Εκπαιδευτική εκδρομή στην Ιταλία

Οι μαθητές του Σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν ένα τάξίδι-όνειρο το Μάρτιο του 2024. Πιο συγκεκριμένα επισκέφθηκαν τη Φλωρεντία, τη Ρώμη και το Βατικανό.

Το ταξίδι μας ξεκίνησε πολύ νωρίς το πρωί. Συγκεντρωθήκαμε στο χώρο του Σχολείου με κατεύθυνση το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Από εκεί πετάξαμε προς το αεροδρόμιο της Ρώμης, το Fiumicino και κατευθείαν επιβιβαστήκαμε στα λεωφορεία με κατεύθυνση την ιστορική πόλη της Φλωρεντίας. Οι δύο πρώτες ημέρες ήταν αφιερωμένες στη γνωριμία μας με την πόλη της Φλωρεντίας, μια πόλη πραγματικό μουσείο για τους επισκέπτες. Πατρίδα της Αναγέννησης και του Μποτιτσέλι, πόλη του Λεονάρντο ντα Βίντσι και του Γαλιλαίου, «καλλιτεχνικό ορμητήριο» του Μιχαήλ Άγγελου και μούσα του Δάντη, η πρωτεύουσα της Τοσκάνης με φόντο τον Άρνο μας μάγεψε και μας ταξίδεψε στο χρόνο!

176175smart

Περπατήσαμε στην περίφημη γραφική γέφυρα του Ponte Vecchio, την Παλαιά Γέφυρα της πόλης, μεσαιωνικού τύπου, επισκεφθήκαμε την Πλατεία του Μιχαήλ Άγγελου με την υπέροχη πανοραμική θέα της πόλης, όπου στο κέντρο της δεσπόζει ένα μπρούτζινο αντίγραφο του “Δαβιδ”.  Κάναμε, επίσης, βόλτα γύρω από τον πιο γνωστό καθεδρικό ναό Santa Maria Del Fiore (Αγία Μαρία των Λουλουδιών)  ή αλλιώς Duomo, δίπλα απ” όπου απολαύσαμε έναν υπέροχο cappuccino κι ένα λαχταριστο tiramisu. Οι ξεναγοί μας έκαναν τον γύρο της πόλης, περνώντας μας μέσα από το Ουφίτσι (Uffizi), ένα ανάκτορο της Φλωρεντίας, στο οποίο στεγάζεται η ομώνυμη πινακοθήκη Galleria degli Uffizi, μια από τις παλαιότερες πινακοθήκες στον κόσμο. Ακολούθως, συνεχίσαμε οδηγούμενοι μέσα από τα παραδοσιακά σοκάκια της πόλης προς τη Βασιλική της Σάντα Κρότσε (Basilica di Santa Croce), η οποία είναι η μεγαλύτερη εκκλησία των Φραγκισκανών στην Ιταλία. Η κατασκευή της ξεκίνησε τον 13ο αιώνα και εκεί βρίσκεται ο τάφος του Μιχαήλ Άγγελου. Φυσικά δεν παραλείψαμε να κάνουμε μια όχι και τόσο ανέξοδη βόλτα στo Mercato di Sant’Ambrogio, στην παλαιότερη αγορά της Φλωρεντίας, η οποία βρίσκεται σε μια από τις παλαιότερες συνοικίες της πόλης καθώς και στην Κεντρική Αγορά (Mercato Centrale) ενώ επισκεφθήκαμε και την αγορά του San Lorenzo, η οποία φημίζεται για τις καλές τιμές των δερμάτινων ειδών της, μιας και η Φλωρεντία εκτός από πολιτιστικό διαμάντι υπήρξε κατά το παρελθόν και πόλη βυρσοδεψών. Τέλος, γευτήκαμε τις τοπικές σπεσιαλιτέ: τη θεσπέσια Βistecca alla fiorentina, πίτσες και καλτσόνε όλων των ειδών, παραδοσιακά λαχταριστά panini,τεράστιες μπρουσκέτες φτιαγμένες με φρέσκα υλικά και πολλή φαντασία και ανεπανάληπτο παγωτό (gelato) σε ποικιλία γεύσεων και με μοναδική αέρινη υφή και ανάλαφρη γεύση. Φύγαμε πραγματικά γοητευμένοι από την πόλη των Μεδίκων, με την ευχή κάποια στιγμή να μπορέσουμε να ξανάρθουμε εδώ!

