ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΔΩ!

- Ιουν• 26•16

Ολική επαναφορά της  ιστορικής γραμμής πέτυχε η φετινή  α΄ τάξη του λυκείου μας. Η ιστορική γραμμή ανανεώθηκε και εμπλουτίστηκε με καινούριες ιδέες που δημιούργησαν μια νέα δυναμική.

Πώς και γιατί; Λίγο μετά τα Χριστούγεννα το Α1 άλλαξε έδρα και μεταφέρθηκε σε αίθουσα του άνω ορόφου. Στην προηγούμενη αίθουσα υπήρχε όπως είναι γνωστό η παλιά ιστορική γραμμή (βλ. τεύχος «Χειμώνας 2011») την οποία έπρεπε τώρα να “εγκαταλείψουμε”. Δεν θέλαμε όμως να λείψει από την καθημερινή διαδικασία του μαθήματος. Ταυτόχρονα η καινούρια αίθουσα έπρεπε να αποκτήσει χρώμα και να γίνει γρήγορα φιλόξενη για τους μαθητές. Αποφασίσαμε λοιπόν να φιλοτεχνήσουμε μια καινούργια ιστορική γραμμή.

Οι μαθητές έπιασαν γρήγορα δουλειά και επειδή … τρώγοντας έρχεται η όρεξη, το ένα έφερε το άλλο. Γρήγορα η γραμμή συνοδεύτηκε από ποικίλα «εκθέματα» αντιπροσωπευτικά της κάθε περιόδου –μιλάμε πάντα για την Aρχαία Iστορία της A΄ Λυκείου. Μαθητές με καλλιτεχνική έφεση είχαν την ευκαιρία να την αναδείξουν, όλοι όμως λίγο έως πολύ ενεπλάκησαν στην ολοκλήρωση του έργου (αν και απομένουν κάποιες  τελευταίες …πινελιές), αφού ακόμη και το να γραφούν οι λεζάντες που παρέχουν πληροφοριακό υλικό απαιτεί κάποιο χρόνο, κόπο, προσοχή, διορθώσεις…

Αγοράσαμε λοιπόν πόσκες, ακρυλικά χρώματα, ανοίξαμε τα βιβλία, επιλέξαμε αγγεία, ειδώλια, αρχιτεκτονικό διάκοσμο, ανάγλυφα, ψηφιδωτά, κατόψεις  και πιάσαμε δουλειά.

Η δημιουργία της ιστοριογραμμής (οι μαθητές επί το έργον):Your image is loading...

Ιδού το αποτέλεσμα:

Your image is loading...

Your image is loading...

ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΗΡΘΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ (η παράδοση συνεχίζεται)

Την Τετάρτη 20 Απριλίου όλα ήταν έτοιμα για το «παιχνίδι της ιστορικής γραμμής» (βλ. και τεύχος «Άνοιξη 2011»). Η κλήρωση έβγαλε:

1oς αγώνας: ΜυκηΝΕΟΙ (A1)  vs Res Publicans (A2). Βαθμολογία: 51-45. ΝΙΚΗΤΕΣ οι ΜυκηΝΕΟΙ  (27/30 καρτελάκια  σωστά τοποθετημένα έναντι 25 της άλλης ομάδας).

2oς αγώνας: Principatus (A3) vs Κόρες (A4). Βαθμολογία: 54-54 (28/30 καρτελάκια  σωστά τοποθετημένα και από τις δύο ομάδες). ΝΙΚΗΤΡΙΕΣ οι ΚΟΡΕΣ επειδή έκαναν καλύτερο χρόνο.

ΜΕΓΑΛΟΣ ΤΕΛΙΚΟΣ: ΜυκηΝΕΟΙ vs ΚΟΡΕΣ. ΝΙΚΗΤΡΙΕΣ οι ΚΟΡΕΣ με σκορ 57-60 (καρτελάκια: 29/30 οι ΜυκηΝΕΟΙ έναντι 30/30 των νικητών).

Επίτιμη προσκεκλημένη στο παιχνίδι η φιλόλογος κυρία Στρατούλια Δέσποινα, με την οποία και είχε οργανωθεί για 1η φορά το παιχνίδι το σχολ. έτος 2010-11.

Δείτε φωτογραφίες από τους αγώνες:

Your image is loading...

Συγχαρητήρια στη νικήτρια ομάδα!

ΠΑΙΞΑΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ

Καλέσαμε την α΄ τάξη του γειτονικού μας Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Πατρών να παίξουμε μαζί το παιχνίδι. Η ανταπόκριση ήταν άμεση και ενθουσιώδης. Και πράγματι την Δευτέρα 9 Μαΐου, γυρνώντας από τις διακοπές του Πάσχα, ήρθαν στο σχολείο μας 22 μαθητές του Πειραματικού οι οποίοι αναμείχθηκαν με 18 δικούς μας. Σχηματίσαμε έτσι 6 ανάμεικτους «οίκους»-ομάδες που συνδυάστηκαν σε αντίπαλα ζευγάρια κατόπιν κλήρωσης.

