζωάκια, παιδάκια κτλ.) και στο τέλος διδάσκονται τους αριθμούς από το ένα έως το δέκα.

Καλές τεχνικές για τη σύνδεση ποσότητας και ονομασίας είναι οι ακόλουθες:

  Μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να μετρήσουν τα δάκτυλα ενός χεριού τους, να μετρήσουν τους συμμαθητές τους, τα μπουφάν  τους στο χώρο αποδοχής, τις πεταλούδες σε μία εικόνα, τα κεράκια στην τούρτα, τις ζωγραφιές στον πίνακα ανακοινώσεων, να τους ζητήσουμε να βγάλουν πέντε τουβλάκια από το κουτί και άλλα.

Επιπροσθέτως, είναι γεγονός, ότι τα μικρά παιδιά χρειάζονται ειδικές ασκήσεις για να βελτιώσουν τις λεπτές κινητικές τους δεξιότητες και ταυτόχρονα να κατακτήσουν τις πρώτες αυτές μαθηματικές έννοιες. Χρησιμοποιώντας  τα χέρια τους κατανοούν τις έννοιες του μεγέθους, του πλήθους, του σχήματος, της ποσότητας , της απόστασης , του ύψους με τρόπο απλό, απτό , βιωματικό. Πιο συγκεκριμένα, ασκήσεις με πλαστελίνη , βαμβάκι, χαρτί γκοφρέ, ψαλίδι, δαχτυλομπογιές βοηθούν στην υλοποίηση αυτού του σκοπού.

 

 

 

 

 

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης