ΜΟΤΟ GP- ΓΚΟΥΓΚΟΥΛΗΣ ΠΑΥΛΟΣ

ΜΟΤΟ GP- ΓΚΟΥΓΚΟΥΛΗΣ ΠΑΥΛΟΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Το Γκραν Πρι Μοτοσικλέτας είναι διοργάνωση της Dorna Sports υπό την εποπτεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσικλέτας (FIM). Διεξάγεται συνεχώς κάθε χρόνο, από το 1949.

Στο τέλος της αγωνιστικής περιόδου του 1968 η FIM περιόρισε τα κιβώτια ταχυτήτων στις 6 ταχύτητες, τις κατηγορίες των 125 κυβικών (cc) και των 250 cc σε όχι περισσότερους από 2 κυλίνδρους και τις κατηγορίες των 500 cc σε όχι περισσότερους από 4 κυλίνδρους.

Έπειτα από την αγωνιστική περίοδο του 1982 σταμάτησε να υφίσταται η κατηγορία των 350. Έπειτα από την αγωνιστική περίοδο του 1983, η κατηγορία των 50 cc αυξήθηκε στα 80 cc.

Έπειτα από την αγωνιστική περίοδο του 1989, οι μοτοσικλέτες των 125 κυβικών περιορίστηκαν σε μονοκύλινδρες μηχανές και σταμάτησε να υφίσταται η κατηγορία των 80 cc.

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΙΣΤΕΣ MOTO GP

  DATE                                  GRAND PRIX                                     VENUE

18 March Qatar* Losail International Circuit
08 April República Argentina Termas de Río Hondo
22 April Americas Circuit of the Americas
06 May Spain Circuito de Jerez
20 May France Le Mans
03 June Italy Autodromo del Mugello
17 June Catalunya Barcelona – Catalunya
01 July Netherlands TT Circuit Assen
15 July Germany Sachsenring
05 August Czech Republic Automotodrom Brno
12 August Austria Red Bull Ring – Spielberg
26 August Great Britain Silverstone Circuit
09 September San Marino e della Riviera di Rimini Misano World Circuit Marco Simoncelli
23 September Aragón MotorLand Aragón
07 October Thailand Chang International Circuit
21 October Japan Twin Ring Motegi
28 October Australia Phillip Island
04 November Malaysia Sepang International Circuit
18 November Comunitat Valenciana Comunitat Valenciana – Ricardo Tormo

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ

2017: Ο Μαρκ Μάρκεθ κατέκτησε το τέταρτο πρωτάθλημα της καριέρας του και δεύτερο συνεχές, αφού ο Ισπανός αναβάτης της Honda τερμάτισε τρίτος στο γκραν πρι της Βαλένθια, πίσω από τον ομόσταβλό του Ντάνι Πεδρόσα, που ήταν νικητής, ενώ δεύτερος ήταν ο Ζοάν Ζαρκό (Yamaha), στο πλαίσιο της τελευταίας κούρσας του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος MotoGP

Υπόλοιπες χρονιές

2016 – Mαρκ Μάρκεθ    (Honda)

2015 – Χόρχε Λορένθο  (Yamaha)

2014 – Mαρκ Μάρκεθ    (Honda)

2013 – Mαρκ Μάρκεθ    (Honda)

2012 – Χόρχε Λορένθο  (Yamaha)

2011 – Κέισι Στόνερ   (Honda)

2010 – Χόρχε Λορένθο  (Yamaha)

2009 – Βαλεντίνο Ρόσι (Yamaha)

2008 – Βαλεντίνο Ρόσι (Yamaha)

2007 – Κέισι Στόνερ   (Ducati)

2006 – Nίκι Χέιντεν   (Honda)

2005 – Βαλεντίνο Ρόσι (Yamaha)

2004 – Βαλεντίνο Ρόσι (Yamaha)

2003 – Βαλεντίνο Ρόσι (Honda)

2002 – Βαλεντίνο Ρόσι (Honda)

2001 – Βαλεντίνο Ρόσι (Honda)

2000 – Kένι Ρόμπερτς  (Suzuki)

1999 – Aλεξ Κριβάιλ   (Honda)

1998 – Mικ Ντούχαν    (Honda)

1997 – Mικ Ντούχαν    (Honda)

1996 – Mικ Ντούχαν    (Honda)

1995 – Mικ Ντούχαν    (Honda)

1994 – Mικ Ντούχαν    (Honda)

1993 – Kέβιν Σβαρτζ   (Suzuki)

1992 – Γουέιν Ρέινι   (Yamaha)

