Tέχνη & Ρατσισμός

 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

 

ΤΙΤΛΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ «ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ……11ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΧΑΡΝΩΝ.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΕΧΝΗΣ

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

ΑΛΗΜΙΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΠΕ16

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. ΣΚΟΠΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ, ΣΑΦΩΣ ΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΑ ΜΕ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
ΣΚΟΠΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ

Ο ρατσισμός είναι μια από τις μεγαλύτερες πληγές του σύχρονου πολιτισμού μας.Οι μαθητές καλούνται να ερευνήσουν το φαινόμενο αυτό. Πως ξεκίνησε, πως επεκτάθηκε και ποιοί είναι οι κυριότεροι λόγοι που το τρέφουν και το διατηρούν σε πλήρη λάνθηση ιδιαίτερα στην εποχή μας.

 

   ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ

 

Οι μαθητές θα πρέπει:

  • ·      Να συλλέξουν πληροφορίες, και φωτογραφικό υλικό για τα σημαντικότερα ρατσιστικά κινήματα.
  • ·       Να συλλέξουν πληροφορίες, και φωτογραφικό υλικό για τα σημαντικότερα αντιρατσιστικά κινήματα.
  • ·      Να ερευνήσουν αν υπάρχουν συμμαθητές τους που δέχονται ρατσιστική βία και ιδιαίτερα μέσα στους χώρους του σχολείου.
  • ·      Να ερευνήσουν κατά πόσο η διαπολιτισμικότητα συνέβαλε στην μεγαλύτερη εξάπλωση του φαινομένου.
  • ·      Να εργαστούν, με ένα νέο τρόπο σκέψης και δράσης χαρακτηριστικό του οποίου θα είναι η συμμετοχή σε ομάδες, η συνεργασία και η αλληλεπίδραση των μελών τους.

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

  • ·        Τι είναι ρατσισμός;
  • ·        Κάτω από ποιες συνθήκες  (κοινωνικές, πολιτικές κ.λ.π.) συνήθως εμφανίζεταιι;
  • ·        Υπάρχει μόνο φυλετικός ρατσισμός και αν όχι, ποιες άλλες μορφές ρατσισμού υπάρχουν;
  • ·        Πως ο ρατσισμός επηρεάζει τη Τέχνη και ειδικά τη μουσική (blues, jazz) κ.λ.π.

 

 

Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ (κριτήρια επιλογής θέματος, συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα, αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη κ.λ.π.).

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ

Βασικό κριτήριο για την επιλογή του θέματος είναι  να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι ο ρατσισμός έχει μόνον καταστροφικές για τον πολιτισμό συνέπειες αλλά έχει και το οξύμωρο ότι, πολλές φορές, ο πόνος του ρατσισμού γίνεται το κίνητρο για τη δημιουργία Τέχνης!

ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

  • ·         Ιστορία
  • ·         Πληροφορική
  • ·         Τεχνολογία
  • ·         Καλλιτεχνικά

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΟΦΕΛΗ

  • Εμβάθυνση στην Παγκόσμια Ιστορία
  • Εκμάθηση τεχνικών έρευνας – συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων
  • Απόκτηση συνεργατικών δεξιοτήτων
  • Ανάπτυξη επικοινωνιακών ικανοτήτων
  • Βελτίωση διαπροσωπικών σχέσεων

Ανάληψη πρωτοβουλιών και λήψη αποφάσεων

 

Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΗΓΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΜΕΘΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ π.χ. πηγές και μέθοδοι αναζήτησης και επεξεργασίας δεδομένων.

Αρχικά, οι μαθητές θα ανταλλάξουν απόψεις για πιθανά προσωπικά ή άλλου είδους ερεθίσματα και πιθανές συνεργασίες. Στη συνέχεια θα γίνει:
  • Χωρισμός σε υποομάδες με κριτήρια: α) τη θετική αλληλεξάρτηση μεταξύ των μελών της ομάδας, β) την αποδοχή κοινών τρόπων δράσης.
    • Καταμερισμός εργασιών και ανάθεση σε υποομάδες αντικειμένων της δραστηριότητας.
    • Βιβλιογραφική και διαδικτυακή έρευνα, αναζήτηση και συλλογή πληροφοριών.
    • ·                                             Παρουσίαση της έρευνας

 

 

Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ.

Αναμένεται:

  • Να δημιουργηθεί αρχικά χαρτόνι εργασίας (υποομάδας και της ολομέλειας) στο οποίο θα αποτυπώνονται σε μορφή χρονοδιαγράμματος οι εξελίξεις της έρευνας.
    • Να δημιουργηθεί πνεύμα συμμετοχής και αυτοβουλίας  των μαθητών
    • Να αναπτύξουν κριτική σκέψη
    • Να εξασκηθούν στην ασφαλή και παραγωγική χρήση του διαδικτύου.
    • Να ασκηθούν στη συγγραφή πληροφοριών και δεδομένων.
  • Να παρουσιασθεί η ερευνητική εργασία στην ολομέλεια του σχολείου σε καθορισμένη ημερίδα, παρουσία του Συλλόγου Διδασκόντων, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, της Σχολικής Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης, εκπροσώπων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής καθώς και της Δημοτικής Αρχής και άλλων τοπικών φορέων.

 

Ε. ΠΟΡΟΙ – ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ– ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ– ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ.

  • Βιβλιοθήκη του Σχολείου.
    • Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής.
    • Διαδίκτυο.
    • USB memory sticks για συλλογή – αποθήκευση πληροφοριών

Αναλώσιμα (χαρτόνια-μαρκαδόροι κλπ.)

Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ.

  • ·           Διαδικτυακές εγκυκλοπαίδειες Wikipedia
  • ·           Ρατσισμός και αντιρατσισμός (Διαδικτυακοί τόποι).
  • ·           Ιστορία Της Κουκλουξκλαν (Διαδικτυακός τόπος).

 

 

 

Top