173smartsmart

Επόμενος σταθμός μας ήταν η μεσαιωνική πόλη Σιέννα-κόσμημα της Τοσκάνης! Κέντρο της πόλης είναι φυσικά η πλατεία Piazza del Campo, μία από τις εντυπωσιακότερες μεσαιωνικές πλατείες της Ιταλίας σε σχήμα όστρακου, προκειμένου έμποροι και αγοραστές να έρχονται σε επαφή και να πουλούν και να αγοράζουν προϊόντα. Το δάπεδο της πλατείας είναι χωρισμένο σε εννέα τμήματα, κάτι που συμβολίζει τους «Εννέα» κυβερνήτες της Σιένα. Πληροφορηθήκαμε ότι τo event για το οποίο είναι γνωστή η Σιένα σε όλη την Ιταλία είναι το Palio. Πρόκειται για μία ιπποδρομία που γίνεται δύο φορές τον χρόνο, στις 2 Ιουλίου και στις 16 Αυγούστου. Γύρω από την πλατεία θαυμάσαμε το Palazzo Publico και τον τεράστιο πύργο Torre del Mangia. Περιηγηθήκαμε στην πόλη, απολαύσαμε τοπικές λιχουδιές και τα μάτια μας δε χόρταιναν να βλέπουν την απαράμιλλη αυθεντικη ομορφιά του μεσσαιωνικού τοπίου. Δυστυχώς, όμως, έπρεπε να συνεχίσουμε το ταξίδι μας.

smartsmart

Οι δύο τελευταίες μας ημέρες ήταν αφιερωμένες στη Ρώμη και το Βατικανό. Ξεκινήσαμε με μια βόλτα στην Piazza Navona, μια από τις πιο μαγικές πλατείες στο Centro Storico (το ιστορικό κέντρο της πόλης). Τα μεγαλοπρεπή μνημεία, τα σιντριβάνια και φυσικά στο κέντρο της πλατείας η εντυπωσιακή Fontana dei Quattro Fiumi, ένα σιντριβάνι αριστούργημα γλυπτικής τέχνης. Συνεχίσαμε προς το Πάνθεον, ένα από τα πιο καλοδιατηρημένα μνημεία στην Αιώνια Πόλη, ναό αφιερωμένο στους θεούς της παγανιστικής Ρώμης που εν τέλει μετατράπηκε σε χριστιανική εκκλησία. Φυσικά δεν θα παραλείπαμε να κάνουμε μια στάση στη Φοντάνα ντι Τρέβι, να πετάξουμε από ένα κέρμα στο συντριβάνι, ευχόμενοι να ξαναγυρίσουμε στην Αιώνια Πόλη! Από τη Φοντάνα ντι Τρέβι, κατευθυνθήκαμε βόρεια στη Via del Corso για να φτάσουμε στα πασίγνωστα Ισπανικά Σκαλιά, ένα από τα πιο διάσημα ορόσημα της Ρώμης.

smartIMG_20240321_104704

Την τελευταία μέρα ξεκινήσαμε για το ιστορικό Κολοσσαίο, το πιο εμβληματικό ορόσημο της πόλης, με σχεδόν 2.000 χρόνια ιστορίας. Το Κολοσσαίο χτίστηκε μεταξύ του 72 μ.Χ. και του 80 μ.Χ. και γρήγορα έγινε το μεγαλύτερο αμφιθέατρο στον ρωμαϊκό κόσμο. Ήταν ο κύριος κόμβος διασκέδασης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Οι αγώνες που διεξήχθησαν εκεί για περισσότερα από 500 χρόνια οδήγησαν στο θάνατο  περισσότερους από 500.000 άνθρωποι και 1 εκατομμύριο άγρια ​​ζώα.

178

Τελευταίος σταθμός το Βατικανό. Το Βατικανό είναι ανεξάρτητο κράτος, στη δυτική πλευρά της πόλης της Ρώμης στην Ιταλία και αποτελεί συνέχεια του εκκλησιαστικού (ή και παπικού) κράτους του Μεσαίωνα. Το επιβλητικότερο κτίσμα του είναι η Βασιλική του Αγίου Πέτρου που κτίστηκε το 4ο αιώνα και ανοικοδομήθηκε το 16ο αιώνα. Η Βασιλική του Αγίου Πέτρου (Basilica di San Pietro), που είναι χτισμένη πάνω από το σημείο ταφής του Αποστόλου Πέτρου είναι το αποκορύφωμα της Πόλης του Βατικανού ενώ θεωρείται η πιο σημαντική εκκλησία στον κόσμο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν σε ομάδες των 20 ατόμων από εμπειρους ξεναγούς, εφοδιασμένοι με ακουστικά για να μη χάσουν ούτε την παραμικρή λεπτομέρεια από τις εντυπωσιακές πληροφορίες που μας δόθηκαν. Συμφωνήσαμε όλοι ότι η εμπειρία της ξενάγησής μας στο Βατικανό ήταν μια εμπειρία ζωής ανεκτίμητη.

smart161smartsmartsmartsmart

Το ταξίδι αυτό ήταν για τους μαθητές το πολυτιμότερο «μάθημα» όλων. Στο δρόμο του γυρισμού δάκρυα αυλάκωναν τα νεαρά μάγουλα και με μια φωνή όλοι ζητούσαν να επιστρέψουν στη Ρώμη, την Αιώνια Πόλη και πλανεύτρα ταξιδιωτών…

Συνοδοί εκπαιδευτικοί ήταν οι: Χαμηλοθώρη Μαρία, Καφούρου Εύα, Λούβη Κλεοπάτρα, Ζάχος Γιάννης, Μουτάφης Βασίλης και Τσιμπίδη Μένια.