Συνέντευξη από την υποδιευθύντρια κα Λορθέ Μαριάννα

Η κα Λορθέ Μαριάννα είναι η νέα υποδιευθύντρια του σχολείου μας από τον Οκτώβριο του 2024 και έδωσε συνέντευξη στην Αναστασία, τον Γιώργο,   τον Αλέξανδρο και τον Κωνσταντίνο, για να την γνωρίσουμε καλύτερα.

Κωνσταντίνος: Πόσα χρόνια εργάζεστε στο σχολείο μας; Είστε ικανοποιημένη ή θα θέλατε να αλλάξετε δουλειά;

Είμαι τοποθετημένη στο σχολείο από το 1999, δηλαδή 26 χρόνια και είμαι συναισθηματικά δεμένη τόσο με το άψυχο υλικό, δηλαδή τα κτίρια και τον περιβάλλοντα χώρο, (έχω δει όλες τις αλλαγές που έχουν συμβεί στο σχολείο και τη γύρω περιοχή), αλλά και με το έμψυχο δηλαδή τους μαθητές όπου κι εκεί υπάρχει η δυναμική της αλλαγής. Βρίσκομαι στο χώρο που πάντα ήθελα να είμαι.

 

Με τροφοδοτεί συναισθηματικά το επάγγελμά μου, το πιο βασικό που εισπράττω από το επάγγελμά μου είναι η επαφή μου και η σχέση μου με τους μαθητές μου. Με το πέρασμα δε των χρόνων η εμπειρία που δημιουργείται στον χώρο εργασίας βοηθά στην ευκολότερη διαχείριση της σχολικής τάξης.

Στη σημερινή, ταχύτατα μεταβαλλόμενη εποχή, το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι σύνθετο και απαιτητικό. Έχει χαθεί ο κώδικας επικοινωνίας και έχουν προκύψει μείζονα κοινωνικά προβλήματα. Τα σχολεία καλούνται να παίξουν σοβαρό ρόλο στην αντιμετώπισή τους. Ο ρόλος τους τα τελευταία χρόνια μεταβάλλεται με γρήγορο ρυθμό. Οι συνθήκες αλλάζουν και ο εκπαιδευτικός καλείται να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα. Είναι εκτεθειμένος στις αλλαγές χωρίς να του παρέχεται η απαραίτητη πλαισίωση, δεν είναι λίγες οι φορές που αισθάνεται μόνος και ανίσχυρος.

Αλέξανδρος: Τι πρέπει να κάνετε καθημερινά στο σχολείο ως υποδιευθύντρια; Είστε χαρούμενη με αυτά που κάνετε;

Ο εκπαιδευτικός χρειάζεται να έχει  αυξημένη την ικανότητα της επικοινωνίας. Υπάρχει έντονη διάδραση μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή. Το επάγγελμά μας είναι ανταποδοτικό, αυτό που θα δώσεις θα το πάρεις πίσω και τις περισσότερες φορές με προσαύξηση.

 

Αναστασία: Τι προσόντα απαιτεί η δουλειά σας ως υποδιευθύντρια;

Χρειάζονται τόσο διοικητικές δεξιότητες όσο και ικανότητες συνεργατικότητας για την καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος συνεργασίας. Χρειάζεται να είσαι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Να είσαι σύμβουλος και εμψυχωτής για να χτίζεις σχέσεις εμπιστοσύνης και αγάπης.

 

Γιώργος: Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε ως υποδιευθύντρια και πώς θα τις διαχειρίζεστε για να διασφαλίσετε ένα θετικό μαθησιακό περιβάλλον;

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι τα πειθαρχικά παραπτώματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Καθώς στις μέρες μας αμφισβητείται ο ρόλος των ποινών, ενώ  μεταβάλλεται συνεχώς η νοηματοδότηση τους,  δημιουργείται σύγχυση στον εκπαιδευτικό χώρο. Επίσης, σημαντική είναι η καλλιέργεια σταθερού και θετικού κλίματος συνεργασίας για την εφαρμογή τους. Το εποικοδομητικό κλίμα συνεργασίας στον χώρο της σχολικής κοινότητας αφορά όχι μόνο τη σχέση μαθητών – καθηγητών αλλά και τη διάδραση αυτών με τους γονείς.

 

Γιώργος: Ποιες στρατηγικές ή πρωτοβουλίες έχετε εφαρμόσει για να ενισχύσετε τη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών στο σχολείο μας;

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η υπομονή και η ξεκάθαρη εφαρμογή ορίων. Επίσης, σημαντική είναι η ανάπτυξη σχέσεων αλληλεγγύης, αλληλοκατανόησης και αλληλοσεβασμού.

 

Αναστασία: Τι συμβουλές θα δίνατε σε έναν ανήλικο που θα ήθελε να ακολουθήσει το επάγγελμά σας;

Σημαντική πρωταρχικά είναι η αγάπη για τα παιδιά, ενώ ακολουθεί η αγάπη για γνώση και μάθηση. Βασική προϋπόθεση είναι το ήθος, η αυτογνωσία και η ενσυναίσθηση. Η κατανόηση της ψυχολογίας των εφήβων και η ικανότητα διαχείρισης των εκρήξεων της εφηβικής ηλικίας.