ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ
Η διαφήμιση έκανε την εμφάνισή της από τα αρχαία χρόνια. Οι μορφές των διαφημίσεων άλλαζαν με το πέρασμα των αιώνων φτάνοντας στη σημερινή εποχή που καθημερινά κατακλυζόμαστε από χιλιάδες διαφημίσεις, με αποτέλεσμα την εμφάνιση του υπερκαταναλωτισμού.
ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
•Προφορικά από τους κήρυκες- ντελάληδες
•Αποτύπωση των διαφημίσεων σε νομίσματα
•Σχεδιασμός των προϊόντων σε ξύλινες πινακίδες
•Κάρτες – φυλλάδια
•Περιοδικά
•Ραδιόφωνο- τηλεόραση
•internet
Στην αρχαία Ελλάδα η διαφήμιση είχε την μορφή αγγελίας από τους κήρυκες- ντελάληδες. Οι κήρυκες προωθούσαν τα προϊόντα πηγαίνοντας σε πόλεις και χωριά.
Ένας από τους πιο έξυπνους διαφημιστές της αρχαίας Ελλάδας ήταν ο Σόλων, ο οποίος τύπωσε στα νομίσματα τα αθηναϊκά δίδραχμα έναν αμφορέα ελαιολάδου για να δείξει την αξία της ελιάς.
Στις τραγωδίες και στις κωμωδίες που ανέβαζαν θεατρικοί συγγραφείς διαφήμιζαν διάφορα προϊόντα.
Οι Αιγύπτιοι το 2000 π.Χ σκάλιζαν ανακοινώσεις σε χάλυβα.
Αργότερα για να διαφημίζουν οι έμποροι τα προϊόντα τους χάραζαν πάνω σε ξύλινες πινακίδες σύμβολα ή εικόνες ώστε οι άνθρωποι που δεν ήταν μορφωμένοι να μπορούν να αναγνωρίσουν το προϊόν και να το αγοράσουν.
Το 1438 με την ανακάλυψη της τυπογραφίας από τον Γουτεμβέργιο τα προϊόντα διαφημίζονται πάνω σε κάρτες και φυλλάδια.
Το 1839 η εφεύρεση της φωτογραφίας στην καλύτερη παρουσίαση των προϊόντων. Χρησιμοποιήθηκαν και αεροπλάνα για να πετάνε φυλλάδια.
Στα χρόνια της κατοχής τη δεκαετία του 1940 διαφημίζονταν πολεμικά προϊόντα. Η διαφήμιση δεν είχε καταναλωτικό χαρακτήρα, αλλά εθνικό.
Την δεκαετία του 1950 η διαφήμιση άλλαξε μορφή. Με την έλευση του ηλεκτρισμού οι διαφημίσεις προωθούσαν ηλεκτρικές συσκευές, όπως ψυγεία και κουζίνες.
Την δεκαετία του 1960 διαφήμιζαν τρόφιμα και απορρυπαντικά γιατί εμφανίστηκαν τα surer market. Τα προϊόντα διαφημίζονται αυτή την εποχή στο ραδιόφωνο, εφημερίδες και περιοδικά.
Από την δεκαετία του 2000 χιλιάδες διαφημίσεις προβάλλονται πλέον ηλεκτρονικά(ηλεκτρονική διαφήμιση). Οι διαφημίσεις μεταφέρθηκαν στα κινητά τηλέφωνα και η καθημερινότητα των ανθρώπων έχει αλλάξει για πάντα.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ
•Να κάνει γνωστό ένα προϊόν.
•Να επηρεάσει το καταναλωτικό κοινό να αγοράσει το προϊόν.
•Να διαφημίσει την εταιρία που το παράγει.
Χρυσοβαλάντης Αρμουτσής, Γιάννης Γλυκός – Στ΄ τάξη