ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Σήμερα ο Δάσκαλος της Γ΄ τάξης, κος Τσιάκος Δημήτριος, παρουσίασε στα παιδιά τα οφέλη της Ανακύκλωσης.

Τα παιδιά των με βιωματικό τρόπο έμαθαν να ξεχωρίζουν τα υλικά από συσκευασίες προϊόντων καθημερινής χρήσης και να τα τοποθετούν στους σωστούς κάδους.

 

                          1oΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ                                                ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ.:  2014-15

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ…  Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ  ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ

ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Στο σχολείο μας ξεκινήσαμε φέτος να συμμετέχουμε με ενθουσιασμό στην ανακύκλωση μπαταριών, καπακιών και μαγειρικών ελαίων. Σκεφτήκαμε λοιπόν να επεκτείνουμε αυτή την καμπάνια στην τάξη μας και με πολλά άλλα υλικά που χρησιμοποιούμε στο χώρο του σχολείου και μπορούν να ανακυκλωθούν!

Με αφορμή σχετική ενότητα στη Γλώσσα, αρχίσαμε να συζητάμε για τη σημασία της ανακύκλωσης για το περιβάλλον αλλά και για την οικονομία μιας κοινότητας.

Φτιάξαμε σχετικές αφίσες, είδαμε βίντεο και αποφασίσαμε να μάθουμε να χωρίζουμε σωστά τα υλικά σωστά στους δύο κάδους που έχουμε στην τάξη μας.

Καταλάβαμε ότι μέσα στα σκουπίδια κρύβεται ένας θησαυρός, καθώς δεν είναι άχρηστα υλικά, αλλά περιέχουν πολύτιμες πρώτες ύλες.

2. ΟΔΗΓΙΕΣ

Α. ΤΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ (ΚΑΔΟΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΤΑΞΗΣ)

1. ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ ΑΠΟ ΤΡΟΦΙΜΑ (ΑΠΟ ΧΑΡΤΙ, ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ)

Πρέπει να μην έχουν καθόλου στερεά ή υγρά υπολείμματα, γιατί καταστρέφουν ή μολύνουν, μέχρι να φτάσουν στο εργοστάσιο ανακύκλωσης, τα άλλα υλικά. Τα αδειάζουμε τελείως και τα σκουπίζουμε με λίγο χαρτί ή τα ξεπλένουμε. Ακόμη τα συμπιέζουμε ελαφρά για να μην πιάνουν πολύ όγκο.

α)        Πλαστικά μπουκάλια, αφού βγάλουμε το καπάκι που το πετάμε στο κουτί για τα καπάκια.

β) Χάρτινα κουτάκια από χυμούς ή γάλα, αφού βγάλουμε το καπάκι (κουτί για καπάκια) και το καλαμάκι (δεν ανακυκλώνεται).

γ) Πλαστικά κεσεδάκια από γιαούρτι ή γλύκισμα.

δ) Συσκευασίες από σνακ (κρουασάν, μπισκότα, πατατάκια κτλ.)

ε) Κουτάκια από αλουμίνιο.

στ) Ταψάκια από αλουμίνιο ή αλουμινόχαρτο του μέτρου (σε καλή κατάσταση και καθαρά).

2. ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΠΟ ΧΑΡΤΙ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΙΚΟ

Πρέπει να είναι καθαρά και όχι σκισμένα σε μικρά κομμάτια, αλλά στο φυσικό τους μέγεθος.

Τα διπλώνουμε ή τα συμπιέζουμε για να πιάνουν μικρότερο όγκο

α)Σελίδες Α4, Α3 ή χαρτόνι Α4 και του μέτρου (μεγάλα κομμάτια).

β) Διαφημιστικά φυλλάδια.

γ)  Φάκελοι μικροί και μεγάλοι από χαρτί ή πλαστικό.

δ) Εφημερίδες ή περιοδικά ολόκληρα ή αποκόμματα.

ε) Βιβλία και τετράδια παλιά.

στ) Χαρτόκουτα, χαρτοσακούλες.

ζ) Πλαστικές σακούλες σκληρές (όχι από σουπερμάρκετ βιοδιασπώμενες που δεν ανακυκλώνονται γιατί έχουν ημερομηνία λήξης)

η) Θήκες από CD, DVDπλαστικές (χωρίς τον δίσκο CD, DVD)

Β. ΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΕΤΑΙ (ΚΑΔΟΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ ΤΑΞΗΣ)

1. ΣΧΟΛΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ

α)Περιεχόμενα κασετίνας (μολύβια, στυλό, μαρκαδόροι, κόλλες κτλ.)

β) Υλικά γραφείου (σελοτέιπ, χαρτοταινίες, πινέζες, συνδετήρες κτλ.).

β) Πλαστελίνη και πηλός.

γ) Ξύσματα από τα μολύβια και τις ξυλομπογιές.

δ) Δισκάκια CDή DVD.

ε) Παιχνίδια φθαρμένα.

2. ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΥΛΙΚΑ

α) Υπολείμματα από φαγητό.

