τον Βλάση Χιώτη
Πρόσφατα επισκεφτήκαμε το γυμνάσιο του Αμερικανικού Κολεγίου (Pierce) στην Αθήνα όπου φιλοξενηθήκαμε από την ψυχολόγο του σχολείου την Δρ. Νεκταρία Γληνού και από τους μαθητές και για αυτό τους ευχαριστούμε. Αυτή η εμπειρία μου άνοιξε τα μάτια για την ιδιωτική εκπαίδευση και πιστεύω ότι αξίζει να μοιραστώ κάποια πράγματα.
Όταν φτάσαμε μας υποδέχτηκε η κυρία Γληνού και μας οδήγησε στην αίθουσα μουσικής η οποία ήταν πλήρως εξοπλισμένη με τα κατάλληλα μουσικά όργανα. Εκεί μας μίλησαν λίγο για το σχολείο και ύστερα μας έδωσαν μία σακούλα με φαγητό για δώρο και μας οδήγησαν στην καφετέρια του σχολείου όπου οι μαθητές γευματίζουν καθημερινά. Έπειτα ακολούθησε η ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του σχολείου από τους μαθητές/τριες του γυμνασίου.
Περάσαμε από δύο εσωτερικά γήπεδα μπάσκετ με κερκίδες όπου τα παιδιά προπονούνται στην ώρα της γυμναστικής, όμως έχουν και την δυνατότητα να το επιλέξουν ως χώρο δραστηριότητας και μετά από τις εκπαιδευτικές ώρες. Οι μαθητές στο γυμνάσιο pierce κάνουν μέσα στο σχολείο τις δραστηριότητες τους οι οποίες έχουν μεγάλη ποικιλία, από ping-pong και χορό έως κολύμβηση και ξιφασκία. Έξω από τα γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ μάς περίμενε ένα γήπεδο ποδοσφαίρου που περιβάλλεται από την πίστα του στίβου. Επίσης, μερικά βήματα από το γήπεδο ποδοσφαίρου ήταν μία πισίνα και λίγο πιο μακριά ήταν το εσωτερικό τους γυμναστήριο και τα εργαστήρια τους. Τελειώσαμε την ξενάγηση στη βιβλιοθήκη στην οποία οι μαθητές μελετάνε και διαβάζουν με απόλυτη ησυχία.
Νομίζω ότι είναι αντιληπτό το γεγονός ότι οι εγκαταστάσεις τους ήταν εξαιρετικές, πολύ καλύτερες από οτιδήποτε έχω δει σε άλλα σχολεία. Όμως, είναι επίσης αντιληπτό ότι οι εκθαμβωτικές εγκαταστάσεις δεν είναι ο μόνος παράγοντας που αρκεί για μια ολοκληρωμένη παιδεία, η οποία πρέπει να είναι ο στόχος όλων των σχολείων. Οπότε τι κάνει το γυμνάσιο Ρierce διαφορετικά από όλα τα άλλα σχολεία για να επιτύχει αυτό τον στόχο;
Αρχικά πρέπει να αναγνωρίσουμε τα πλεονεκτήματα των εγκαταστάσεων που παρέχει. Επιτρέπουν στα παιδιά να κάνουν τις δραστηριότητες και τα αθλήματα που έχουν επιλέξει στον χώρο του σχολείου, γεγονός το οποίο δημιουργεί μια θετική διάθεση και προς το ίδιο το σχολείο, αλλά και προς την εκπαίδευση γενικότερα. Ταυτόχρονα ενισχύουν την κοινωνικοποίηση αφού τα παιδιά αλληλεπιδρούν με τους συμμαθητές στους όχι μόνο στο μάθημα αλλά και στις δραστηριότητες και σε μελέτη στη βιβλιοθήκη επιτρέποντας τους να χτίσουν περισσότερους και δυνατότερους δεσμούς μεταξύ τους. Τέλος υπάρχει καλύτερη ασφάλεια και καθαριότητα.
Από την άλλη πλευρά, θέλω να δηλώσω ότι απογοητεύτηκα από το γεγονός δεν μας είπαν τίποτα παραπάνω για τη λειτουργία του σχολείου, τον τρόπο διδασκαλίας, καθώς μας έδειξαν απλά τους χώρους. Επομένως δεν μπορέσαμε να κρίνουμε αν παρέχεται αληθινή μόρφωση στους μαθητές ή αν ισχύει αυτό που λένε ότι τα ιδιωτικά σχολεία είναι πρώτα επιχειρήσεις, και ο τελικός στόχος των επιχειρήσεων είναι το κέρδος και όλα τα άλλα έρχονται μετά (η παιδεία για παράδειγμα). Έτσι ίσως, εξηγείται γιατί ασχοληθήκαμε και εμείς μόνο με τις εγκαταστάσεις, γιατί αυτό βλέπει και από αυτό έλκεται ο πελάτης. Μάλιστα, από όσο μπόρεσα να διαπιστώσω, δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ του επιπέδου μαθητών στο γυμνάσιο Pierce και στο δικό μας, πράγμα που μου αποδεικνύει πως στο βασικό θέμα της μόρφωσης δεν προσφέρει κάτι παραπάνω.
Συμπερασματικά το γυμνάσιο Pierce ήταν ένα πολύ όμορφο σχολείο με πολύ ωραίες εγκαταστάσεις, όμως δεν εντυπωσιάστηκα για τον εξής λόγο. Εμείς πήγαμε να επισκεφθούμε σχολείο, όχι ξενοδοχείο.