Το άγχος των μαθητών κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων εξετάσεων
Χριστίνα Μπασιούκα – Β2
Η εξεταστική περίοδος είναι μια δύσκολη δοκιμασία για τα παιδιά, αφού τα ίδια και οι γονείς τους έχουν άγχος και παράλληλα αγωνία τόσο στο να επιτύχουν όσο και να εκπληρώσουν τα όνειρα, τους στόχους και τις επιθυμίες τους.
Ιδιαίτερα φέτος όπου η οικονομική κρίση έχει κάνει πολύ έντονη την εμφάνισή της, τα παιδιά θα πρέπει να είναι πολύ συγκεντρωμένα, έτσι ώστε να πετύχουν στην δικιά τους πόλη, γιανα μην χρειαστεί οι γονείς τους να αναγκαστούν να τους στέλνουν κάθε μήνα χρήματα για στέγαση και σίτιση.
Μικρά απλά βήματα για την διαχείριση του άγχους είναι τα εξής:
1. Μείωση των σωματικών συμπτωμάτων του άγχους με μυϊκή χαλάρωση, ή απόσπαση της προσοχής σε άσχετα περιβαλλοντικά ερεθίσματα για τουλάχιστον 3 λεπτά.
2. Τροποποίηση σκέψεων που σχετίζονται με το άγχος.
Αναρωτηθείτε: μήπως υπερβάλλω; μήπως βγάζω γρήγορα συμπεράσματα; μήπως εστιάζω μόνο στα αρνητικά;
3. Τροποποίηση συμπεριφορών που σχετίζονται με το άγχος.
Αποφύγετε καταστάσεις που δημιουργούν άγχος, για παράδειγμα : Πριν την εξέταση ο μαθητής είναι καλό να αποφεύγει την παρέα με μαθητές που διαβάζουν την τελευταία στιγμή, ψάχνουν τα sos και είναι αγχωμένοι. Όπως επίσης και μετά την εξέταση δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να ψάχνει κανείς τις σωστές απαντήσεις ή να επηρεάζεται από άλλους.
Πηγή: http://psycho-logia.gr/2012/04/το-άγχος-των-πανελληνίων-εξετάσεων/
Σχολιάστε
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.