Μια Σύγχρονη Προσέγγιση στη Μάθηση
Το 38ο Γενικό Λύκειο Αθηνών, τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025, προσκάλεσε τη Δρ. Παναγιώτα Γκουντή, Σύμβουλο Εκπ/σης Αγγλικής ΠΕ06 Β΄ Αθήνας (2η θέση), για να πραγματοποιήσει δίωρη επιμορφωτική δράση με τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μας μονάδας και του 38ου Γυμνασίου Αθηνών. Το θέμα της επιμόρφωσης ήταν: «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία».
Η δράση υλοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου, στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (ν. 4823/2021, άρθρο 95).
Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, αναλύθηκαν οι βασικές αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, η οποία βασίζεται στην πεποίθηση ότι κάθε μαθητής μαθαίνει με διαφορετικό ρυθμό, στυλ και ανάγκες. Τονίστηκε ότι πρόκειται για μια παιδαγωγική προσέγγιση που εμπλουτίζει τη μαθησιακή εμπειρία, διασφαλίζοντας πως κάθε μαθητής έχει την ευκαιρία να εξελιχθεί σύμφωνα με τις δικές του δυνατότητες.
Συγκεκριμένα, έγινε αναφορά στα εξής θέματα:
- Βασικές αρχές και θεωρητικό υπόβαθρο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, με αναφορές σε σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες.
- Τρόποι διαφοροποίησης του περιεχομένου, της διαδικασίας και του αποτελέσματος της μάθησης, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες κάθε μαθητή.
- Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος που ενισχύει τη συμμετοχή όλων των μαθητών.
- Πρακτικές στρατηγικές που μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη, όπως η χρήση εναλλακτικών δραστηριοτήτων, η διαφοροποίηση των εργασιών και η αξιοποίηση της τεχνολογίας. Συγκεκριμένα έγινε αναφορά στη στρατηγική KWL (Ξέρω – Θέλω να μάθω – Έμαθα) και στη στρατηγική Think-Pair-Share
- Αξιολόγηση στη διαφοροποιημένη διδασκαλία, με έμφαση στις μεθόδους που επιτρέπουν την αντικειμενική αποτίμηση της προόδου κάθε μαθητή.
Η επιμόρφωση ολοκληρώθηκε με ανοιχτή συζήτηση, όπου οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί αντάλλαξαν απόψεις και εμπειρίες, Η συγκεκριμένη επιμόρφωση συνέβαλε σημαντικά στην προετοιμασία των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή αυτής της μεθόδου, με στόχο μια πιο συμπεριληπτική και αποδοτική εκπαιδευτική διαδικασία.
Ευχαριστούμε θερμά τη Δρ Παναγιώτα Γκουντή, για την πολύτιμη συνεισφορά της και την εμπεριστατωμένη παρουσίαση. Η επιμορφωτική της δράση ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη και εποικοδομητική, προσφέροντας στους εκπαιδευτικούς μας ουσιαστικά εργαλεία και νέες προσεγγίσεις στη διαφοροποιημένη διδασκαλία. Ευελπιστούμε σε μελλοντικές συνεργασίες που θα ενισχύσουν περαιτέρω την εκπαιδευτική μας πρακτική.
Από τη συντακτική ομάδα


