Βασικοί στόχοι

ΣΤΟΧΟΙ

Οι μαθητές:

  • να γνωρίσουν και να μάθουν να περιφρουρούν τα δικαιώματά τους, καθώς και να αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις τους.
  • να αποκτήσουν γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις, συνδράμοντας σε έναν κόσμο ελεύθερο από παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συνεπή στις υποχρεώσεις του, με σεβασμό στη διαφορετικότητα και απαλλαγμένο από στερεότυπα, προκαταλήψεις και φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας.
  •  να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα κοινωνικής αδικίας, ανισότητας, μη ανοχής στο διαφορετικό.
  • να συνειδητοποιήσουν την ισότιμη και δημιουργική συνύπαρξη των ατόμων σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία.
  • να αντιληφθούν τη διαφορετικότητα και να συνειδητοποιήσουν τη μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου.
  •  να καλλιεργήσουν κουλτούρα σεβασμού στα ανθρώπινα δικαιώματα.
  • να κατανοήσουν τη σημασία της ατομικής συμμετοχής στην προσπάθεια για τη διαμόρφωση ενός καλύτερου κόσμου.
  •  να αναγνωρίσουν τις βασικές αιτίες των προβλημάτων των ανθρώπων στις διάφορες  χώρες.
  •  να αντιληφθούν ότι υπάρχει «μια διαφορετική πραγματικότητα» για χιλιάδες παιδιά σαν κι αυτά.
  •  να συνειδητοποιήσουν ότι τα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα (μετανάστευση, φτώχεια, ανεργία, πείνα) δεν αφορούν μόνο ανθρώπους σε μακρινά μέρη, αλλά είναι η πραγματικότητα και της δικής μας κοινωνίας και αφορούν άμεσα όλους μας.
  • να ενθαρρυνθούν στην εξάσκηση των ικανοτήτων που χρειάζονται για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους και των δικαιωμάτων των άλλων.
  •  να γνωρίσουν παγκόσμιες οργανώσεις και τις δράσεις τους, που αγωνίζονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα και βοηθούν τα παιδιά του κόσμου που έχουν ανάγκη.
  • να εξοικειωθούν με έννοιες όπως ανοχή, διαφορετικότητα, κοινωνικός  αποκλεισμός, κοινωνική ανεκτικότητα, ξενοφοβία, ρατσισμός .
  • να ενημερωθούν για τη Σύμβαση και να γνωρίσουν τις βασικές ενότητες, στις οποίες είναι χωρισμένα τα 54 άρθρα της.
  • να ξεκαθαρίσουν τους όρους «δικαιώματα και υποχρεώσεις».
  • να βοηθηθούν να διαχωρίσουν τις επιθυμίες από τις ανάγκες.
  • να εμπεδώσουν την ιδέα ότι οι βασικές ανάγκες μπορούν να θεωρηθούν δικαιώματα.
  • να διαπιστώσουν την ύπαρξη παιδιών που στερούνται βασικών δικαιωμάτων.
  • να δημιουργήσουν θετικό ψυχολογικό κλίμα στην τάξη έτσι ώστε να μειωθούν οι εκδηλώσεις επιθετικής συμπεριφοράς (λεκτικής ή σωματικής) μεταξύ των μαθητών.
  • να ενθαρρυνθούν στην ελευθερία έκφρασης σκέψεων και συναισθημάτων, και να αποδεχτούν τη διαφορά στην έκφραση, αποφεύγοντας την απόδοση ετικέτας.
  • να αναπτύξουν δεξιότητες καλής επικοινωνίας και συνεργασίας, να εξασκηθούν στη δημοκρατική διαδικασία λήψης αποφάσεων και διαχείρισης συγκρούσεων και να καλλιεργήσουν κλίμα αμοιβαίου σεβασμού και αλληλοκατανόησης.
  • να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στον ανθρώπινο πόνο, αποσκοπώντας στην αλλαγή στάσεων, στην υιοθέτηση θετικών συμπεριφορών και μακρόχρονα, στην ενεργητική δράση τους ως ενεργοί πολίτες.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης