5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ :Αποτίμηση για το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ERASMUS +

Ανώνυμο σχέδιο (1)

Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος κινητικότητας εκπαιδευτικών Erasmus+ KA122 (2024-1-EL01-KA122-SCH-000217573), με τίτλο «Feel Happy @ School», τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου μας — Ντόβα Παναγιώτα (ΠΕ80), Λαμπροπούλου Ευπραξία (ΠΕ04.01) και Γκανογιάννη Νίκη (ΠΕ01) — συμμετείχαν σε επιμορφωτικό σεμινάριο (Course and Training) που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη, από τις 31 Μαρτίου έως τις 6 Απριλίου 2025, με θέμα:

«Engaging Activities and Classroom Management: Balancing Fun and Focus»

Ο φορέας υποδοχής ήταν η Moveu, ενώ η μετακίνηση των εκπαιδευτικών συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να επιμορφωθούν σε σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις που στοχεύουν στη δημιουργία ενός θετικού και ισορροπημένου μαθησιακού περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα:

  • Εξερεύνησαν μεθόδους και στρατηγικές που ενισχύουν τη διδασκαλία, καλύπτοντας τόσο τις ακαδημαϊκές ανάγκες των μαθητών όσο και την ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), συμβάλλοντας στην καλλιέργεια υπεύθυνων, αυτόνομων και κοινωνικά ενεργών πολιτών.
  • Εκπαιδεύτηκαν σε τεχνικές που εμπνέουν και κινητοποιούν τους μαθητές, ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή και την ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους μέσα από δραστηριότητες με νόημα και ενδιαφέρον.
  • Παρακολούθησαν βιωματικά σεμινάρια μουσικοθεραπείας στο Centro de Terapia Breve de Barcelona, με συμμετοχή μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενισχύοντας την αντίληψη της συμπερίληψης και της συναισθηματικής ενδυνάμωσης στο σχολικό περιβάλλον.
  • Επισκέφθηκαν το επαγγελματικό σχολείο IES Las Salinas, όπου ξεναγήθηκαν στους χώρους από τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι παρουσίασαν τα εκπαιδευτικά τους έργα και τα προϊόντα που παράγουν στο πλαίσιο των επαγγελματικών τους ειδικοτήτων.

 

Στόχος της επιμόρφωσης ήταν η ενίσχυση της ικανότητας των εκπαιδευτικών να ανταποκρίνονται στις διαφοροποιημένες ανάγκες των μαθητών και μαθητριών και να υποστηρίζουν την επίτευξη των μαθησιακών τους στόχων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διαμόρφωση ενός δημοκρατικού, συμπεριληπτικού και αποδεκτικού σχολικού περιβάλλοντος. Παράλληλα, επιδιώχθηκε η αναβάθμιση της παραδοσιακής διδασκαλίας, προσαρμοσμένη στις σύγχρονες συνθήκες, με σκοπό την άμβλυνση των δυσκολιών που προκύπτουν από τη μειωμένη προσοχή και συγκέντρωση των μαθητών.

Οι στόχοι της επιμόρφωσης επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό, καθώς το εκπαιδευτικό περιεχόμενο ήταν εστιασμένο στις ανάγκες που είχαν προσδιοριστεί εξ αρχής. Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν ενεργά σε συζητήσεις και βιωματικές δραστηριότητες, ενώ ενισχύθηκε η συνεργασία και η ανταλλαγή καλών πρακτικών, οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα στην εκπαιδευτική πράξη. Παρουσιάστηκαν, επίσης, καινοτόμα εργαλεία και προσεγγίσεις, που συμβάλλουν στην ισορροπία ανάμεσα στη διασκέδαση και τη συγκέντρωση μέσα στην τάξη.

Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε ένα πολύτιμο βήμα για την επαγγελματική εξέλιξη των συμμετεχόντων και ενίσχυσε περαιτέρω τη δέσμευση του σχολείου μας προς την κατεύθυνση ενός δημιουργικού, δημοκρατικού και συμπεριληπτικού σχολείου.

 

 

Η ΑΡΧΗΓΟΣ : Ντόβα Παναγιώτα

ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : Λαμπροπούλου Ευπραξία,Γκανογιάννη Νίκη

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης