ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ

Παραμυθοθήκη :Εργαστήριο δημιουργίας παραμυθοϊστορίας με χαρακτήρες μέσα από τα έργα της μόνιμης έκθεσης της Πινακοθήκης & χειροτεχνία.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ τάξης του Σχολείου μας την Πέμπτη στις 9/10/2025 ξεναγήθηκαν στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης από τον κο Ηλιόπουλο Γεώργιο. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης  ο κος Γιώργος βοηθούσε τα παιδιά να δημιουργήσουν ιστορίες συνδυάζοντας τα πρόσωπα και τα τοπία των πινάκων.

Τα παιδιά κλήθηκαν να  δημιουργήσουν μια πρωτότυπη ιστορία με αρχή μέση & τέλος συνθέτοντας έναν πίνακα.

Στο πρώτο στάδιο τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυο ομάδες. Η πρώτη ομάδα έπρεπε να  επιλέξει και να «πλάσει» τους χαρακτήρες της ιστορίας. Να τους δώσει ονόματα και βασικά γνωρίσματα. Έπειτα να δημιουργήσει την πλοκή του παραμυθιού με την βοήθεια των εμψυχωτών της Πινακοθήκης. Όλοι οι χαρακτήρες του παραμυθιού ήταν μέσα από τα έργα της έκθεσης. Τους δόθηκαν εκτυπωμένες  φιγούρες και πρόσωπα από έργα που έπρεπε να χρωματίσουν και να σχεδιάσουν όπως τα ίδια ήθελαν.

Η άλλη ομάδα δημιούργησε το σκηνικό. Συγκεκριμένα σε χαρτί μέτρου ζωγράφισαν τον  χώρο  που εκτυλίσσεται η ιστορία τους.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ1 έφτιαξαν ένα μυστηριώδες άγριο τοπίο: με κάστρο, με ποτάμι , κεραυνούς, καταιγίδες και φλεγόμενα δέντρα. Στη συνέχεια η πρώτη ομάδα έκοψε τις φιγούρες και τα πρόσωπα που δημιούργησε και τα τοποθέτησε πάνω στο σκηνικό της δεύτερης ομάδας.

Όλοι μαζί αφηγήθηκαν το παραμύθι τους. Με τίτλο: «Το κάστρο των φαντασμάτων» εμπνευσμένο από τον πίνακα: «Το φάντασμα» του ζωγράφου: Μυταρά.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ2 αφηγήθηκαν την ιστορία τους: «Αχ … αφαιρέθηκα»

Μέσα από τη βιωματική επαφή με τα εκθέματα, οι μαθητές ενθαρρύνονται να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους, ενώ παράλληλα ενισχύθηκε η δημιουργική τους σκέψη και με την ενεργή συμμετοχή τους, τα παιδιά είχαν  την ευκαιρία να πειραματιστούν με διάφορες τεχνικές, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους και να εκφραστούν καλλιτεχνικά, ενισχύοντας ταυτόχρονα δεξιότητες συνεργασίας, παρατήρησης και δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων.

Σχολιάστε