1991 – Γουέιν Ρέινι   (Yamaha)

1990 – Γουέιν Ρέινι   (Yamaha)

Οι οδηγοί με τους περισσότερους τίτλους:

8 – Τζιάκομο Αγκοστίνι    (1966-72, 1975)

7 – Βαλεντίνο Ρόσι        (2001-05, 2008-09)

5 – Mικ Ντούχαν           (1994-98)

4 – Μαρκ Μάρκεθ           (2013-14, 2016-17)

Τζοφ Ντιούκ           (1951, 1953-55)

Τζον Σούρτις          (1956, 1958-60)

Μάικ Χέιλγουντ        (1962-65)

Εντι Λόουσοκν         (1984, 1986, 1988-89)

 

Ο ΠΙΟ ΦΗΜΙΣΜΕΝΟΣ MOTO GP’ER

Βαλεντίνο Ρόσι

 

ο πρώτο του Γκραν πρι με μοτοσικλέτα έγινε το 1996, με «Απρίλια», στα 125 cc και τερμάτισε ένατος. Την επόμενη χρονιά κέρδισε το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα και έπειτα άλλαξε κατηγορία. Πήγε στην κατηγορία 250 cc , στην οποία τερμάτισε το 1998 δεύτερος και κατέκτησε τον παγκόσμιο τίτλο το 1999, ξανά με «Απρίλια».

Κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα στα 500 cc με Χόντα το 2001, το παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP το 2002 και το 2003 και μετά, με Γιαμάχα το 2004, το 2005, το 2008 και το 2009. Το 2006 είχε τερματίσει δεύτερος πίσω από το Νίκι Χέιντεν και το 2007 τρίτος πίσω από τους Κέισι Στόνερ και Ντάνι Πεντρόσα. Το 2010 τραυματίστηκε σοβαρά στο Γκραν Πρι της Ιταλίας, με αποτέλεσμα να μείνει εκτός για αρκετό χρονικό διάστημα. Τελικά, τερμάτισε τρίτος πίσω από τους Χόρχε Λορένθο και Ντάνι Πεντρόσα.

Το 2011 υπέγραψε διετές συμβόλαιο με τη Ντουκάτι. Την ίδια χρονιά τερμάτισε έβδομος, με μόλις μία τρίτη θέση στο Γαλλικό Γκραν Πρι, και το 2012 έκτος με καλύτερη επίδοση τη δεύτερη θέση στον αγώνα της Γαλλίας και στον Άγιο Μαρίνο.

Το 2013 επέστρεψε με διετές συμβόλαιο στη Γιαμάχα, με την οποία ολοκλήρωσε τη σεζόν στην 4η θέση και έχοντας τερματίσει 6 φορές στο βάθρο, με τη μία μάλιστα να είναι νίκη (Ολλανδικό Γκραν Πρι). Το 2014 με 2 νίκες (Γκραν Πρι Σαν Μαρίνου και Γκραν Πρι Αυστραλίας) και συνολικά 13 βάθρα τερμάτισε στη δεύτερη θέση με 295 βαθμούς.

Το 2015 ενώ ήταν πολύ κοντά στο να κερδίσει το πρωτάθλημα στον αγώνα της Μαλαισίας κατά τη διάρκεια του αγώνα, ο Ισπανός πιλότος της Repsol Honda, Μαρκ Μάρκεθ, πλησίαζε επικίνδυνα τον Ρόσι. Σε μια στιγμή ο Μάρκεθ είχε κολλήσει την μηχανή του πάνω σε αυτή του Ρόσι. Ύστερα από μερικά προσπεράσματα μεταξύ τους, ο Μάρκεθ θέλησε να τον περάσει μια και καλή. Υπήρξε επαφή μεταξύ τους, ο Μάρκεθ έπεσε και μετά τον αγώνα ο Ρόσι βαθμολογήθηκε κανονικά αλλά του επεβλήθηκε ποινή εκκίνησης από την τελευταία θέση στον επόμενο αγώνα που ήταν και ο τελευταίος της σεζόν. Ο Ρόσι δεν κατάφερε να πλησιάσει τον Λορένθο που εκκινούσε από τις πρώτες θέσεις και έχασε το πρωτάθλημα.

Το 2016 η διαφορά στους βαθμούς ανάμεσα στον Ρόσι και τον πρωτοπόρο Μάρκεθ ήταν μεγάλη, αλλά ο Μάρκεθ τελικά κατέκτησε το πρωτάθλημα.

 

 

Σχολιάστε

Top