Συμβάντα στο Scratch 3

Συμβάντα στο Scratch 3

Συμβάντα

Οι εντολές συμβάντων είναι αυτές που εκκινούν ένα σενάριο.

Πότε εκτελείται ένα σενάριο;

Ένα σενάριο ξεκινά όταν κάτι συμβεί, είτε από τη μεριά του χρήστη είτε «εσωτερικά» μέσα από το ίδιο το πρόγραμμα. Για να επιτευχθεί αυτή η αλληλεπίδραση είναι απαραίτητο η εφαρμογή (ή τα αντικείμενα που περιέχονται μέσα σε αυτήν) να μπορούν να παρακολουθούν τις ενέργειες του χρήστη και να αντιδρούν σε αυτές. Σκεφτείτε:

  • Τι συμβαίνει συνήθως στο αυτοκινητάκι μας σε ένα παιχνίδι ράλι όταν πατάμε το δεξί βελάκι; Το αυτοκίνητο στρίβει προς τα δεξιά.
  • Τι συμβαίνει όταν πατάμε διπλό κλικ πάνω σε ένα αρχείο στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή μας; Το σύστημά μας ανοίγει το συγκεκριμένο αρχείο.

Αυτές οι ενέργειες (στον προγραμματισμό τις αποκαλούμε «συμβάντα») γίνονται αντιληπτές από το σύστημα και αυτό αντιδρά με ένα συγκεκριμένο τρόπο, εκτελεί δηλαδή ένα συγκεκριμένο σενάριο.

Στις εντολές που παρουσιάζεται βελάκι υπάρχουν περισσότερες επιλογές.

Στην εντολή «Όταν πατηθεί πλήκτρο…» βρίσκονται και τα βελάκια από το πληκτρολόγιο καθώς και τα γράμματα και οι αριθμοί. Ας αναλογιστούμε μερικά παιχνίδια στα οποία ο παίκτης κινεί μια φιγούρα πατώντας τα βελάκια με το ένα χέρι και το διάστημα ή γράμματα με το άλλο.

 

Σχολιάστε

Top