EUROSCOLA 2013 Συνεντευξη από το μαθητή-εκπρόσωπο του σχολείου μας, Β. Κοντογιαννόπουλο

- Φεβ• 25•13

auto

Συνέντευξη από το μαθητή της Β΄ τάξης Κοντογιαννόπουλο Βασίλειο

σχετικά με τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα Euroscola στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (Στρασβούργο)

-Δυσκολεύτηκες στην προετοιμασία για την έκθεση που έπρεπε να γράψεις; Πώς σου φάνηκε το θέμα;

-Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα προετοιμαστεί, απλά είχα κοιτάξει λίγο το θέμα, 10 λεπτά,και με έπιασε ένας οίστρος εκείνη τη στιγμή και έγραφα, έγραφα, έγραφα χωρίς να συνειδητοποιώ στην αρχή τι πήγαινα να γράψω, αλλά μου βγήκε καλή τελικά.Το θέμα δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολο. Αν καθόταν και το σκεφτόταν κανείς, τελικά ήταν αρκετά απλό, λύσεις και αίτια.Μάλιστα, στην αρχή δε θα έγραφα, αλλά μου είπε η κ.Πετροπούλου να γράψω, να δοκιμάσω και σκέφτηκα ότι δεν έχω κάτι να χάσω.

-Περίμενες ότι θα επιλεγείς εσύ;

-Όχι, δεν το περίμενα αρχικά, γιατί η έκθεσή μου ήταν ποσοτικά μικρότερη από άλλες, απ’ ό,τι έμαθα, αλλά και γιατί, εντάξει, ήταν απρόβλεπτο, δεν μπορούσε κανείς να ξέρει.

-Πώς ήταν που πήγες εκδρομή με παιδιά που δε γνώριζες;

-Αυτό ίσως ήταν και το καλύτερο μέρος της εκδρομής, ότι δηλαδή δε γνώριζα την υπόλοιπη ομάδα, γιατί κάναμε καινούριες γνωριμίες και ήταν πολύ ωραία εμπειρία.

-Έχετε κρατήσει επαφή με τα άλλα παιδιά;

-Ναι, συζητάμε για ένα reunion την άλλη εβδομάδα, όλοι μαζί, και μιλάμε κι από facebook, κινητά, email.

-Τι κάνατε στο Στρασβούργο;

-Φτάσαμε την Πέμπτη το απόγευμα και φάγαμε το βράδυ σ’ ένα πανάκριβο εστιατόριο (το φαΐ καλό ήταν, αλλά πολύ κοτόπουλο). Την Παρασκευή περάσαμε όλη τη μέρα στο ευρωκοινοβούλιο. Αρχικά συγκεντρωθήκαμε στην αίθουσα της ολομέλειας, όπου συγκεντρώνονται οι ευρωβουλευτές, παρακολουθήσαμε μια ομιλία, κάναμε ψηφοφορίες και μετά μας επιτράπηκε να θέσουμε κάποιες ερωτήσεις σε έναν Πολωνό ευρωβουλευτή. Μετά μας χώρισαν σε ομάδες, σύμφωνα με το θέμα που είχαμε ήδη διαλέξει και προετοιμάσει από την Ελλάδα και μας πήγαν σε κάποιες μικρότερες αίθουσες, όπου συνεδριάζει χωριστά η κάθε επιτροπή. Εκεί συζητήσαμε και ετοιμάσαμε ένα λόγο, τον οποίο παρουσιάσαμε στην ολομέλεια. Υποτίθεται ότι ήταν κάτι σαν νομοσχέδιο και στη συνέχεια ψήφιζαν όλα τα παιδιά από κάτω για το αν αυτό το νομοσχέδιο θα περάσει ή όχι.

-Εσύ ποιο θέμα είχες διαλέξει;

-Το δικό μου θέμα ήταν η αγροτική πολιτική, δηλαδή η πολιτική που θα πρέπει να ακολουθηθεί από τον αγρότη μέχρι τον καταναλωτή σχετικά με τα προϊόντα, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η επισιτιστική ασφάλεια και η επιβίωση του αγροτικού τομέα.

-Γνωρίσατε παιδιά από άλλες χώρες;

-Ναι, κάτι λίγα, τα μισά βέβαια ήταν λίγο κομπλεξικά, ακροδεξιά και τέτοια, αλλά μερικά ήταν καλά παιδιά, όπως οι Κύπριοι.

-Συναντήσατε καθόλου δυσκολία με τη γλώσσα;

-Όχι ιδιαίτερα, μπορώ να πω ότι οι Έλληνες ήξεραν καλύτερα αγγλικά από πολλές άλλες χώρες.

-Πώς είδες τα παιδιά των άλλων χωρών σε σχέση με τους Έλληνες;

-Κοιτάξτε, ή έχουμε άλλο DNA, ή οι άλλοι δεν διαβάζουν! Οι Έλληνες είχαμε κάνει πολύ καλή προετοιμασία. Όταν κάτσαμε να συζητήσουμε (στις επιτροπές), λέω (στα αγγλικά) «παιδιά, έχω προετοιμάσει κάποια πράγματα», βγάζω τέσσερα φύλλα χαρτιά που είχα γράψει και με κοιτάζει μια Λιθουανή με γουρλωμένα μάτια!

-Έγιναν σχόλια από τα άλλα παιδιά για την κρίση στην Ελλάδα;

-Όχι, ούτε που αναφέρθηκε. Έγινε μια ερώτηση μόνο σχετικά στον ευρωβουλευτή, από ένα παιδί από το Ρίο.

-Πώς ήταν η πόλη του Στρασβούργου;

-Εξαιρετική μπορώ να πω, πολύ περπάτημα, πολλοί πεζόδρομοι, μεσαιωνικά κτίρια. Υπήρχε κι ένας ωραίος ναός, πολύ μεγάλος, 100 μέτρα ύψος και ανεβήκαμε πάνω, είχε τρομερή θέα. Ήταν πάρα πολύ ωραία πόλη.

-Ψώνια κάνατε;

-Ρητορική η ερώτηση!

-Και τέλος, θα πρότεινες και σε άλλους να το τολμήσουν, να γράψουν την έκθεση;

-Φυσικά, εννοείται, αυτό είναι αυτονόητο, οπωσδήποτε! Εγώ θα ξαναπήγαινα!

Γκότση Αλεξία, μαθήτρια του Β1,    Κουρούκλη Όλγα, μαθήτρια του Β2

Σχολιάστε

Top