Ιστορία του Πιάνου
Εφευρέτης του πιάνου είναι ο Ιταλός Μπαρτολομέο Κριστόφορι. Γεννήθηκε στην Πάδοβα το 1655. Καταγόταν από φτωχή οικογένεια και από μικρός έμαθε την τέχνη της κατασκευής μουσικών οργάνων
Ο βασιλιάς των οργάνων κατά τον Λιστ, ο κρουστός αυτοκράτορας των αισθήσεων κατά τον Προκόφιεφ, η ολοκληρωμένη φόρμα κρουστού οργάνου, κατά τον Μιγιό, το αινιγματικό κουτί με τις μακριές χορδές κατά τον Σνίτκε, ό,τι δεν είναι υπερβολή ή δεν είναι καλολογισμός είναι το πιάνο!
Είναι ένα σόλο μουσικό όργανο, που μπορεί να θεωρηθεί έγχορδο ή κρουστό. Παίζεται με πλήκτρα, τα οποία όταν πατηθούν από τον πιανίστα σηκώνουν σφυράκια που χτυπούν τις χορδές του, παράγοντας έτσι ήχους. Η δυνατότητα να δίνει μια διαφορετική νότα από το κάθε δάχτυλο και να κάνει κάθε νότα απαλή ή δυνατή, δίνει στο πιάνο μια εκπληκτική ποικιλία έκφρασης.
Το πιάνο μπορεί να αποδώσει μουσική είτε ως σόλο όργανο, είτε μέσα σε μια ορχήστρα. Αν και πολλοί πιστεύουν πώς χρησιμοποιείται κυρίως στην κλασική μουσική, το πιάνο κατέχει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο και στην τζαζ, την μπλουζ και το ροκ εν ρολ, καθώς και στη λαϊκή μουσική όπου είτε κυριαρχεί είτε λειτουργεί ως βοηθητικό για άλλα όργανα.
Κατά το 18ο αιώνα, το πιάνο αναδείχθηκε σε βασιλιά των μουσικών οργάνων, σε ολόκληρη την Ευρώπη και έδωσε την αφορμή για να γνωρίσουμε μερικούς από τους σημαντικότερους συνθέτες όλων των εποχών, όπως ο Μπαχ, ο Μότσαρτ, ο Χάιντν και ο Κλεμέντι. Αργότερα όμως κατά το 19ο αιώνα, όταν η μουσική φιλοσοφία των ευρωπαϊκών κοινωνιών διαμόρφωσε ένα ακόμη πιο ανάλαφρο στυλ, αναδείχθηκαν ορισμένοι νέοι συνθέτες που στιγμάτισαν με το έργο τους όχι μόνο την εποχή τους, αλλά και ολόκληρη την ιστορία της μουσικής. Ανάμεσά τους θα διακρίνουμε τον Μπετόβεν, το Σούμπερτ, τον Σοπέν, το Σούμαν, τον Μέντλεσον, τον Μπραμς, τον Τσαϊκόφσκυ και τον Λιστ.
Ένας γνωστός Έλληνας συνθέτης, ο Γιώργος Κουμεντάκης, ο οποίος συνέθεσε τη μουσική των τελετών έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας του 2004, έχει, εγκατασταθεί και ζει μόνιμα στο χωριό Υστέρνια της Τήνου, όπου συνεχίζει το δημιουργικό του έργο. Τα τελευταία χρόνια, μετά την εγκατάστασή του στην Τήνο, είναι ιδιαιτέρα δημιουργικά για τον συνθέτη: έχει γράψει 20 μουσικά έργα σε δυο κύκλους, τις «μελωδίες γραφομηχανής» και τα «Ισοκρατήματα». Τα έργα του αυτά παίζονται από σπουδαίες ορχήστρες, σολίστ και μουσικά σύνολα σε πολλά μέρη του κόσμου.
Επιμέλεια Άρθρου
Δέσποινα Κουμαριανού
Δέσποινα Καλογεράκη
Γιάννης Νάζος
Σχολιάστε
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.