ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ,

ΑΠΟ: 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ - Δεκ• 19•13

Τα Χριστούγεννα… κοντοζυγώνουν και οι καταναλωτές βρίσκονται σε… αναβρασμό και οι περισσότεροι από εμάς, όσοι έχουν -τουλάχιστον- την δυνατότητα αρχίζουν να κάνουν μία μικρή έρευνα αγοράς για τις Χριστουγεννιάτικές τους αγορές. Για τον τόπο και το είδος των αγορών τους. Το κείμενο που ακολουθεί είναι αφιερωμένο στην επιλογή του τόπου. Τελικά, τι είναι καλύτερο; Τα «μικρά» ή τα «μεγάλα» καταστήματα;

Σαφώς και τα πολυδιαφημιζόμενα πολυκαταστήματα, με την γιορτινή τους διακόσμηση ενισχύουν την τάση που έχει ο κάθε άνθρωπος να κάνει αγορές τα Χριστούγεννα και τονώνουν την αισιοδοξία μας, βγάζοντας μας για λίγο έξω από τα προβλήματά μας. Στον αντίποδα, στα μικρότερα μαγαζιά μπορεί να μην έχουν την έντονη και πλούσια διακόσμηση των πολυκαταστημάτων αλλά μόνο εκεί θα μπορέσει, ο καταναλωτής, να ζήσει μια μοναδική ζεστασιά και οικειότητα που επικρατεί εκεί, ειδικά σε περιόδους κρίσης που όλοι έχουν ανάγκη έστω και το πιο μικρό ποσό και αυξάνεται η ανάγκη του κάθε πωλητή να κάνει όλο και μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων. Υπάρχει δηλαδή ένα τετ-α-τετ πωλητή – καταναλωτή. Αυτή η οικειότητα έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερη ανοχή στο λεγόμενο «βερεσέ», δηλαδή στα χρέη. Ιδίως στους παλιούς και συχνούς πελάτες. Από την άλλη, τα events που διοργανώνονται τις Γιορτές από τα μεγάλα πολυκαταστήματα προσελκύουν σαν μαγνήτες τους καταναλωτές. Γίνονται τόπος συγκέντρωσης φίλων και ενώνουν, λίγο – πολύ, τους ανθρώπους μεταξύ τους. Επίσης, η μεγάλη ποικιλία που υπάρχει σε αυτού του είδους τα μαγαζιά μας δίνει πολλές εναλλακτικές λύσεις σε ότι αφορά τις αγορές μας, σε αντίθεση με τα συνοικιακά μαγαζιά. Τα οποία, όμως, επειδή απλούστατα δεν καλύπτονται πίσω από μία επωνυμία είναι αναγκασμένα να προτιμούν προϊόντα με μικρή ποσότητα, με μεγάλη όμως ποιότητα (δυστυχώς υπάρχουν και οι εξαιρέσεις). Ως απόρροια, όμως της μεγάλης ποσότητας προϊόντων των πολυκαταστημάτων και του μεγάλου stock, δηλαδή των απούλητων παλιών προϊόντων, υπάρχει μεγαλύτερη άνεση στο να γίνεται μία κάποια έκπτωση σε μερικά από αυτά. Ή ακόμα και να διεξάγουν περιόδους προσφορών και εκπτώσεων. Τέλος, τα μεγάλα εμπορικά κέντρα παρέχουν και ένα πλήθος εναλλακτικών σε ότι αφορά την ψυχαγωγία μας.
Δυστυχώς ή ευτυχώς, το ιδανικότερο μέρος για ψώνια δεν υπάρχει. Ένα κράμα πολυκαταστημάτων – συνοικιακών μαγαζιών θα ήταν η ιδανικότερη λύση, δηλαδή μία μίξη όλων των πλεονεκτημάτων των δύο παραπάνω θα δημιουργούσε το ιδανικότερο μέρος για τις αγορές μας τις Γιορτινές αυτές ημέρες. Επειδή, δυστυχώς, τέτοιο πράγμα δεν υπάρχει θα πρέπει να επιλέξουμε εμείς στον τόπο των Χριστουγεννιάτικών μας αγορών. Εσείς, αγαπητοί μου αναγνώστες, τι προτιμάτε;

Πλατής Κωνσταντίνος – Φανούριος Β3

Σχολιάστε

Top