Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 7 Μαΐου 2015 το «Φεστιβάλ μαθητικής έκφρασης και δημιουργίας 2015» στα πλαίσια των παρουσιάσεων των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων των σχολείων της περιοχής Έδεσσας, Σκύδρας και Αλμωπίας. Η παρουσίαση, που είχε σαν στόχο την ανάδειξη των προγραμμάτων των σχολικών δραστηριοτήτων έγινε στην αίθουσα εκδηλώσεων της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας στην Έδεσσα, με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας και της υπευθύνου των σχολικών δραστηριοτήτων κας Φωτεινής Σταυρίδου. Το Γυμνάσιο Προμάχων πήρε μέρος με δύο προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και με ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας.
Ειδικότερα το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που υλοποιήθηκε στο σχολείο είχε τίτλο: «Τοπικές διατροφικές συνήθειες και μεσογειακή διατροφή». Συντονίστρια του προγράμματος ήταν η φιλόλογος κα Μαζγαλτζίδου Ελένη ενώ συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί κ.κ. Πασόης Ευστάθιος, Πούτης Ιωάννης, Ράπτη Αικατερίνη, καθώς και 27 μαθητές και μαθήτριες απ” όλες τις τάξεις του Γυμνασίου Προμάχων.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες που πήραν μέρος στο πρόγραμμα παρουσίασαν σύντομα- σε μορφή Ρowerpoint- ένα μέρος της εργασίας που εκπονήθηκε. Αρχικά αναφέρθηκαν στην αφόρμηση για την επιλογή του συγκεκριμένου θέματος καθώς και στους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, που τέθηκαν κατά την έναρξη του προγράμματος. Έπειτα έγινε σύγκριση των δύο κυριότερων διατροφικών προτύπων, του δυτικού, που συνεπάγεται πολλές ασθένειες και του μεσογειακού, που εγγυάται έναν υγιή τρόπο ζωής. Στη συνέχεια έγινε αναφορά στα απαραίτητα συστατικά των τροφών, ενώ τονίστηκε η αναγκαιότητα λήψης του πρωινού καθώς και η σημασία της διατροφής κατά την περίοδο των εξετάσεων.
Εξάλλου, δόθηκε έμφαση στο ότι το θέμα εξετάστηκε τόσο διαθεματικά, δεδομένου ότι προσεγγίστηκε με τη βοήθεια πολλών μαθημάτων του Αναλυτικού Προγράμματος, όσο και διαχρονικά, αφού έγινε αναφορά και στη διατροφή των Αρχαίων Ελλήνων, η οποία είχε στοιχεία της Μεσογειακής διατροφής.
Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με την αξιολόγηση του προγράμματος και με μια σύντομη αυτοαξιολόγηση των μαθητών, οι οποίοι τόνισαν την αξία της γνώσης που παράγεται από τους ίδιους στα πλαίσια της βιωματικής μάθησης, μέσα σε ένα κλίμα οικειότητας, όπου καλλιεργούνται δεξιότητες. Το κυριότερο στοιχείο της αυτοαξιολόγησης ήταν ότι έγινε συνείδηση στους μαθητές και στους οικείους τους πως η ψυχική και σωματική υγεία είναι ένα ύψιστο αγαθό, για το οποίο πρέπει να αγωνιζόμαστε καθημερινά και ότι η υγιεινή διατροφή είναι τρόπος ζωής!