Νικητής αναδείχθηκε ο οίκος Δ που ισοβάθμησε με τον οίκο Στ (44-44) αλλά πέτυχε καλύτερο χρόνο.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Οι νικητές (Οίκος Δ΄):  ΜΑΝΔΕΛΛΟΥ ΕΛΒΙΡΑ, ΞΥΔΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΝΙΚΟΛΕΤΑΤΟΥ ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΘΑ (ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ),  ΠΛΙΑΓΚΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ, ΣΤΟΛΑΚΗ ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ, ΣΤΡΑΤΟΥΛΙΑ ΜΑΡΙΑ (ΓΕΛ  ΚΑΣΤΡΙΤΣΙΟΥ).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Τη συνάντηση και το παιχνίδι οργάνωσαν και συντόνισαν οι φιλόλογοι Μητρούλια Σοφία (Πειραματικό ΓΕΛ) και Γκότσης Ιωάννης (ΓΕΛ Καστριτσίου). Βοηθός, κριτής και χρονομέτρης ο φυσικός κ. Κάτσενος Ιωάννης  (ΓΕΛ Καστριτσίου).

Δείτε φωτογραφίες:

Your image is loading...

Το σχόλιο της κας Μητρούλια:

Ο  διαγωνισμός της ιστορικής γραμμής  υπήρξε  τόσο για τους μαθητές όσο και τους καθηγητές και των δύο σχολείων μια πολύ εποικοδομητική  εκπαιδευτική εμπειρία και συνεργασία. Η αισθητοποίηση και καλλιτεχνική αποτύπωση των  εξεταζομένων ιστορικών γεγονότων  καθιστούν αποτελεσματικότερη τη διδασκαλία της Ιστορίας , ενώ  παράλληλα μέσα από τον διαγωνισμό της ιστορικής γραμμής υιοθετούνται σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και προσεγγίσεις, όπως η διερευνητική –ανακαλυπτική και ομαδοσυνεργατική.

Μέσα από τον διαγωνισμό της ιστορικής γραμμής δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές και των δύο σχολείων να αναπτύξουν γνωστικές και μεταγνωστικές  δεξιότητες  καθώς και θετική στάση απέναντι στο μάθημα της Ιστορίας και το σχολείο. Τέλος  η αξιολόγηση  που έγινε δρα ανατροφοδοτικά και ενισχυτικά για τους εκπαιδευτικούς προκειμένου η μελλοντική διεξαγωγή του διαγωνισμού να είναι απαλλαγμένη από δυσλειτουργίες.

Σχόλια μαθητών των δύο λυκείων:

Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία! Ένας διαφορετικός τρόπος διδασκαλίας και εκμάθησης του μαθήματος της ιστορίας, κατά την άποψή μου πιο ευχάριστος για τους μαθητές. Με βοήθησε να μάθω πολλά και θα ήθελα σίγουρα να το επαναλάβω.

Πολύ ευχάριστο παιχνίδι και και θα ήταν ενδιαφέρον να το επαναλάβουμε.

ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙ. ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑ ΝΑ ΕΧΑΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ! ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΡΤΕΛΑΚΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

The best ever!

Αξέχαστη εμπειρία αφού όχι μόνο βοηθάει τον μαθητή να αφομοιώσει καλύτερα ιστορικές γνώσεις αλλά ενισχύει το ομαδικό πνεύμα και βοηθάει ώστε να ξεπεραστούν τυχόν ανασφάλειες!

Το παιχνίδι ήταν ενδιαφέρον και βοήθησε αρκετά στην σφαιρική κατανόηση της ιστορίας.

ΤΕΛΕΙΟ , θα μπορούσαν να το διοργανώσουν και για την δευτέρα τάξη.

Θα ήταν ενδιαφέρον αν ο διαγωνισμός ιστορικής γραμμής αφορούσε ευρύτερη ύλη καθώς και αν έδινε τη δυνατότητα σε μαθητές από όλες τις τάξεις του λυκείου να συμμετάσχουν σε αυτόν.

Σαν ιδεα πολυ καλο, αλλα στην πραξη ετσι κι ετσι…

Θα ήθελα να δημιουργήσουμε έναν παρόμοιο διαγωνισμό στο σχολείο μας με την συμμετοχή πολλών λυκείων.

Πολύ καλή ιδέα , ελπίζουμε να συνεχιστεί και του χρόνου με περισσότερη οργάνωση.

Ήταν πολύ καλά οργανωμένος και τα δύο σχολεία συνεργάστηκαν άψογα.

Ηταν ενα πολυ ωφελιμο παιχνιδι που μας βοηθησε να κατανοησουμε καλυτερα την χρονολογικη σειρα των ιστορικων γεγονοτων κ μας ενισχυσε το πνευμα συνεργασιας . Αναμφισβητητα αυτο το παιχνιδι ειναι απαραιτητο να επαναληφθει κ τα επομενα χρονια.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Σχολιάστε

Top