για το Μεικτό Μοντέλο Επιμόρφωσης Β’ επιπέδου ΤΠΕ…

15298920534
15298920534

Στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» (επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στις ΤΠΕ) του Ε.Π. «Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ, η οποία υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου, προβλέπεται η υλοποίηση ενός αριθμού προγραμμάτων επιμόρφωσης Β’ επιπέδου ΤΠΕ με το μοντέλο μεικτής μάθησης (blended learning), – δηλαδή με συνδυασμό εξ αποστάσεως μαθημάτων (σύγχρονες συνεδρίες και ασύγχρονες δράσεις) και περιορισμένο αριθμό δια ζώσης συνεδριών – με στόχο την κάλυψη των αναγκών επιμόρφωσης σε περιοχές (πχ. απομακρυσμένες περιοχές, μικρά νησιά) όπου για οποιοδήποτε λόγο δεν είναι δυνατή η υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων με το παραδοσιακό μοντέλο.

Βασικό στοιχείο της επιμόρφωσης Β’ επιπέδου ΤΠΕ, αποτελεί η επαφή, η καλή επικοινωνία και συνεργασία του επιμορφωτή με τους επιμορφούμενους, αλλά και των επιμορφούμενων μεταξύ τους, η οποία στο πλαίσιο του παραδοσιακού μοντέλου επιμόρφωσης επιτυγχάνεται κυρίως λόγω της συνύπαρξης και άμεσης συνεργασίας τους στις δια ζώσης συνεδρίες (μαθήματα) που διεξάγονται στο ΚΣΕ, δυο φορές την εβδομάδα. Τα στοιχεία αυτά καθιστά ιδιαιτέρως απαραίτητα η παιδαγωγική προσέγγιση και η φύση του περιεχομένου της επιμόρφωσης Β’ επιπέδου ΤΠΕ, που περιλαμβάνει εργαστηριακά μαθήματα (πχ. για εκμάθηση εκπαιδευτικών λογισμικών και εργαλείων), συζητήσεις, ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών επί εκπαιδευτικών σεναρίων και άλλων θεμάτων, ως μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η συχνή αυτή επαφή, οι συζητήσεις, η ανταλλαγή εμπειριών, ιδεών και απόψεων επί των θεμάτων της επιμόρφωσης, συντελεί στη δημιουργία κλίματος ομάδας, στην τόνωση του αισθήματος του «συν-ανήκειν» και εν τέλει στη δημιουργία μιας κοινότητας μάθησης, η επαφή και επικοινωνία των μελών της οποίας, τις περισσότερες φορές συνεχίζεται και μετά το πέρας του προγράμματος.

Σχολιάστε

Top