β) Φυτά, χόρτα, χώμα και αντικείμενα από ξύλο.

γ) Υφάσματα ή ρούχα παλιά ή φθαρμένα.

3. ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΠΟ ΧΑΡΤΙ, ΠΛΑΣΤΙΚΟ, ΞΥΛΟ ΚΑΙ ΓΥΑΛΙ

α)        Λερωμένες ή βρεγμένες χαρτοπετσέτες ή χαρτί, γιατί έχουν μικρόβια και χάνουν το σχήμα και τη μορφή τους και είναι αδύνατο να ανακυκλωθούν.

β) Χαρτί υγείας και κουζίνας καθαρό

γ) Κομματάκια χαρτιού (μόνο ολόκληρες σελίδες)

δ)  Καλαμάκια και πλαστικά μαχαιροπίρουνα (παρότι πλαστικά είναι δύσκολη η διαχείρισή τους από τα εργοστάσια ανακύκλωσης)

ε) Σακούλες μικρές πλαστικές ή μεγάλες βιοδιασπώμενες από σούπερ μάρκετ (λεπτές, γιατί έχουν ημερομηνία λήξης και διαλύονται μέσα στους κάδους) και πλαστική μεμβράνη.

στ) ξύλινα αντικείμενα γιατί το ξύλο δεν ανακυκλώνεται.

ζ) γυάλινα αντικείμενα, γιατί ενώ το γυαλί ανακυκλώνεται δεν θα κάνουμε συλλογή γυαλιού στο χώρο του σχολείου γιατί υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού.

η) φελιζόλ ή σφουγγάρι, δεν ανακυκλώνονται γιατί είναι πολύ εύφλεκτα.

Κείμενο: Τσιάκος Δημήτριος

 

 

ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Μαζευτήκαμε όλοι εδώ σήμερα για να ακούσουμε, να συζητήσουμε και να πάρουμε αποφάσεις για ένα σοβαρό θέμα που αφορά όλους μας εδώ στο σχολείο αλλά και έξω από αυτό, στο σπίτι, στο δρόμο, στην εξοχή. Αν χρειαστεί θα πρέπει να διορθώσουμε κάποιες συμπεριφορές μας.

1η εικόνα: Εικόνα σκουπιδιών. Τι σκέφτεστε όταν τη βλέπετε; Τι αισθάνεστε;

2η εικόνα: Κάδος χωρίς διαλογή των απορριμμάτων. Τι παρατηρείτε εδώ; Υπάρχει κάποιο λάθος;

ΤΙ;

Δρόμος- Σταματάμε – Ελέγχουμε- Φανάρι ή Διάβαση – Περνάμε ή περιμένουμε

Στο δρόμο, στις τάξεις του σχολείου, στο προαύλιο, στο σπίτι μας υπάρχουν 2 κάδοι για τα απορρίμματα.

Να λοιπόν ένα διαφορετικό φανάρι! Τι λέτε να σημαίνει αυτό το φανάρι;

Όταν ακούτε ανακύκλωση τι καταλαβαίνετε; Ή τι έχετε ακούσει γι’ αυτήν;

ΓΙΑΤΙ;

Οφέλη ανακύκλωσης

Απόβλητα, καταστροφή περιβάλλοντος (έδαφος, ατμόσφαιρα και νερό) γιατί περιέχουν πολλές επικίνδυνες ουσίες ή είναι εύφλεκτα και προκαλούν φωτιές (γυαλί, χαρτί κτλ.)

Μεγάλη οικονομία στην χρήση πρώτων υλών (χαρτί, αλουμίνιο, πλαστικό, σίδηρος, κτλ.)  αφού δεν παράγουμε καινούρια προϊόντα αλλά χρησιμοποιούμε τα ίδια πολλές φορές. Εξαγωγή τους και σε άλλες χώρες. Εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση μόλυνσης από την παραγωγή προϊόντων που ανακυκλώνονται.

Νέες θέσεις εργασίας

Μικρότερος όγκος σκουπιδιών, μεγαλύτερος χρόνος ζωής στις χωματερές και μείωση της έντασης για φτιάξιμο νέας χωματερής

Οικονομική και αποτελεσματική διαχείριση των απορριμμάτων, αφού στο χωρισμό των απορριμμάτων, συμμετέχουν όλοι οι πολίτες.

ΠΩΣ;

Ας δούμε τώρα αναλυτικά, πώς θα χωρίζουμε τα υλικά που πετάμε συνήθως στο σχολείο. Μέχρι τώρα έχουμε ξέρουμε πού πετάμε τις μπαταρίες, τα καπάκια και τα μαγειρικά έλαια. Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και στο σπίτι, απλά εκεί ίσως έχουμε και κάποια άλλα υλικά. Μπορούμε να ρωτάμε τους γονείς, τους δασκάλους ή να ψάχνουμε στο διαδίκτυο για το αν ανακυκλώνονται.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ

Από δέντρο, χαρτί

Χαρτί από χαρτί

Ανακύκλωση συσκευασιών

ΒΙΒΛΙΑ

Σχολιάστε

Top