
Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες
Καλώς ήρθατε στο ηλεκτρονικό περιοδικό μας!
Στο πλαίσιο της αυτο-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, η ομάδα μας , υπεύθυνη για τη «Σχέση σχολείου – οικογένειας», επέλεξε ως ένα ακόμη δίαυλο επικοινωνίας αυτό το βήμα όπου θα αναζητήσουμε δρόμους που μπορούν να χαράξουν τη ζωή των μικρών μας αγαπημένων με υγεία, χαρά, ισορροπία και προοπτικές.
Είναι γνωστή η κλισέ φράση πως «κάποια πράγματα δεν έρχονται με οδηγίες χρήσης», πόσο μάλλον τα παιδιά! Kαι οι ρόλοι των κηδεμόνων και των δασκάλων είναι πλέον πάρα πολύ δύσκολοι σ’έναν κόσμο που μόνο αγγελικά δεν είναι πλασμένος! Οπότε οι απορίες μεγαλώνουν, τα άγχη, οι ανασφάλειες, οι φόβοι, όπως και η αίσθηση της ανημποριάς. Πολύ ανθρώπινα όλα. Και το μόνο σίγουρο πως δεν υπάρχει τελειότητα! Όμως ευτυχώς υπάρχει η καλή διάθεση, η προσπάθεια, η ενσυναίσθηση, η ανθρωπιά, η θέληση και πάνω από όλα η αγάπη! Και αυτά όλα λοιπόν είναι τα σημεία που συναντιόμαστε εμείς, κηδεμόνες και δάσκαλοι. Δεν είμαστε απέναντι ούτε ρίχνουμε την ευθύνη ο ένας στον άλλον! ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΔΡΟΜΟ, συνοδοιπόροι, και γι’αυτό τον λόγο ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.
Δεν υποσχόμαστε πανάκειες και μαγικές συνταγές ούτε θα κουνάμε το δάχτυλο, παρά θα αγωνιστούμε για μία στοχευμένη προσπάθεια για το καλύτερο κλίμα στο σχολείο και στο σπίτι. Είμαστε εδώ για στήριξη, για ιδέες, για το γράμμα της επιστήμης, για το φως που λαχταράμε να χαρίσουμε σε κάθε σκέψη σκοτεινή. Θα είναι η γωνιά μας, η παρηγοριά μας, το μέρος που θα μας θυμίζει πως δεν είμαστε μόνοι, μία ανάσα ελπίδας που θα δίνει το έναυσμα του προβληματισμού και της εποικοδομητικής προσπάθειας για να δώσουμε στα αστεράκια μας ένα καλύτερο αύριο.
Στις διάφορες θεματικές μας στήλες θα σας ανεβάζουμε άρθρα που μπορούν να σταθούν κάποια στιγμή πραγματικά χρήσιμα. Άρθρα που θα επιλέγουμε είτε με δική μας πρωτοβουλία είτε ορμώμενοι από κάποια επιστολή που διαβάσαμε στο «κουτί του Μορμόλη» (βλ. παρακάτω). Άρθρα που θα επιβεβαιώνουν το ένστικτό σας, σκέψεις στο πίσω μέρος του μυαλού, ιδέες που δεν έτυχε να βγουν στο φως με τον φόρτο εργασίας που όλους βαραίνει. Ένα λιθαράκι κάθε φορά που μπορεί να χτίσει και να θωρακίσει τη ζωή ενός παιδιού και να το γλυτώσει από πολλή δυστυχία! Και σε αυτό θα θέλαμε να μας εμπιστευτείτε, μια και ο δρόμος για την ψυχική ισορροπία και ευτυχία είναι δύσβατος, δεν περνά από την κολακεία και χρειάζεται πολλές φορές να κλείσουμε τα μάτια στη μονομερή οπτική και να δώσουμε το χέρι στην αλήθεια που όσο σκληρή και αν μας φανεί, είναι πάντα ο μόνος μας σύμμαχος.
Και να μην ξεχνάμε όλοι μας : «Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή.» λέει ο Ελύτης μας. Τίποτε δε γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Χρειάζεται επιμονή, υπομονή και αγάπη!
Καλή μας αρχή και ελπίζω να τα λέμε!!
Με εκτίμηση
Δρ. Εύη Κουγιουμτζή
Διευκρινίσεις
1. Μπορείτε αν θέλετε να σχολιάζετε στα άρθρα ή να να κάνετε ερωτήσεις χωρίς φυσικά να θίγετε δημόσια κανέναν. Ωστόσο θα πρέπει να πατήσετε το κουμπί της σύνδεσης επάνω και να γράψετε το όνομα χρήστη και τον κωδικό του ΠΣΔ που έχει δοθεί στο παιδί σας για να μπορέσετε να συνδεθείτε και να έχετε το δικαίωμα σχολίου!
2. Τι είναι «Το κουτί του Μορμόλη»
Όπως διαβάσατε και στην πρόσκλησή μας και όπως μπορείτε να πληροφορηθείτε από τον Σύλλογο γονέων, πρόκειται για ένα κουτί όπου μπορείτε ανώνυμα (ωστόσο με κάποιο ψευδώνυμο) ή επώνυμα, να καταθέτετε σε σφραγισμένη και απόρρητη επιστολή το θέμα που σας απασχολεί (προβληματισμούς τους που έχουν σχέση με τη σχολική ζωή και μη) αναζητώντας επίλυση. Στη συνέχεια η ομάδα «διαμεσολάβησης» του άξονα μας, θα διαχειρίζεται το θέμα αντίστοιχα. Το κουτί θα βρίσκεται στα χέρια του συλλόγου γονέων/κηδεμόνων και θα μεταφέρεται με την αναγκαία συχνότητα στην ομάδα «διαμεσολάβησης». Αυτό θα αποτελεί ένα παιγνιώδη τρόπο επικοινωνίας για επίλυση προβλημάτων.
Το κουτί έχει τον τίτλο από το ομώνυμο θεατρικό έργο του Ράινερ Χάχφελντ, όπου αναπαριστά ένα κουτί φαντασίας που κάνει τον κόσμο, όσων πιστεύουν σε αυτό, ομορφότερο και μακριά από κάθε συμβατικότητα που δυσκολεύει τη ζωή. Σε καμία περίπτωση βέβαια το «κουτί του Μορμόλη» δεν αποτελεί κουτί παραπόνων ούτε κριτική και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ή άλλων μαθητών και οικογενειών, παρά ένα δέκτη προβληματισμών που αφορά στη διαπαιδαγώγηση και στη συμπεριφορά των παιδιών στο σχολείο. Οποιεσδήποτε υβριστικές συμπεριφορές θα αγνοούνται.