Ημέρα Προσανατολισμού Γυμνασίων-Λυκείων Πέλλας

12

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Αριδαίας την Τετάρτη 19-3-2014 η Ημέρα Προσανατολισμού για μαθητές και μαθήτριες των Γυμνασίων και Λυκείων της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας. Φορέας οργάνωσης των αγώνων ήταν η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας με την υποστήριξη του Δήμου Αλμωπίας και του Γυμνασίου Προμάχων, οι μαθητές του οποίου παρείχαν την αναγκαία οργανωτική στήριξη για την επιτυχή διεξαγωγή των αγώνων. Στους αγώνες συμμετείχαν 15 σχολικές μονάδες της Πέλλας με συνολικά 430 περίπου συμμετέχοντες, οι οποίοι διαγωνίστηκαν σε μία από τις 33 διαδρομές (30 για ανηλίκους και 3 για ενηλίκους), που σχεδιάστηκαν ειδικά για την συγκεκριμένη διοργάνωση. Η σχεδίαση των διαδρομών αυτών με τους ανάλογους χάρτες έγινε στο Γυμνάσιο Προμάχων από τον καθηγητή Μαθηματικών του σχολείου κ. Δημήτρη Καραδημητρίου, ο οποίος έχει πολυετή πείρα στους αγώνες Προσανατολισμού και είναι σχεδιαστής διαδρομών. Η εκκίνηση των αγώνων ξεκίνησε στις 08.30 από το ΔΑΚ Αριδαίας και ο τερματισμός των διαγωνιζόμενων κάθε διαδρομής γίνονταν σταδιακά στον ίδιο χώρο μέχρι το μεσημέρι της Τετάρτης. Να σημειωθεί ότι κατά μέσο όρο η κάθε διαδρομή διαρκεί περίπου 30 λεπτά. Στους τρεις πρώτους νικητές κάθε διαδρομής θα δοθούν αναμνηστικά μετάλλια, ενώ βεβαίωση συμμετοχής θα λάβουν όλοι όσοι συμμετείχαν στους αγώνες.

5

Όπως μας ενημέρωσε ο κ. Καραδημητρίου, ήταν η πρώτη φορά που οργανώθηκε στην Ελλάδα Ημέρα Προσανατολισμού για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τόσο μεγάλη συμμετοχή. Οι συγκεκριμένοι αγώνες μάλιστα  αποτελούν τον μεγαλύτερο αγώνα Προσανατολισμού που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα (ίσως και στα Βαλκάνια), τόσο σε πλήθος συμμετεχόντων όσο και σε αριθμό διαδρομών. Η όλη οργάνωση ήταν υποδειγματική με την τήρηση των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας για τους συμμετέχοντες (παρουσία αστυνομίας και ιατρού στο χώρο των αγώνων), ενώ δεν παρατηρήθηκε καμία παρακώλυση της κυκλοφορίας στους δρόμους της πόλης.

7

Ο Προσανατολισμός (orienteering) είναι ένα νέο στην Ελλάδα άθλημα, στο οποίο οι αθλητές καλούνται να εντοπίσουν συγκεκριμένα σημεία σε όμορφες γεωγραφικές περιοχές μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου χάρτη. Μπορεί να περιγραφεί σαν άθλημα με δύο όψεις, την σωματική και την καθαρά πνευματική-ψυχολογική. Η αυτογνωσία (να γνωρίζει τα σωματικά και ψυχικά του αποθέματα) και η τεχνική (να αποκωδικοποιήσει τις δύσκολες λεπτομέρειες του χάρτη και του εδάφους) είναι βασικά για να ικανοποιηθεί ο διαγωνιζόμενος από τον αγώνα.

Σε πολλές χώρες της Ευρώπης το orienteering  διδάσκεται μέσα στο σχολικό πρόγραμμα. Χρησιμοποιείται επίσης, στην προπόνηση άλλων αγωνισμάτων, σαν μέτρο πρόληψης ή και θεραπείας κάποιων παθήσεων, σαν δραστηριότητα με εκπαιδευτικό ή ψυχαγωγικό χαρακτήρα κλπ. Υπάρχουν μελέτες που αποδεικνύουν την βελτίωση απόδοσης και συμπεριφορών σε νέους αλλά και την βέλτιστη ψυχοσωματική υγεία ώριμων αθλητών.

14

13

11

10

9

6

4

3

2

1

 

 

 

 

Σχολιάστε

Top