Επίσκεψη στο Θέατρο Θυμέλη

Την Παρασκευή 30/3 τα παιδιά της Γ΄ τάξης του σχολείου μας στα πλαίσια του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών Κειμένων απο Μετάφραση, όπου μελετήσαμε την Ελένη του Ευριπίδη, επισκεφτήκαμε το θέατρο Θυμέλη για να παρακολουθήσουμε την παράσταση «Ελένη», σκηνοθετημένη απο την Έλλη Βοζικιάδου.4377947

Όταν φτάσαμε στον θέατρο περιμέναμε για λίγη ώρα σε ένα ιδιαίτερα ευχάριστο φουαγιέ, μέχρι να μας ειδοποιήσουν  να περάσουμε στην αίθουσα του θεάτρου. Υπήρχε, μάλιστα, και κυλικείο απο το οποίο μπορούσαμε μα προμηθευτούμε αναψυκτικά και σνακ κατά τη διάρκεια της αναμονής.

Η παράσταση ήταν καταπληκτική και η ερμηνεία των ηθοποιών μαγευτική! Στο τέλος  καταφέραμε να μιλήσουμε με κάποιους απο τους ηθοποιούς.Παρακάτω σας γράφουμε τι μας είπαν:

Μενέλαος: Την παράσταση την διαχειριζεται αυτός που την σκηνοθετεί.Εμείς έχουμε μια σκηνοθέτρια η οποία είναι η κυρία Έλλη Βοζικιάδου, του παλιού καλού θεάτρου, του εθνικού.Έπαιζε μαζί με την Παξινού. Το έχει διαχειριστεί όλο το στήσιμο που βλέπετε εσείς. Όλα αυτά που παίζουμε εμείς είναι ο λόγος που μας δίδαξε εκείνη να παίζουμε.

Μαρία Συμεών:Είναι ένα ιδιαίτερο είδος θεάτρου, η αρχαία τραγωδία,πολύ δύσκολο, απαιτεί πολύ μεγάλη συγκέντρωση, προσήλωση και φυσικά σεβασμό για να μπορέσουμε να αποδώσουμε τον λόγο τον μεγάλο του Ευριπίδη που είναι πολύ δύσκολος.

9738250_origΜενέλαος:Σε κάποια σημεία, όπως είπε και η Μαρία η Συμεών, αυτά που λέει ο χορός είναι τα πιο σημαντικά  τα οποία τα περνάμε στα γρήγορα καμιά φορά και δεν ξέρουμε οτι αυτά είναι πάρα  πολύ θεμελιώδη. Λέει για παράδειγμα: τι είναι θεός; Τι δεν είναι θεός; Τι είναι ανάμεσα στα δύο; Αυτή είναι μια πολύ μεγάλη κουβέντα και σας εύχομαι όταν σπουδάσετε και ασχοληθείτε περισσότερο θα δείτε ότι αυτό είχε βασανίσει και τον Γκέτε,δηλαδή όταν έγραφε το ΦΑΟΥΣΤ που έλεγε στην Μαργαρίτα τις μεγάλες τις ερωτήσεις, αυτά τα έχει θέσει πιο μπροστά ο Ευριπίδης, ή ο Ευριπίδης ήταν ο πρώτος στο παγκόσμιο θέατρο που έβαλε στην τραγωδία το παιχνίδι να κοροϊδεύει ένας ερωτευμένος με την γυναίκα του τον ερωτιδέα, δεν είχε ξαναγίνει. Θέλω να σας πω ότι είναι μεγάλες γραφές, αυτές οφείλουμε ως ομιλώντες την ελληνική την γλώσσα, μια γλώσσα η οποία σου επιτρέπει να συνθέσεις  ιδέες και σκέψεις, να την προωθούμε πιο κάτω. Μην μείνετε στις 150 λέξεις που θέλουν οπωσδήπωτε να σας πείσουν ότι αξίζετε. Αυτό θέλουνε όλοι. Ζήστε την ομορφιά του να είστε σκεπτόμενοι με κρίση. Ειδικά έχουμε έναν συνάδελφο αξιόλογο τον Ρωμαίο τον Κώστα που μέσα μας μιλάει και αρχαία. Ξέρετε εμείς έχουμε καλό κλίμα και μέσα. Θα σας πει αυτό το πράγμα.

Κώστας Ρωμαίος: Γενικά περί του θεάτρου σας μίλησε ο συνάδελφος και πολύ σωστά είπε. Εγώ απλά να συμπληρώσω πως το θέατρο αυτό, είναι θέατρο που πράγματι είναι μέσα στην κλασική μορφή ερμηνείας των έργων όπως γράφτηκαν και όπως διδάχτηκαν πολλά πολλά χρόνια πριν, γιατί τα έργα αυτά είναι πάντα διαχρονικά. Μάθαμε εδώ οτι το έργο δεν παιζεται.  Δεν νομίζω κανείς συνάδελφος να το λέει, εγώ πάντως ποτέ δεν λέω πάω να παίξω θέατρο. Πάω να ζήσω μέσα στην κατάσταση που το ίδιο το θέατρο πρεσβεύει, δημιουργεί μέσα στην κατάσταση που ουσιαστικά ορίζεται από την ιδιοστασία του χαρακτήρα του ήρωα τον οποίον υποδύομαι. Δεν πάω να παίξω τον ήρωα, πάω να ζήσω την κατάσταση που με την βοήθεια της κυρίας Έλλης Βοζικιάδου έχω καταλάβει τι έζησε ο ήρωας ο οποίος θα παίξω.

Μαρια Συμεών:Το θέατρο είναι μαγεία, γιατί το ζούμε.

Κώστας Ρωμαίος: Το θέατρο στα πλαίσια που έχει ορίσει ο ίδιος ο Αριστοτέλης«Έστιν ουν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας, μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω, χωρίς εκάστω των ειδών εν τοις μορίοις, δρώντων και ου δι’ απαγγελίας, δι’ ελέου και φόβου περαίνουσα την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν» .  Πρέπει αυτό να γίνει κτήμα μας για να μπορέσουμε να νιώσουμε το μέγεθος της τραγωδίας που είναι κώδικας ζωής, κώδικας πράξεων και κώδικας ελέου, κώδικας δηλαδή καταστάσεων τα οποία βοηθάνε τον άνθρωπο και του δίνουν μεγάλες ψυχικές αντιστάσεις να αντιπαρέλθει ή να μπορέσει να υπερφαλαγκίσει και να ξεπεράσει τις αντιξοότητες της ζωής μας. Μέσα από τον αγώνα της ζωής, αυτό το απάυγασμα της δύναμης της ψυχικής οι αρχαίοι Έλληνες που έχουν κάνει κώδικα συμπεριφοράς, κώδικα κίνησης, κώδικα ενέργειας. Αυτή την ενέργεια έχουμε, πάντα βοηθούμε και καθοδηγούμαστε από την κυρία Έλλη Βοζικιάδου, μία από της κύριες μορφές του ελληνικού θεάτρου και προχωρούμε στο έργο μας αυτό. Προσπαθούμε να σας δώσουμε ότι καλύτερο μπορούμε. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι σας κερδίζουμε,ότι τη στιγμή που ήμαστε στην σκηνή και δεν παίζουμε, αλλά ζούμε τον ήρωα, να τον ζείτε και εσείς μαζί μας, γιατί μόνο έτσι θα απολαύσετε και να γευτείτε το μεγαλείο των μεγάλων μας δημιουργιών, αυτών των τραγικών μεγάλων  ποιητών μας.

 Κατσούλα Βίκυ

Φεσσάρα Δήμητρα

Σχολιάστε

Top