Erasmus και Φρενέ

Ο Σελεστέν Φρενέ  ήταν διακεκριμένος Γάλλος παιδαγωγός και εκπαιδευτικός. Το όνομά του συνδέεται στενά με την παιδαγωγική Φρενέ, η οποία εφαρμόζεται μέχρι και σήμερα. Ορισμένες τεχνικές που αναπτύχθηκαν από τον Φρενέ είναι το «Συμβούλιο της τάξης» που σχετίζεται με την έννοια της Δημοκρατίας, αφού τα παιδιά μαθαίνουν να διοικούν δημοκρατικά  και έτσι μαθαίνουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη για την εργασία τους και για ολόκληρη την κοινότητα, το «Τι νέα» όπου οι μαθητές μεταφέρουν τα βιώματά τους και τις εμπειρίες τους στην τάξη και ασκούνται στον προφορικό λόγο μιλώντας γι” αυτά σους συμμαθητές τους  και η «Εφημερίδα τοίχου» που στηρίζεται  στη συνεργατική μάθηση, αφού οι μαθητές συνεργάζονται και ασκούνται στον γραπτό λόγο κατά τη διαδικασία της δημιουργίας μιας σχολικής εφημερίδας κι έτσι ενθαρρύνονται να μάθουν κατασκευάζοντας προϊόντα ή προσφέροντας υπηρεσίες, σύμφωνα με την παιδαγωγική της εργασίας του Φρενέ. Αυτές οι τεχνικές εφαρμόστηκαν στο Πρόγραμμα Erasmus+ κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης των καθηγητριών μας.

κ66

Στις 5/12/2020 παρουσιάστηκε από τις υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος Erasmus+,  κ. Σταματοπούλου και κ. Κωνσταντοπούλου,  η εφημερίδα τοίχου, που φτιάχνουμε εμείς οι μαθητές που συμμετέχουμε στο πρόγραμμα με τα νέα μας, προκειμένου να ενημερώνουμε τους συμμαθητές μας για τις δράσεις μας,  στο επιμορφωτικό σεμινάριο για την Παιδαγωγική Φρενέ στην Τρίπολη σε εκπαιδευτικούς από όλη την Πελοπόννησο.

Μπαλιάμης Γ., Παπαγιαννόπουλος Δ.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης