Προβλήματα Τηλεκπαίδευσης

 

 

Learning-Disabilities-600x242

Γράφει η Ζευγώλη Αικατερίνη, o Κατσούρης Σταμάτιος και η Ημέλλου Ήλια, μαθητλες του Β2

Εμείς οι μαθητές είχαμε δεδομένο πριν από κάποιο καιρό ότι κάθε πρωί που θα σηκωνόμαστε θα πηγαίνουμε στο σχολείο και πιστεύαμε ότι κανείς δεν μπορεί να το αλλάξει αυτό. . Μετά την πανδημία του covid-19 και μετά από τόσους μήνες που ήταν κλειστά τα σχολεία καταλάβαμε ότι τίποτα ποια δεν είναι δεδομένο και ότι πάντα πρέπει να εκτιμάμε αυτά που έχουμε. Εδώ και πολύ καιρό λοιπόν κάνουμε τηλεκπαίδευση καθημερινά και αντιμετωπίζουμε όλοι (καθηγητές και παιδιά)πολλά προβλήματα όπου τα περισσότερα δεν μπορούμε να τα λύσουμε μόνοι μας.

1_Xci5Do9ECJgack-X5AE6jg

Αρχικά, τα διαδικτυακά μαθήματα έχουν σημαντικά λιγότερη προσβασιμότητα σε σχέση με το σχολείο καθώς για να επιτευχθεί συμμετοχή στα μαθήματα χρειάζεται μια συσκευή, και μάλιστα αρκετά καλή για να συνδεθεί και να αλληλεπιδράσει με άλλες συσκευές κάτι που δεν είναι μόνο δυσπρόσιτο, αλλά υπάρχει και η περίπτωση που δεν μπορεί κάποιος γονέας να παρέχει στο παιδί του έναν υπολογιστή για να δουλέψει, διότι μπορεί να μην έχουν την οικονομική δυνατότητα. Επιπλέον, η θέση και το μέρος στο οποίο ο μαθητής εργάζεται συμβάλλει στην καλύτερη παρακολούθηση των μαθημάτων, λόγω της σύνδεσης στο διαδίκτυο η οποία δεν είναι αρκετά δυνατή στις περισσότερες περιπτώσεις. Αυτό δεν οφείλεται μόνο στο πόσο μπορεί ο καθένας να πληρώσει για τη σύνδεσή του, αλλά και στις παροχές και το σύστημα της κάθε χώρας. Τα τεχνικά προβλήματα είναι ίσως το πιο μεγάλο πρόβλημα και η σημαντικότερη διαφορά του σχολείου με τον υπολογιστή. Για παράδειγμα, η καθυστέρηση ή η συνεχής διακοπή ήχου, εικόνας και σύνδεσης, όπως και η έλλειψη ή δυσλειτουργία των ηχείων, του μικροφώνου και άλλα πολλά…Η έλλειψη επίβλεψης από τους καθηγητές στους μαθητές είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα, δύσκολο στην λύση του. Στα δια ζώσης μαθήματα οι καθηγητές μπορούσαν να αναθέτουν και να ελέγχουν τις εργασίες των παιδιών με ευκολία, πράγμα που αναιρείται με τα μαθήματα εξ-αποστάσεως. Επίσης, υπάρχουν πολλοί περισπασμοί της προσοχής όταν είσαι μόνος σου σε ένα δωμάτιο και δεν σε ελέγχει κανείς. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελούν τα βιντεοπαιχνίδια, αφού οι δάσκαλοι δεν μπορούν να βλέπουν τι κάνουν οι μαθητές, γεγονός που τους επιτρέπει να παίζουν και να χαζεύουν ανενόχλητοι χωρίς να προσέχουν στο μάθημα. Επίσης διάφορες ιστοσελίδες «προσελκύουν» τους μαθητές εκείνοι πέφτουν στην παγίδα και φεύγουν μπροστά από την οθόνη. Στη συνέχεια, πολλοί άτακτοι μαθητές που παρενοχλούσαν το μάθημα ακόμα και στο σχολείο γίνονται ακόμα μεγαλύτερο βάρος στις πλάτες των καθηγητών και των πλατφορμών που χρησιμοποιούνται για τηλεκπαίδευση (CiscoWebex) καθώς έχουν την δυνατότητα να διαμοιράζουν περιεχόμενο, να περιπλέκονται χρησιμοποιώντας ήχους κλπ. Με τον υπολογιστή, οι καθηγητές έχουν μεγάλη δύναμη, αλλά έχουν και οι μαθητές την οποία χρησιμοποιούν για να χαλάσουν το μάθημα. Το χειρότερο όμως, είναι ότι δεν γίνεται δίκαιη επίπληξη των μαθητών αυτών και μπορούν να μένουν ατιμώρητοι ή να «την πληρώνουν» ελαφρά. Και εννοείται ότι κανένας μαθητής δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του .Πράγματι, δεν έχουν όλοι πάρει επαρκή εκπαίδευση για την χρήση ηλεκτρονικών συσκευών, με αποτέλεσμα να πρέπει πολλοί να δουλέψουν σε άγνωστο περιβάλλον και συνθήκες. Επίσης, πολλοί άπειροι πολίτες δεν μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα και τις αλλαγές που έχει φέρει η τηλεκπαίδευση για τον απλούστατο λόγο ότι δεν ξέρουν πώς να βοηθήσουν. Επιπλέον, πολλοί εκπαιδευτικοί χωρίς τεχνολογικές γνώσεις δεν μπορούν να παρουσιάσουν πράγματα που θέλουν για να εκμεταλλευτούν την κατάσταση. Κάτι προφανές ακόμα είναι οι βαθμοί του τετραμήνου  αφού ελάχιστα παιδιά έχουν ωφεληθεί από την εξ-αποστάσεως εκπαίδευση.
elearning-design-problem-based-learning-infographic

Ελπίζω να άξιζε ο χρόνος που διαθέσατε για να διαβάσετε αυτό το άρθρο.

 

 

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης