Γράψιμο με το χέρι – παιδί αστέρι

Τα παιδιά που γράφουν συχνά με τον παραδοσιακό τρόπο, με το χέρι, αντί να χρησιμοποιούν πληκτρολόγιο, μαθαίνουν περισσότερα πράγματα και τα θυμούνται καλύτερα, υποστηρίζει μια νέα μικρή νορβηγική έρευνα, σε μια εποχή που σε όλο τον κόσμο η γενική τάση είναι η εκπαίδευση να γίνεται όλο και πιο ψηφιακή. Διαπιστώθηκε ότι ο εγκέφαλος τόσο των παιδιών όσο και των νέων ενηλίκων ήταν πολύ πιο δραστήριος στη διάρκεια του γραψίματος με το χέρι από ό,τι κατά την πληκτρολόγηση.

Έντυπα και ηλεκτρονικά κείμενα

Ενώ η σημασία των υπολογιστών είναι αδιαμφισβήτητη για να διαβάζουμε τα νέα, καιρό τώρα συζητιέται η αξία του έντυπου υλικού σε σχέση με του ηλεκτρονικού. Τα υλικά βιβλία είναι απτά, δίνουν στον αναγνώστη την ευχαρίστηση της αφής, διευκολύνουν στο να κρατάμε σημειώσεις, σε αυτά κάνουμε καλύτερη αναζήτηση σελίδων. Επίσης, όμως κάθε σελίδα είναι μοναδική, ένα ορόσημο – ενώ στα e-books υπάρχει απλά ένα ατελείωτο σκρολάρισμα. Ο εγκέφαλός μας χαρτογραφεί πληροφορίες καλύτερα όταν έχει αυτές τις οπτικές ενδείξεις. Και υπάρχει και το θέμα της μνήμης. Οι αναγνώστες έντυπων βιβλίων κρατούν περισσότερες πληροφορίες.

Η χρήση στυλό ή μολυβιού και χαρτιού δίνει στον εγκέφαλο περισσότερα ερεθίσματα για να διατηρήσει τις μνήμες. Πολλές αισθήσεις ενεργοποιούνται, όταν πιέζει κάποιος την πένα στο χαρτί, βλέποντας τα γράμματα που γράφει και ακούγοντας τον ήχο του γραψίματος,  σύμφωνα με την καθηγήτρια Όντρεϊ βαν ντερ Μέερ του Νορβηγικού Πανεπιστημίου Επιστήμης και Τεχνολογίας στο Τροντχάιμ.Όπως είπε, είναι σημαντικό τα παιδιά να ενθαρρύνονται να σχεδιάζουν και να γράφουν με το χέρι από μικρή ηλικία, ιδίως στο σχολείο. Αν και θεωρεί ότι η ψηφιακή μάθηση όντως έχει πολλές θετικές πλευρές, παράλληλα θα πρέπει να προωθείται και το γράψιμο με το χέρι, έστω και κατ’ ελάχιστον.

 

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης